וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דמם של הרופאים אינו הפקר": הרופאים מוחים ברחבי הארץ לאחר מקרי האלימות

עודכן לאחרונה: 19.5.2022 / 11:32

בתי החולים הציבוריים ברחבי הארץ יעבדו היום במתכונת שבת. על שלטים שהחזיקו הצוותים הרפואיים במרכז נכתב "כאן שביתה די לאלימות" ו-"אפס סובלנות לאלימות נגד רופאים". שלטים דומים החזיקו הצוותים מחוץ לרמב"ם בחיפה, אסותא אשדוד, הדסה הר הצופים ושיבא תל השומר

בווידאו: הרופאים מוחים ברחבי הארץ לאחר מקרי האלימות/צילום: רוני כנפו, ראובן קסטרו

עצרות מחאה התקיימו הבוקר (חמישי) בכניסה למרכזים הרפואיים ובתי החולים ברחבי הארץ. זאת, בהמשך לאירועי האלימות במערכת הבריאות נגד הרופאים וצוותים הרפואיים. שביתת האזהרה של הרופאים בישראל תחול במשך 24 שעות, החל מהבוקר בשעה 7:00, והיא הוכרזה על ידי הסתדרות רופאי ישראל.

על שלטים שהחזיקו הצוותים הרפואיים במרכז נכתב "כאן שביתה די לאלימות", "דמם של הרופאים אינו הפקר", ו-"אפס סובלנות לאלימות נגד רופאים". שלטים דומים החזיקו הצוותים מחוץ לבית החולים רמב"ם בחיפה, אסותא אשדוד, הדסה הר הצופים בירושלים ושיבא תל השומר.

עצרת מחאה נגד אלימות כלפי רופאים בבית חולים הדסה הר הצופים, ירושלים 19 במאי 2022. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
"שביתה של 24 שעות". מחאה בהדסה הר הצופים/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי
עצרת מחאה נגד אלימות כלפי רופאים בבית חולים שערי צדק, ירושלים 19 במאי 2022. רוני כנפו
חשש לשלומם ובריאותם. מחאה בשערי צדק/רוני כנפו

בתי החולים הציבוריים ברחבי הארץ יעבדו היום במתכונת שבת בעקבות כמה תקריות מהימים האחרונים. ביום שני בני משפחה של מטופל בבית החולים הדסה הר הצופים בירושלים החלו להתפרע ולהכות אנשי צוות עם היוודע דבר מותו. אתמול, צוות בחדר מיון בבית החולים גליל בנהריה הותקף לאחר מותו של צעיר בתאונת דרכים, על ידי משפחתו.

יו"ר ועד הרופאים במרכז הרפואי בני ציון ד"ר עבד אגברייה מסר כי יש לגנות ולפעול למיגור האלימות כנגד הרופאים וכנגד הצוותים הרפואיים במוסדות ברחבי הארץ. "צריך לעקור את התופעה המדאיגה הזאת מן השורש", אמר. "לא יכול להיות שהצוותים הרפואיים העוסקים במתן שירותים רפואיים מצילי חיים, יעבדו תחת איומים וחשש לשלומם ובריאותם. אני קורא למערכת אכיפת החוק לפעול במלוא החומרה ולהטיל עונשים כבדים כנגד אותם גורמים אלימים".

עצרת מחאה נגד אלימות כלפי רופאים במרכז הרפואי בני ציון בחיפה, 19 במאי 2022. אסנת זיבנברג, אתר רשמי
"דמם של הרופאים אינו הפקר". עצרת מחאה בבני ציון/אתר רשמי, אסנת זיבנברג
שרון אלרעי פרייס בעצרת מחאה נגד אלימות כלפי רופאים בבית חולים שיבא תל השומר,19 במאי 2022. ראובן קסטרו
"נחצו הגבולות האדומים". אלרעי פרייס בשיבא/ראובן קסטרו

מנכ"ל שערי צדק פרופ' עופר מרין אמר כי בשערי צדק מקבלים מידי יום טיפול 15 אלף מטופלים ומטפלים בכולם במסירות גדולה - אבל אומרים בפירוש לא לאלימות. "לא נקבל שום ביטוי של אלימות משום צורה ולא נעבור לסדר היום על פגיעה בצוותים שלנו", הוסיף. "מפה אני יחד עם כל עובדי שערי צדק קורא די לאלימות. הגיע הזמן להבטיח את בטיחותם של הצוותים ואנו קוראים למשטרה ולמדינה לעשות זאת".

סמנכל''ית הסיעוד והאחות הראשית בבית החולים שערי צדק סיגל אשכנזי מסרה כי היא חושבת שמזמן נחצו הגבולות האדומים. "להזכירכם, לאחר מותה של האחות טובה קררו, האחות שנשרפה לפני כמה שנים, הייתה וועדה - אבל אין יישומים של אף אחת מהחלטותיה'', אמרה.

עצרת מחאה נגד אלימות כלפי רופאים בבית חולים אסותא, אשדוד, 19 במאי 2022. ללא, אתר רשמי
"צריך לעקור את התופעה המדאיגה". מחאה בבית החולים אסותא באשדוד/אתר רשמי, ללא

בהודעה על השביתה ששלחה הסתדרות רופאי ישראל (הר"י) נאמר: "למרות ניסיוננו להניע את המעסיקים ואת משרד הבריאות לפעול למיגור האלימות כנגד הרופאים וכנגד הצוותים הרפואיים במוסדות הרפואיים השונים ובמרפאות הקהילה, לא נעשה דבר". לדברי הרופאים, המעסיקים "אינם עומדים בחובתם לדאוג לקיומה של סביבת עבודה הולמת ובטוחה לרופאים, ואינם נוקטים צעדים אופרטיביים כלשהם למניעת האלימות".

השביתה תכלול את בתי החולים הכלליים, הגריאטריים, הפסיכיאטריים והשיקומיים, ואת כל מרפאות הקהילה ומרפאות החוץ. במהלך השביתה יעבדו הרופאים במתכונת שבת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully