וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושב אום אל פחם מואשם שהשתלט על קטע בגדר ההפרדה - וגבה כסף על מעבר פלסטינים ונשק

עודכן לאחרונה: 18.5.2022 / 18:44

כתב אישום הוגש נגד גבר בן 38, שפרץ את גדר ההפרדה, הציב שערים וגבה תשלום על הברחת אמצעי לחימה, שוהים שלא כחוק וסחורות דרך הקטע הפרוץ. מהחקירה עלה כי הנאשם נעזר בחשודים, תושבי השטחים, שביצעו תצפיות על כוחות הביטחון, כדי שלא ימנעו את פעילותם

פלסטינים חוצים את גדר ההפרדה באזור חברון, בעיצומו של משבר הקורונה. 29 בדצמבר 2020. מתוך התיעוד, צילום מסך
פלסטינים חוצים את גדר ההפרדה, דצמבר 2020/צילום מסך, מתוך התיעוד

תושב אום אל פחם נעצר והוגש נגדו כתב אישום בגין הברחת אמצעי לחימה, סחורות, כלי רכב ושוהים בלתי חוקיים דרך שער פיראטי שפרץ בגדר ההפרדה - כך הותר היום (רביעי) לפרסום. מהחקירה עלה כי בן ה-38 "השתלט" על מקטע בגדר ההפרדה הסמוכה לביתו והציב בו שערים. כך, כל מי שהיה מעוניין להיכנס דרכם נדרש לשלם לו דמי מעבר, לרבות הולכי רגל ומכוניות. בכתב האישום מיוחסות לו עבירות בנשק, סיוע לשהייה בישראל שלא כחוק והלנה שלא כדין.

עוד עלה מהחקירה כי תמורת תשלום, ובאופן שיטתי, עברו בפרצה שוהים שלא כחוק, כלי רכב גנובים, סחורות ואמצעי לחימה. בן ה-38 אף הפעיל מרחוק כמה חשודים נוספים, בהם תושבי שטחים שתפקידם היה לגבות כספים מאנשים שביקשו לעבור. יתרה מזאת, החשודים ביצעו למען תושב אום אל פחם תצפיות על כוחות צה"ל ומשטרה שפעלו באזור, כדי שאלו לא יסכלו את פעילותם. כל זאת תמורת תשלום שנע בין עשרות למאות שקלים עבור כל העברת אנשים, כלי רכב וסחורות.

נשק שהוברח דרך הפרצה שיצר תושב אום אל פחם. תיק החקירה, יואב איתיאל
נשק שהוברח דרך הפרצה בגדר/יואב איתיאל, תיק החקירה

ההשתלטות התגלתה באקראי, במהלך החיפושים הנרחבים אחר המחבלים שברחו מכלא גלבוע. לעבר כוח מג"ב שסרק באיזור נפתחה אש; לא נרשמו נפגעים באירוע, אך עלה החשד כי הירי בוצע כדי להרחיק זרים מהאיזור. נפתחה חקירה סמויה בנושא, וזו הולידה את החשיפה ואת כתב האישום.

לפני כחודשיים עצרו כוחות צה"ל ולוחמי מג"ב שני צעירים מהכפר ח'רבת א-טייבה שבשטחים בחשד למעורבותם בפרשה מהצד הפלסטיני של גדר ההפרדה. בחודש אפריל עצרו בלשי המשטרה שלושה תושבי אום אל פאחם בחשד למעורבותם בפרשה מהצד הישראלי של גדר ההפרדה.

לבקשת המשטרה, מעצרם של החשודים הוארך כמה פעמים בבית המשפט הצבאי בשומרון ובבית משפט השלום בעכו. אתמול הגישה הפרקליטות לבית המשפט המחוזי בחיפה כתב אישום נגד תושב אום אל פחם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully