וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שעות לאחר השביתה: רופא הותקף על ידי מטופל בוולפסון

עודכן לאחרונה: 20.5.2022 / 11:53

מטופל במיון בית החולים הכה את הרופא ושבר את משקפיו. תלונה הוגשה במשטרה. מדובר באירוע האלימות השלישי השבוע נגד צוותים רפואיים, המתרחש שעות לאחר עצרת המחאה בנושא. בוולפסון גינו את המקרה ומסרו כי הוא "יטופל בחומרה אל מול רשויות החוק"

בווידאו: משפחה תקפה צוות רפואי במרכז הרפואי לגליל לאחר שנקבע מותו של קרוב משפחתה/צילום: תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

רופא במיון בית החולים וולפסון בחולון הותקף הלילה (חמישי) על ידי מטופל שהכה אותו ושבר את משקפיו. תלונה הוגשה במשטרה. זאת, שעות לאחר שביתת הרופאים והצוותים הרפואיים ברחבי הארץ בהמשך לאירועי האלימות נגדם.

בבית החולים וולפסון גינו בכל תוקף אלימות פושעת כנגד הצוותים המטפלים והדגישו כי מקרי אלימות יטופלו בחומרה רבה למול רשויות החוק.

ד"ר ענת אנגל מנכ"לית המרכז הרפואי וולפסון מסרה כי יש לטפל בנושא האלימות ברמה הלאומית. "אנחנו משתמשים בכל הכלים שבידנו כדי שהצוותים שעובדים יום ולילה במסירות ובמקצועיות למען המטופלים יחושו מוגנים בעבודתם", אמרה. "יש למצות את האכיפה והענישה כלפי כל הנוקטים באלימות".

בית חולים וולפסון בחולון. Creative Commons
"הכה ושבר את משקפיו", בית חולים וולפסון/Creative Commons

יו"ר ההסתדרות הרפואית פרופ' ציון חגי מסר בתגובה לאירוע כי ההסתדרות לא תהסס להחמיר את הצעדים והמאבק להחזרת ביטחונם של הרופאים. "עוד בטרם הסתיימו 24 השעות של שביתת האזהרה בה נקטנו כמחאה על מקרי האלימות במערכת הבריאות, התבשרנו על מקרה חמור נוסף שאירע הלילה בבית החולים וולפסון. אני חוזר ומדגיש שאם לא נראה שורה של צעדים קונקרטיים ואפקטיביים כבר בשבוע הקרוב, לא נהסס להחמיר את המאבק", אמר.

אתמול עצרות מחאה התקיימו בכניסה למרכזים הרפואיים ובתי החולים ברחבי הארץ. שביתת האזהרה של הרופאים בישראל חלה במשך 24 שעות והיא הוכרזה על ידי הסתדרות רופאי ישראל. השביתה כללה את בתי החולים הכלליים, הגריאטריים, הפסיכיאטריים והשיקומיים, ואת כל מרפאות הקהילה ומרפאות החוץ.

שעות לפניה, צוות בית החולים לגליל בנהריה הותקף על ידי משפחת מטופל, שנהרג בתאונת דרכים בכביש 70. משפחתו של הצעיר שנהרג ניסתה להיכנס לחדר המיון, והתעמתה עם המאבטחים, שנאלצו להשתמש בגז מדמיע.

תקרית אלימה נוספת אירעה מוקדם יותר השבוע בבית החולים הדסה הר הצופים שבירושלים. זאת, כשבני משפחה של מטופל במרכז הרפואי החלו להתפרע ולהכות אנשי צוות עם היוודע דבר מותו. מהדסה נמסר כי עשרות בני המשפחה התפרצו אל היחידה לטיפול נמרץ והחלו להשתולל ולהתפרע, תוך שהם שוברים את הדלתות והחלונות ביחידה, פוגעים בעמדות האחיות, במחשבים ובציוד - ומכים אנשי צוות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully