וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי החקירה הנגדית של פילבר: הפרקליטות ביקשה לתקן את כתב האישום בתיק 4000

עודכן לאחרונה: 16.5.2022 / 8:45

בקשת התביעה הגיעה בשל טענת עורכי דינו של נתניהו כי פגישת ההנחיה לא נערכה אחרי מינוי עד המדינה למנכ"ל משרד התקשורת. לטענת המדינה, פגישת ההנחיה נערכה במועד שאינו ידוע אחרי שנתניהו החליט למנות את פילבר לתפקיד. סביבת נתניהו: "לא ינוחו עד שיקבלו את הראש שלו"

בווידאו: לעיני נתניהו החקירה הנגדית - של פילבר יוצאת לדרך/מערכת וואלה!

הפרקליטות ביקשה היום (ראשון) לתקן את כתב האישום בתיק 4000, בעקבות החקירה הנגדית של מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר שלמה פילבר, שבה הוכיחה ההגנה כי פגישת ההנחיה לא נערכה אחרי מינויו לתפקיד כמו שטענה הפרקליטות.

בבקשה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בירושלים, מבקשת הפרקליטות לשנות את תיאור מועד פגישת ההנחיה, שבה לפי כתב האישום נתניהו שוחח עם פילבר על הנושאים שהוא מבקש לקדם במשרד התקשורת, והנחה אותו להיטיב עם בזק. בכתב האישום נכתב כי "במועד לא ידוע, זמן קצר מאוד לאחר אישור מינויו של פילבר, במסגרת יחסי ה'תן וקח' שהתקיימו בין הנאשמים נתניהו ובני הזוג אלוביץ', זימן הנאשם נתניהו את פילבר לפגישה בלשכתו. בפגישה זאת, מסר הנאשם נתניהו לפילבר שהנאשם אלוביץ' התלונן בפניו על אופן טיפולו של משרד התקשורת בנוגע לעסקיו, והנחה את פילבר לפעול במסגרת תפקידו כמנכ"ל המשרד באופן שייטיב עם הנאשם אלוביץ'".

בחקירה הנגדית שנערכה בשבוע שעבר הראה סניגורו של נתניהו, עו"ד בעז בן צור, כי לפי האיכונים שערכה המשטרה, פילבר לא היה בשבוע שלאחר מינויו למנכ"ל משרד התקשורת בלשכת ראש הממשלה. עוד הראה בן צור, כי אין תיעוד לפגישה בין נתניהו ופילבר ביומנים של שניהם, אלא רק ב-15 ביוני, כך שלא ייתכן שהפגישה נערכה באותו שבוע כפי שטוען פילבר. כעת התביעה מבקשת לתקן את תחילת הסעיף, כך שייכתב בו כי "במועד לא ידוע, לאחר שהחליט הנאשם נתניהו על מינויו של פילבר".

שלמה פילבר בדיון תיקי האלפים, בימ"ש מחוזי ירושלים, 11 במאי 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
עד המדינה שלמה פילבר. שבוע שעבר/פלאש 90, יונתן זינדל

תיקון כתב אישום בשלב מתקדם של שמיעת ההוכחות במשפט הוא חריג, אך אפשרי. לנתניהו תהיה כמובן זכות תגובה, והוא יכול לדרוש את ביטול כתב האישום, אך זהו אירוע נדיר. גם אם השופטים יחליטו לקבל את הבקשה לתיקון כתב האישום יהיה לכך משקל כאשר הם יעריכו את מידת האמינות של פילבר, שהתפתל בשבוע שעבר בין גרסאותיו השונות בנוגע להנחיות נתניהו כיצד לנהוג בבזק ובאלוביץ'.

זו הפעם השלישית שהפרקליטות מתקנת את כתב האישום נגד נתניהו. בפעם הראשונה קיבלו השופטים את עמדת ההגנה והורו לתביעה למחוק מכתב האישום את הביטוי נתניהו ומשפחתו, ולפרט את האירועים של מתן השוחד. בפעם השנייה, בעקבות עדותה של הדס קליין, העוזרת האישית של ארנון מילצ'ן, על רכישת תכשיטים עבור שרה נתניהו, ביקשה התביעה להוסיף עדי תביעה.

בסביבת נתניהו הגיבו לבקשת הפרקליטות. לטענתם, "צריך לעצור את ההשתלחות הפרועה של הפרקליטות. ארבע פעמים הם תיקנו את כתב האישום, והם כנראה לא ינוחו עד שיקבלו את הראש של נתניהו. במשך שנתיים הפרקליטות הסתירה מבית המשפט ומהציבור את הראיות החד משמעיות שסתרו את טענתה. מספיק, יש גבול".

בנימין נתניהו בדיון תיקי האלפים, בימ"ש מחוזי ירושלים, 11 במאי 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
"המשפט על גבול הקומדיה". נתניהו/פלאש 90, יונתן זינדל

בשבוע שעבר נמשכה החקירה הנגדית של פילבר ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו הגיע לדיון, ובצאתו מאולם הדיונים, אמר על המשפט כי הוא "על גבול הקומדיה". עו"ד בעז בן צור, שמייצג את נתניהו, פתח את החקירה הנגדית בהצהרה על כוונותיו: "אני אראה לך שהתיאור שמסרת לגבי הפגישה הראשונה הוא תיאור פשוט לא נכון. הסיפור שסיפרתי שפגשת את קמיר ואלוביץ ואמרת שהגעת מראש הממשלה לא היה ולא נברא. אני אראה לך שורה ארוכה של ראיות חפציות שכולן תומכות היטב בתיאור שמסרת ברשות לניירות ערך לגבי הפגישה הראשונה עם נתניהו אני ראה לך את החקירה וגודש האירועים ובפגישות המקדימות שהיו לך וההשלכה על הגרסאות שמסרת".

בן צור עבר לעסוק בפגישת ההנחיה, וביקש להבהיר כי ההגנה כופרת במונח "פגישת ההנחיה", בהתייחס לפגישה הראשונה של נתניהו ופילבר לאחר מינויו לתפקיד מנכ"ל משרד התקשורת, והסביר כי זהו מונח של הפרקליטות. "גם בחקירה הראשית שלך אתה אמרת שהפרקליטות כינתה את הפגישה הזו "פגישת ההנחיה". אנחנו לא קוראים לזה פגישת ההנחיה, בא נסכים שזה לא יוצק תוכן אנחנו נקרא לזה הפגישה הראשונה לאחר המינוי, זה נייטרלי".

עו"ד בועז בן צור במשפט תיקי האלפים, 17 בינואר 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
עורך דינו של נתניהו, בעז בן צור/פלאש 90, יונתן זינדל

בן צור הציג תמלילים מחקירתו של פילבר במשטרה, בה הוא הסביר כי הוא פעל כמנכ"ל משרד התקשורת באופן עצמאי. "הוא (נתניהו) גם לא ידע עליהם בכלל. אני אגיד לך יותר מזה, המשפט נתניהו זה עוד פעם אה.. מי שמכיר את נתניהו יודע איך עובדים איתו, זה כאילו הוא מאוד... ברגע שהוא סומך על בן אדם ויש לו אמון בבן אדם, הוא נותן לו לרוץ קדימה, הוא אההה לא עניין אותו בתיק הזה בכלל סלקום".

לאחר מכן, הוא השווה את הדברים לתיאור שפילבר תיאר בפני חוקרת הרשות לניירות ערך על כניסתו לתפקיד: "אני אומר לך, הוא נתן לי יד חופשית לחלוטין. הוא אמר לי בתחילת הדרך, כשנכנסתי לפגישה הראשונה, 'תשמע - זה השוק - אני נותן לך שתי הנחיות: אחת, תמשיך את התחרות של הסיטונאי. ושתיים - אל תעלה לי מחירים. כל השאר תעשה מה שאתה חושב. זהו'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully