וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת פילבר על "פגישת ההנחיה" נמשכת; נתניהו שוב הגיע לבית המשפט

עודכן לאחרונה: 17.5.2022 / 15:05

ההגנה ממשיכה לנסות ולהפריך את "פגישת ההנחיה" בחקירה הנגדית של עד המדינה שלמה פילבר במשפט האלפים. במוקד הדיון: המסמך שבו תיאר מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר את המפגש, שבו לפי כתב האישום הנחה נתניהו להיטיב עם בזק ואלוביץ'. רה"מ לשעבר לשאלת וואלה!: "אני מרגיש טוב"

בווידאו: במהלך הדיונים על "פגישת ההנחיה" בתיק 4000: נתניהו הגיע לבית המשפט/ביני אשכנזי

בבית המשפט המחוזי בירושלים נמשכה הבוקר (שלישי) חקירתו הנגדית של עד המדינה שלמה פילבר, לשעבר מנכ"ל משרד התקשורת, על ידי סניגורו של ראש האופוזיציה בנימין נתניהו, במסגרת הדיונים על תיק 4000. בעוד החקירה ממשיכה לעסוק ב-"פגישת ההנחיה", נתניהו הגיע במהלך הדיון, זה היום הרביעי ברציפות, לאולם בית המשפט. לשאלת וואלה! הוא אמר: "אני מרגיש טוב".

במוקד החקירה הנגדית היום, ניסה עו"ד בן צור לטעון כי מסמך שבו תיאר פילבר כביכול את "פגישת ההנחיה" לא תומך בתזה של התביעה, ועל כן היא לא חקרה אותו במשך שלוש שנים במתכוון ולא מפני שמצאה אותו לפתע. התובעת תירוש דחתה את הטענה, ואמרה כי התביעה "כופרת בקונספירציה הזאת".

במהלך החקירה, ביקש עו"ד בן צור לטעון שבעוד שבכתב האישום כתוב שנתניהו הנחה את פילבר לקראת הפגישה עם אלוביץ' - הראיות מצביעות על כך שזה הפוך, כביכול. כלומר, לטענתו - אלוביץ' הוא זה שהנחה את פילבר לקראת פגישה עם נתניהו. במסגרת הטיעון, ההגנה גורסת שהתרשומת של פילבר באותו בלוק צהוב אינה תוצר של פגישה עם נתניהו - אלא תוצר של הפגישה בין פילבר לאלוביץ'.

הדיון הסתיים לבסוף לאחר שעד המדינה ביקש לסיים את החקירה מפני שהוא לא חש בטוב.

יום דיונים במשפט תיקי האלפים 17 במאי 2022. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
נתניהו בבית המשפט המחוזי בירושלים, היום/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

בימים האחרונים צוות ההגנה עסק בניסיון להפריך את "פגישת ההנחיה". לפי כתב האישום, לאחר שהממשלה אישרה את מינויו של פילבר למנכ"ל משרד התקשורת, הוא נפגש עם נתניהו בלשכת ראש הממשלה כדי לדון בענייני משרד התקשורת, ובמהלך הפגישה נתניהו הנחה אותו להיטיב עם בזק ואלוביץ'. בעקבות זאת, נפגש פילבר עם הלוביסט של בזק אלי קמיר ועם אלוביץ'.

בשבוע שעבר הוכיחה ההגנה כי הפגישה לא התקיימה בשבוע שלאחר אישור המינוי, מאחר ואיכוני הסלולר של פילבר הראו כי הוא לא היה בלשכת ראש הממשלה באותו שבוע, ואין לפגישה תיעוד ביומן ראש הממשלה או ביומנו של שר התקשורת.

אתמול עסק עו"ד בן צור בגרסאותיו של פילבר בחקירות כשהוא טען שהוא סיפר לאלוביץ' וקמיר כי הוא נפגש עם נתניהו, ואילו הם הכחישו שהוא התייחס לנתניהו בפגישותיהם. פילבר זיגזג בין הגרסאות, והשופטים שאלו אותו שוב ושוב מה מהדברים שהוא אמר במשטרה היו זיכרון חי, ומה סברה, אך פילבר נתן להם תשובות סותרות. עם זאת, הוא המשיך להתעקש כי פגישת ההנחיה התקיימה וכי הוא זוכר אותה היטב, ואם יש סתירות בנוגע לתאריך הפגישה - הוא לא זה שצריך לגשר על כך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully