וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאה נגד בנט בעת ביקור משפחת לוחם הימ"מ: "לא מגיע לך להיות בבית שאבא שלי חי בו"

עודכן לאחרונה: 18.5.2022 / 10:39

רה"מ הקדים את הגעתו לקידה על רקע הפגנות מתוכננות ביישוב נגד הגעתו מצד פעילי ימין ותושבים מקומיים. מדובר בניחום אבלים ראשון שלו בבית משפחה שכולה בגל הטרור הנוכחי, שנמשך חודשים. בנו של רז הטיח בו: "מאשים אותך כמו את המחבל". בנט: "זכותם להשמיע את שעל לבם"

בווידאו: נפתלי בנט ביקור ניחומים בבית משפחתו של לוחם היממ נעם רז בקידה/רוני כנפו

ראש הממשלה נפתלי בנט הגיע הבוקר (רביעי) לניחום אבלים בבית משפחתו של לוחם הימ"מ נעם רז ביישוב קידה שבבנימין. מדובר בניחום אבלים ראשון בבית משפחה שכולה בגל הטרור הנוכחי שנמשך בחודשים האחרונים. בנט הגיע ליישוב בשעה 08:00 לאחר שהקדים את הגעתו בשעה, שם נתקל בעשרות פעילי ימין ותושבים מקומיים שמפגינים נגדו.

בני משפחתו של רז הטיחו בבנט האשמות חריפות בניחום האבלים. הבן הבכור, בארי, אמר לראש הממשלה: "לא יודע איך אתה מסתכל על עצמך במראה. אני מאשים אותך כמו שאני מאשים את המחבל. הרסת את ההזדמנות שלך. רוצים לראות מישהו שאנחנו מאמינים בו. לא מגיע לך להיות בבית שאבא שלי חי בו. מקווה שאתה מקשיב ולא רק מהנהן".

אפרת, אלמנתו של רז, אמרה לבנט: "כל יום שאתה בכיסא הזה אתה יכול לשנות. כשאתה לא נאמן למהות שלשמה נבחרת אתה לא תהייה כאן. יש לך עוד זמן לשנות, גמרנו להיות מושפלים". איתם, הבן הצעיר, אמר לראש הממשלה: אתה טוב רק של מילים, אפס מעשים. אתה והממשלה הורסים כל מה שהלוחמים בשטח עושים. זה ביזיון. אחות של נעם רז הוסיפה: "גאווה יהודית חסרה לנו ביום יום. אני לא יכולה לנסוע ולהניף דגל עצמאות. אני מפחדת לנסוע ולחזור אבל אני עושה את זה! אין פה גאווה יהודית, פעם רה"מ היה גאווה".

לאחר הביקורת שספג, העלה ראש הממשלה פוסט בו כתב כי "זכותם המלאה של בני משפחתו של גיבור ישראל להשמיע בפניי כל דבר אשר על לבם, ותפקידי לשמוע ולהקשיב. יהי זכרו של נעם רז ז"ל ברוך ונצור בלבנו לעד".

ביקור הניחומים של רה"מ בנט אצל משפחת לוחם הימ"י נעם רז, קידה, 18 במאי 2022. ללא, אתר רשמי
בנט בביקור משפחת רז, הבוקר/אתר רשמי, ללא
הפגנת תושבים נגד רוה"מ בנט, כעת מול ניחום האבלים בישוב קידה, 18 במאי 2022. רוני כנפו
מפגינים בקידה, הבוקר/רוני כנפו

בנט ספג בשבועות האחרונים ביקורת ציבורית חריפה על כך שנמנע להגיע לביקור אצל משפחות שכולות, ולפי חלק מהטענות שהופנו נגדו, הוא חשש מעימותים פומביים מצד מתנגדיו שזועמים על הקמת הממשלה עם רע"מ ולפיד.

אחד המבקרים היה ראש האופוזיציה, בנימין נתניהו, ששיתף את הטענות האלה ברשתות החברתיות ודאג לבקר אצל משפחות שכולות מהפיגוע הקשה באלעד ופיגועים נוספים.

אתמול הגיע בנט לביקור ממלכתי ראשון בשומרון מאז החלה כהונתו כראש ממשלה, ובעת ביקורו ביישוב אלקנה הוא נתקל בהפגה נגדו מצד תושבים ופוליטיקאים.

ראש מועצת בית אל שי אלון תקף את בנט, שהגיע לאלקנה לרגל חגיגות 45 שנים ליישוב. "איזה בשורה אתה מביא איתך אדוני ראש הממשלה כאשר אתה מגיע לביקור הזה? הפקרת המתיישבים, הפקרת התשתיות, הקמה בפועל של המדינה הפלסטינית. נזק לדורי דורות שאתה אחראי לו באופן מלא", אמר.

הפגנת תושבים נגד רוה"מ בנט, כעת מול ניחום האבלים בישוב קידה, 18 במאי 2022. ללא, TPS
קידה, הבוקר/TPS, ללא

בנט נתקל בקריאות נגדו גם בטקס שנשא ביום הזיכרון לחללי צה"ל ופעולות האיבה בהר הרצל. בתחילת נאומו עשרות בני משפחות שכולות התפרצו בצעקות וקראו לעברו "אתה נוכל, תסתום את הפה. תתבייש". אורחים אחרים, לעומת זאת, ניסו להשתיקם וקראו לעברם "תשתקו". בתגובה לקריאותיהם אמר בנט "מותר לכם לצעוק ומותר לכם לכאוב. אני אוהב אתכם אהבה גדולה. אני שומע את הכאב". לאחר דקות ארוכות של קריאות התחיל בנט בנאומו.

נעם רז. באדיבות המשפחה
נפל בג'נין. נועם רז/באדיבות המשפחה

רז, לוחם ימ"מ ששירת כלוחם פריצה, צלף ופרמדיק, נהרג ביום שישי בשבוע שעבר במהלך מבצע למעצר מחבלים בכפר בורקין שליד ג'נין.

  • עוד באותו נושא:
  • נפתלי בנט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully