וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ה-MI6 לשעבר: "פוטין יודח מנשיאות רוסיה בשנה הקרובה ויאושפז"

עודכן לאחרונה: 24.5.2022 / 0:03

ראש ה-MI6 לשעבר אמר כי לפי כל המקורות שלו פוטין יאבד את השלטון במהלך 2023 וייכנס למוסד לטיפול במחלה ממושכת ממנה הוא סובל. תחזיותיו עולות בקנה אחד עם דיווחים אחרים על אובדן כוחו של פוטין וטיפול רפואי שהוא מקבל

פוטין במסר מיוחד לצבא הרוסי על הפלישה לאוקראינה/רויטרס

ראש שירות המודיעין הבריטי לשעבר מעריך שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין יאבד את השילטון עד השנה הבאה ויאושפז במתקן רפואי לטיפול במחלה ארוכת טווח.

סר ריצ'רד דירלאב היה ראש שירות הביון החשאי של בריטניה, הידוע גם בשם MI6, משנת 1999 עד 2004 והוא העלה את התחזיות שלו לגבי פוטין ביום רביעי האחרון במהלך פרק של הפודקאסט One Decision, אותו הוא מנחה.

"אני באמת הולך לסכן את הצוואר שלי. אני חושב שהוא ייעלם עד 2023. אבל כנראה לתוך סנטוריום (מוסד רפואי לאשפוז ממושך), שממנו הוא לא ייצא כמנהיג רוסיה", אמר, והוסיף כי הסנטוריום יהיה הדרך להוריד את פוטין מהשלטון ללא הפיכה.

ב-businessinsider דווח שהתחזית של דירלאב תואמת דיווחים אחרים שפורסמו לאחרונה המצביעים על כך שפוטין חולה ועלול לאבד את השלטון בקרוב. כריסטו גרוזב, מומחה לענייני ביטחון ברוסיה, אמר בשבוע שעבר כי בכירי מערכת הביטחון בקרמלין מאמינים שהמלחמה באוקראינה "אבודה" ושפוטין מאבד את אחיזתו בשלטון.

ראש המודיעין של צבא אוקראינה, האלוף קירילו בודאנוב, אמר ל-Sky News בשבוע שעבר שפוטין נמצא ב"מצב פסיכולוגי ופיזי גרוע מאוד והוא חולה מאוד". בודאנוב גם אמר שהוא "אופטימי" שאוקראינה תנצח ושהמלחמה "תסתיים עד סוף השנה".

גם המרגל הבריטי לשעבר, כריסטופר סטיל, אמר לאחרונה שלפי המקורות שלו ברוסיה פוטין חולה במצב קשה ועוזב באופן קבוע פגישות לצורכי טיפול רפואי, מה שתורם ל"הגברת האי-סדר בקרמלין". סטיל, שעמד בראש הדסק הרוסי של MI6 במשך שנים, חיבר מסמך נפיץ מאוד על הקשרים לכאורה בין דונלד טראמפ לרוסיה.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ביום הניצחון, הכיכר האדומה, מוסקבה, 9 במאי 2022. Sputnik/Mikhail Metzel/Pool via REUTERS, רויטרס
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ביום הניצחון, הכיכר האדומה, מוסקבה, 9 במאי 2022/רויטרס, Sputnik/Mikhail Metzel/Pool via REUTERS

כמובן שלא ניתן לאשר שום דיווח על מצבו הבריאותי של פוטין, בייחוד בשל הסודיות בצד הרוסי והדיסאינפורמציה בצד האוקראיני. בין השמועות על המחלה בה לוקה פוטין כלולות מחלות כמו דמנציה, מחלת פרקינסון וסרטן דם. דירלאב גם אמר שאין תוכנית ירושה מוסדרת בהנהגה הרוסית, אך אמר שאם פוטין אכן ייכנס למתקן רפואי, האדם הסביר ביותר לעלות לשלטון במקומו הוא ניקולאי פטרושב, מזכיר מועצת הביטחון של רוסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully