וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת נגד הסתדרות המורים: "ההחלטה לכלול את החינוך המיוחד בשביתה - שערורייתית"

עודכן לאחרונה: 26.5.2022 / 10:49

עמותת אלו"ט פנתה ליפה בן דוד במכתב חריף הקורא להחריג את החינוך המיוחד משביתת המורים המתוכננת ליום שני, למען העלאת שכרם. "מדובר בקביעה לא מידתית ויש לבטלה לאלתר", מסרו. לדבריהם הצטרפו גם הנהגת ההורים הארצית שאמרו שהפגיעה בילדים "אינה מקובלת ואינה מוצדקת"

בווידאו: ארגון המורים מכריז על סכסוך עבודה בעקבות רפורמת הבגרויות/צילום: ניב אהרונסון

עמותת אלו"ט פנתה היום (חמישי) במכתב חריף למזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד בבקשה להחריג את מערכת החינוך המיוחד מהשביתה המתוכננת במערכת החינוך בשבוע הבא למען העלאת שכרם של המורים. לדבריהם ההחלטה לכלול את החינוך המיוחד במחאה פוגעת באוכלוסייה החלשה ביותר במערכת החינוך וביקשו "לבטלה לאלתר".

במכתב שנשלח לבן דוד, הביעו חברי העמותה תמיכה במאבק למען העצמת מעמדם של המורים ושיפור תנאי העסקתם, אך מנגד כינו את ההחלטה לכלול את החינוך המיוחד בשביתה "לא מידתית ושערורייתית". לטענתם, במשך עשרות שנים הוחרגה מערכת החינוך המיוחד מהשבתות של עובדי ההוראה, וכך היה ראוי לנהוג גם הפעם.

הפגנת הסתדרות המורים בתל אביב, 29.08.2019. ראובן קסטרו
"החלטה לא מידתית". מחאת הסתדרות המורים בתל אביב/ראובן קסטרו

"השימוש בילדי החינוך המיוחד, המהווים את האוכלוסייה המוחלשת ביותר במערכת החינוך, לא אמור לעלות על הפרק באף מאבק או מחלוקת, מוצדק ככל שיהיה", אמרו. " החלטתך זו פוגעת בראש ובראשונה בבטן הרכה של אוכלוסיית התלמידים, והיא ילדי החינוך המיוחד ובני משפחותיהם".

עוד נמסר כי המחאה תוכל למצוא ביטוי בדרכים אחרות - מבלי לפגוע בילדי החינוך המיוחד. "לכן, על אף הזדהותנו עם המחאה, סיבותיה ומטרותיה, ועמידתנו לימין הצוותים החינוכיים- אנו סבורים כי החלטה זו מוטב כי לא הייתה מתקבלת ויש לבטלה לאלתר", אמרו.

לדברי אלו"ט הצטרפו גם הנהגת ההורים הארצית שמחו על ההחלטה לכלול את החינוך המיוחד בשביתה. "פגיעה בילדי החינוך המיוחד אינה מקובלת בעבור כל מאבק שהוא, מוצדק ככל שיהיה", אמרו. "ילדי החינוך המיוחד לומדים במסגרות מיוחדות ולא בכדי. הם אינם מסוגלים להתמודד עם שינויים וזקוקים לשגרה ולרצף הקבועים שלהם. "פגיעה בשגרה זו עלולה להוביל לרגרסיות, התפרצויות וקשיים נוספים, שמחשבה נוספת יכולה למנוע".

יפה בן דוד. יונתן זינדל, פלאש 90
"יש לבטלה לאלתר". בן דוד/פלאש 90, יונתן זינדל

חברי הסתדרות המורים יפגינו ביום שני שבוע הבא בתל אביב למען העלאת שכר המורים, ויעצרו את הלימודים באותו היום בשעה 13:00 בצהריים בכל מסגרות החינוך, כולל בחינוך המיוחד. ההפגנה תיערך ברחבת מוזיאון תל אביב באותו ערב, תחת הכותרת "מורות, גננות ומנהלות אומרות די לשכר עלוב!".

"עובדי הוראה רבים כבר עזבו את המערכת ועוד רבים מתכוונים לעשות כך בסוף השנה הנוכחית. בואו לצעוק בקול ברור: די להרס מערכת החינוך! די לפגיעה בעובדות ובעובדי הוראה!", כתבה מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, במכתב ששלחה לחברי הארגון, והאשימה כי להתנהלות האוצר מול המורים ישנן השלכות "מזעזעות", כלשונה.

לדברי בן דויד, בעקבות המצב צפוי "מחסור חמור בעובדות ועובדי הוראה שבפועל יוביל לשיבושים קשים בהפעלת מערכת החינוך ויפגע בעיקר בתלמידים, שיסבלו מתחלופה תדירה של גננות, מורות ומורים, מנהלות ומנהלים - ועד להפסקת לימודים בכיתות שלמות". היא הזהירה כי הפגיעה במערכת תהיה "אנושה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully