וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר פריג': אני במקום רינאווי זועבי הייתי מתפטר

עודכן לאחרונה: 21.5.2022 / 16:20

השר לשיתוף פעולה אזורי אמר כי הציבור רוצה שמרצ תשאר בממשלה, ושעל חברת הכנסת "לפעול על פי האג'נדה של הבוחרים ששלחו אותה". בתוך כך, ח"כ אלי אבידר אמר שיפעל עם הרשימה המשותפת להעברת חוק האוסר על נאשם בפלילים להרכיב ממשלה - גם אם שקד תתנגד

עיסוואי פריג׳ באירוע שבת תרבות ברמת השרון. 21 במאי 2022/ללא

השר לשיתוף פעולה אזורי עיסוואי פריג' אמר הבוקר (שבת) באירוע שבת תרבות ברמת השרון שהוא מציע לח"כ ג'ידא רינאוי זועבי שהודיעה על עזיבת הקואליציה - להתפטר מן הכנסת. "יש אג'נדה של מרצ", פנה לח"כית. "את נבחרת תחת האג'נדה הזו. מצביעי מרצ, בפער גדול על פי כל הסקרים וכל השיחות שלנו, רוצים בהמשך קיום הממשלה והשארת מרצ בממשלה. את מחויבת לפעול על פי האג'נדה של הבוחרים ששלחו אותך. ואם לא, ההיגיון הפשוט. אני במקומה הייתי מתפטר, ככה הייתי נוהג".

פריג' שוחח אתמול עם רינאווי זועבי והעביר לה מסרים ברוח דומה. גם יו"ר מרצ ניצן הורוביץ שוחח עמה אתמול ויו"ר רע"מ מנסור עבאס נפגש איתה ושוחח איתה על המשך צעדיה לאחר הודעת פרישתה. יו"ר יש עתיד שר החוץ יאיר לפיד אמור להיפגש איתה מחר במשרד החוץ ולדון עמה במינוי לקונסולית בשנגחאי, שרינאווי זועבי הודיעה שויתרה עליו במכתב הפרישה שלה. לפי בכירים קואליציה, רינאווי זועבי העבירה מסרים לפיהם היא לא תתמוך בהפלת הממשלה או בפיזור הכנסת, אך במרצ עדיין לוחצים עליה להתפטר ולפנות את מקומה בכנסת.

בתוך כך, הערב צפוי מפגi תמיכה בממשלה מול ביתה של חברת הכנסת תחת הכותרת "שומרים על השוויון והדמוקרטיה". "נתניהו עושה הכל כדי לפרק אותנו, ולהקים ממשלת כהאניסטים גזענית - אנחנו נישארים חזקים ומאוחדים", נכתב. "בואו לקדם יחד שותפות, דמוקרטיה ושוויון - בואו לשמור על הממשלה הזאת במפגן של אחדות תחת הבית של ח"כ רינאוי זועבי. בואו נראה לכל מי שאיבד תקווה ששינוי אמיתי עושים יחד, בשילוב ידיים למען העתיד של כולנו - יהודים וערבים בישראל".

ניצן הורביץ, עיסאווי פריג' וג'ידא רינאווי זועבי - בהגשת המלצותיהם הנשיא ריבלין. ראובן קסטרו
"יש אג'נדה של מרצ". רינאוי זועבי , פריג' והורוביץ/ראובן קסטרו

מוקדם יותר אמר חבר הכנסת אלי אבידר באירוע שבת תרבות בפתח תקווה כי יפעל להעברת חוק שאוסר על נאשם בפלילים להרכיב ממשלה. "הדבר שחייבים לעשות זה הסכם עם המשותפת להעברת החוק", אמר. "אם שקד תרצה להפיל את הממשלה שתפיל. זה יביא את לפיד לתפקיד ראש הממשלה בממשלת המעבר. העברת החוק תאפשר לנו לשקם את אמון הציבור ולא נצטרך להסביר לו למה קיבלנו מנדט ולא עשינו את מה שהתחייבנו. זה הדבר היחיד שיציל את אמון הציבור". אבידר הוסיף כי "מצעד הדגלים במתווה של עומר בר לב ינוצל על ידי קיצוניים להפלת הממשלה וזו סכנה מוחשית".

אבידר דרש בשבועות האחרונים לקדם את החוק לאיסור הרכבת ממשלה בידי נאשם בפלילים שימנע מנתניהו לחזור להכריז ממשלה אך החוק נתקל בהתנגדות בקואליציה, בעיקר מצד סיעת ימינה והשרה איילת שקד. השבוע החליטה הקואליציה לא לקדם את חוק הגבלת הכהונה של שר המשפטים גדעון סער שגם אותו דרש אבידר לקדם - חרף התנגדות שקד וימינה.

השר אלי אבידר מתפטר מהממשלה 22 בפברואר 2022. יונתן זנדל, פלאש 90
"החוק - הדבר היחיד שיציל את אמון הציבור". אבידר/פלאש 90, יונתן זנדל

בפוסט שפרסם אתמול ראש הממשלה החליפי ושר החוץ יאיר לפיד נכתב כי הממשלה הקיימת היא הדבר הנכון למדינת ישראל ועם ישראל. "אין לנו שום כוונה להיכנע או לוותר עליה. אין לנו שום כוונה לתת לביבי ובן גביר הזדמנות להרוס את המדינה", אמר. "נעשה מה שאנחנו עושים כל פעם מחדש, נשב עם מי שצריך לשבת, נתקן כל מה שצריך לתקן".

עוד התייחס לפיד לקואליציה והעביר להם מסר לפיו לדבריו הם מצילים את מדינת ישראל והדמוקרטיה. "כן, לפעמים זה קשה. אתם יודעים מה, זה אמור להיות קשה. לשנות את ההיסטוריה זו לא משימה קלה", ציין. "יש כוחות גדולים ואפלים שנאבקים בנו. עד עכשיו ניצחנו אותם - נגד כל הסיכויים כי היינו נחושים ועבדנו יחד. זה מה שאנחנו הולכים לעשות גם בהמשך. רק ביחד ננצח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully