וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פילבר נחקר לעיני נתניהו: "אף פעם לא שוחחנו בעניין הבקשות של בזק"

עודכן לאחרונה: 10.5.2022 / 15:51

עורך הדין המייצג את נתניהו החל לחקור את מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר, לאחר שבשבועות האחרונים הוא נחקר בחקירה נגדית על ידי פרקליטיו של אלוביץ'. בחקירה הטיח בו פערי גרסאות בנוגע לפגישתו הראשונה עם רה"מ לשעבר. נתניהו על המשפט: "זה על גבול הקומדיה"

בווידאו: לעיני נתניהו החקירה הנגדית - של פילבר יוצאת לדרך/מערכת וואלה!

חקירתו הנגדית של עד המדינה בתיק 4000 שלמה פילבר נמשכת היום (שלישי) בבית המשפט המחוזי בירושלים. פילבר החל להיחקר היום בחקירה נגדית על ידי עו"ד בועז בן צור, סנגורו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, והאחרון נוכח בדיון. נתניהו כמעט ואינו מגיע לדיונים במשפטו, והוא הגיע לשני דיונים בתחילת עדותו הראשית של פילבר, במסגרת תיק 4000. בצאתו של נתניהו מאולם הדיונים, אמר על המשפט כי הוא "על גבול הקומדיה".

עו"ד בן צור פתח את החקירה הנגדית בהצהרה על כוונותיו: אני אראה לך שהתיאור שמסרת לגבי הפגישה הראשונה הוא תיאור פשוט לא נכון. הסיפור שסיפרתי שפגשת את קמיר ואלוביץ ואמרת שהגעת מראש הממשלה לא היה ולא נברא. אני אראה לך שורה ארוכה של ראיות חפציות שכולן תומכות היטב בתיאור שמסרת ברשות לניירות ערך לגבי הפגישה הראשונה עם נתניהו אני ראה לך את החקירה וגודש האירועים ובפגישות המקדימות שהיו לך וההשלכה על הגרסאות שמסרת".

פילבר השיב: אוקי, אני פה.

דיון תיקי האלפים | חקירתו הנגדית של עד המדינה שלמה פילבר. המחוזי, ירושלים  10 במאי 2022. ראובן קסטרו
נתניהו בבית המשפט/ראובן קסטרו

בן צור עבר לעסוק בפגישת ההנחיה, וביקש להבהיר כי ההגנה כופרת במונח "פגישת ההנחיה", בהתייחס לפגישה הראשונה של נתניהו ופילבר לאחר מינויו לתפקיד מנכ"ל משרד התקשורת, והסביר כי זהו מונח של הפרקליטות. "גם בחקירה הראשית שלך אתה אמרת שהפרקליטות כינתה את הפגישה הזו "פגישת ההנחיה". אנחנו לא קוראים לזה פגישת ההנחיה, בא נסכים שזה לא יוצק תוכן אנחנו נקרא לזה הפגישה הראשונה לאחר המינוי, זה נייטרלי".

הוא הציג את דבריו של פילבר מהחקירה הראשונה של פילבר ברשות לניירות ערך, שעסקה בבזק, לדבריו של בן צור "זמן רב אחרי שנתניהו לא עוסק בענייני בזק", והוא שאל אותו: "אף אחד לא שואל אותך על הפגישה הראשונה עם מר נתניהו, תאשר לי שאתה מעלה את הנושא מיוזמתך". פילבר אישר.

בן צור הציג תמלילים מחקירתו של פילבר במשטרה, בה הוא הסביר כי הוא פעל כמנכ"ל משרד התקשורת באופן עצמאי. "הוא (נתניהו) גם לא ידע עליהם בכלל. אני אגיד לך יותר מזה, המשפט נתניהו זה עוד פעם אה.. מי שמכיר את נתניהו יודע איך עובדים איתו, זה כאילו הוא מאוד... ברגע שהוא סומך על בן אדם ויש לו אמון בבן אדם, הוא נותן לו לרוץ קדימה, הוא אההה לא עניין אותו בתיק הזה בכלל סלקום".

לאחר מכן, הוא השווה את הדברים לתיאור שפילבר תיאר בפני חוקרת הרשות לניירות ערך על כניסתו לתפקיד: "אני אומר לך, הוא נתן לי יד חופשית לחלוטין. הוא אמר לי בתחילת הדרך, כשנכנסתי לפגישה הראשונה, 'תשמע - זה השוק - אני נותן לך שתי הנחיות: אחת, תמשיך את התחרות של הסיטונאי. ושתיים - אל תעלה לי מחירים. כל השאר תעשה מה שאתה חושב. זהו'".

עוד בוואלה!

פילבר: "הבנתי שזה לא קשור למה שאגיד, הם צריכים אותי כדי להגיע למישהו אחר"

לכתבה המלאה
דיון תיקי האלפים | חקירתו הנגדית של עד המדינה שלמה פילבר. המחוזי, ירושלים  10 במאי 2022. ראובן קסטרו
פילבר בבית המשפט, היום/ראובן קסטרו

בהמשך, פילבר תיאר את ההלם שלקה בו בהארכת המעצר. "זה עוד נדבך בהבנה של עוצמת האירוע. מראים לי אזהרה (של חקירה באזהרה - י"פ) שאתה ונתניהו ומשפחתו מואשמים בקבלת שוחד. מבחינתי מדובר בסינית, לא מכיר את זה, לא מכיר שוחד, לא ידעתי מה זה שוחד, גם אם בעיתונות היו סיפורים, אני שמתי חומה סינית בין זה ועם זה".

עוד אמר פילבר כי "נתניהו מעולם לא דיבר איתי על וואלה!, אני רואה אירוע שבכלל לא קשור אלי. זו התמונה. אני מתייעץ עם עורכי הדין שלי שמכירים את החומרים מהרשות לניירות ערך ודשנו בזה עד אין קץ. מגיעים לדיון אצל השופטת פוזננסקי והמשטרה אומרת שזה סיפור חדש. אני רואה את האולם, את הרעש ומבין שזו דרמה מטורפת".

פילבר: לפני שעליתי לדוכן קיבלתי איום מאביעד גליקמן; בן צור: "ראש של סוס"

בבית המשפט פילבר טען כי גם המשטרה וגם הרשות לניירות ערך "באו עם הגישה הזאת".
בן צור: חוקרי המשטרה אותה גישה.

פילבר: חוקרי המשטרה אמרו שחוקרי הרשות לא הבינו.

בהמשך פילבר טען כי הוא מקבל מסרים מאיימים מכתב המשפט של חדשות 13 אביעד גליקמן: "אגב, איום ברשתות החברתיות היום. איום ישיר ומדויק מה אני צריך להעיד היום. יש כתב משפט שיושב כאן. הוא טרח להגיד מה אני צריך להגיד בעדות ומה יקרה אם חס וחלילה לא אגיד את הדברים. אגיד את הדברים, סוג של הטרדה אולי אפילו איום".

עו"ד בן צור הציג את ציוץ הפרשנות של אביעד גליקמן.

בן צור: מה שהגיע כמסר שאם תסטה כמלוא הנימה ממה שמסרת במשטרה, יוגש נגדך כתב אישום.
פילבר: היום בשונה ממקרים אחרים, זה השפיע עליי.

השופט משה בר-עם: איך?.

פילבר: חצי שעה לפני שעולה לדוכן, קורה לזה סוג של איום, אזהרה, נו נו נו.

בן צור: או ראש של סוס, כל אחד יכול לבחור את הדימוי.

בן צור הציג קטעים מהחקירה בהם פילבר מתעקש על כך שלא היתה הנחיה, ומפנה את החוקרים לאנשים קרובים אליו כמו אשתו ואיש העסקים רמי וייס.

פילבר הרחיב על כך: אני מדבר על זה שאני שנה וחצי במשרד התקשורת, פועל ועושה עשרות פעולות, החוקרים אומרים קיבלת הנחיה על אלוביץ', אני אומר תשאלו את כל האנשים הקרובים אלי שאני לא פעלתי בגלל שקיבלתי הנחיה להיטיב עם אלוביץ'. קיבלתי הנחיה כללית מערכתית. אז אני כבר רואה מהקטעים של העיתונות ששמו את פילבר כדי שהוא יעשה א', ב' ג', אני באתי לא בשביל לחתום על מיזוג בזק-יס, אלא לשנות את הספינה.

השופט משה בר-עם: קיבלת הנחיה?

פילבר: ברמה הזו לא. ברמה הכללית המערכתית - כן.

בשבועות האחרונים נחקר פילבר על ידי עו"ד ז'ק חן, המייצג את שאול ואיריס אלוביץ, לשעבר בעלי השליטה בקבוצת בזק-וואלה!, המואשמים במתן שוחד לנתניהו. במהלך חקירתו הנגדית טען פילבר כי התנהלותו מול בעלי השליטה לא היתה התנהגות חריגה, וכי הוא נפגש עם בכירים בחברות המתחרות כמו הוט וסלקום. זאת, לאחר שבעדותו הראשית תיאר כיצד הוא נפגש עם אלוביץ' ובכירי בזק, והעביר להם מסמכים פנימיים מתוך המשרד בנוגע לרפורמות הקשורות לבזק בהתאם להנחייתו של נתניהו.

פילבר טען לאורך החקירה הנגדית כי השיקולים שהנחו אותו היו מקצועיים, אך כשהשופטים ביקשו אתמול לברר עימו כיצד הוא פעל, הבהיר פילבר כי הוא פעל תחת המדיניות של נתניהו.

כבר בחקירה הנגדית מטעמו של אלוביץ' טען עו"ד בן-צור, כי הם כופרים בכך שהתקיימה פגישת הנחיה בין נתניהו לפילבר בבלפור, וכי ההגנה תוכיח זאת באמצעות ראיות בהמשך - בחקירה הנגדית שהתחילה היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully