וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כהנא: "אני האחראי להילולה במירון, מוכנים לתרחישי קיצון"

עודכן לאחרונה: 17.5.2022 / 12:08

כדי להימנע מהישנות של האסון הודיעה המשטרה על צעדים מרחיקי לכת, ובהם הגבלת השהייה במתחם הקבר לארבע שעות. ההגעה תותר רק בתחבורה ציבורית, ורק למצטיידים בכרטיס. מערכת אלקטרונית מתקדמת תנטר את הקהל ותזהה דוחק. המשטרה נערכת גם להפרות סדר מצד גורמים קיצוניים

בווידאו: שר הדתות המתפטר כהנא ומפקד מחוז צפון בסיור מכין לקראת ההילולה במירון/צילום: שלומי גבאי

המשטרה מבצעת צעדים אחרונים לקראת אבטחת ההילולה במירון. היום (שני) הודיעה המשטרה על כמה מהאמצעים שהיא תנקוט כדי למנוע את הישנות האסון שבו נספו בשנה שעברה 45 בני אדם בהילולה לכבוד רשב"י בל"ג בעומר. בין הצעדים המרכזיים - הגבלת מספר המשתתפים ל-16 אלף איש ופריסה של 8,000 שוטרים שיאבטחו את האירוע. בנוסף ייעשה שימוש במערכת חדשה לספירת הקהל ולזיהוי דוחק. כמו כן, המשטרה נערכת להתמודד עם הפרות סדר שעלולות להיגרם על ידי קבוצות קיצוניות.

מפקד מחוז הצפון במשטרה ניצב שמעון לביא אמר כי "אנחנו נמצאים בישורת האחרונה לקראת ההילולה, במאמץ מבצעי מאוד משמעותי בין ארגוני יחד עם כלל משרדי הממשלה ועם רשויות החירום וההצלה, בכדי לאפשר לכלל הציבור להגיע בבטחה לאירוע". הוא הדגיש, "אנחנו ערים לשיח ולמודיעין שיש קבוצות קיצונית שכוונתן לשבש את האירוע. נהיה נחושים ולא נאפשר להרוס את ההילולה. מי שאין לו כרטיס - לא יוכל להיכנס". הדרך שבה אירע האסון לפני כשנה נחסמה.

מתן כהנא הזהיר מ"מיעוט קטנטן שמנסה לחבל ולהרוס, נוקט בוונדליזם ומתכוון להגיע להילולה. המשטרה נערכת", הוסיף, "לא ניתן לקומץ להשחיר את כלל אזרחי ישראל". הוא ציין כי הוא לוקח על עצמו את האחריות להילולה. "אנחנו מוכנים לתרחישי קיצון, דואגים לבטיחות החוגגים", אמר. המדינה משקיעה בהילולה 60 מיליון שקלים.

בד בבד, בית משפט השלום בטבריה האריך היום את מעצרו של תושב ירושלים בן 19 שנעצר בסוף השבוע בחשד למכירת כרטיסים מזויפים להילולה במירון. דיון בעניינו של חשוד נוסף במעשה, תושב הבירה בן 19 גם הוא, יערך היום בבית משפט השלום בנצרת. שניהם חשודים בעבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות וזיוף בנסיבות מחמירות. נציג המשטרה אמר במהלך הדיון בבקשה להאריך את מעצר החשוד כי בעקבות האסון בשנה שעברה יש רגישות גבוהה על בקרת העולים להר: "זיוף הכרטיסים פוגע ביכולת הבקרה ומדובר בחשש ממשי לפיקוח נפש".

עוד בוואלה!

שבוע לפני ההילולה: כך מקווים למנוע את אסון מירון הבא

לכתבה המלאה
הגעת פצועים מהר מירון לבית החולים זיו בצפת, 30 באפריל 2021. פלאש 90, פלאש 90
פצועי הר מירון/פלאש 90, פלאש 90

לפי הודעת המשטרה, האירוע ייערך בהתאם להמלצות הביניים של ועדת החקירה לאסון הר מירון. הגבלת המבקרים תבוצע באמצעות חלוקה או מכירה של כרטיסי נסיעה לאירוע על ידי משרד התחבורה באמצעות תחבורה ציבורית. לא תתאפשר הגעה לאתר ברכב פרטי או ברגל.

השהייה במתחם הקבר תוגבל לארבע שעות. אוכלוסיות מיוחדות, ובהן משפחות נספי האסון, יקבלו היתרי שהייה מיוחדים מהמשרד לשירותי דת. לא תותר הדלקת מדורות בכל המתחם ובשטח היערות הסמוכים, מלבד מדורה אחת שהבערתה אושרה.

הגבלות על ההגעה ברכב למתחם הקבר הוטלו כבר אתמול. מחר בשעה 22:00 ייכנסו לתוקף ההגבלות על מספר השוהים במתחם, וההסעות בתחבורה הציבורית יתחילו ביום רביעי בבוקר. סדרנים מטעם מפיק האירוע יחלקו צמידים לבאים לאתר על מנת לעקוב אחר שעת הכניסה. תנועת ההסעות אל האתר תיעצר אם מספר השוהים יגיע ל-16 אלף.

מפקד מחוז צפון במשטרה,  ניצב שמעון לביא: במהלך  דיוני ועדת החקירה הממלכתית לחקר אסון הר מירון, ירושלים 22 באוגוסט 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
"מזיקים יתקלו בתגובה קשה". מפקד מחוז הצפון במשטרה בוועדה לחקירת האסון במירון/פלאש 90, יונתן זינדל

המשטרה תפעיל במתחם מסוק, רחפנים, טרקטורונים ורכבי שטח ותיעזר באופנועים ובפרשים. ניצב לביא אמר כי "מי שמתכלל את האירוע השנה הוא המשרד לשירותי דת ואנחנו עובדים בשיתוף פעולה עם הפרויקטור והשר לשירותי דת". לדבריו, ההילולה השנה תתקיים באופן שונה באופן משמעותי ממה שהציבור הורגל אליו בשנים עברו, ומנה את השינויים הנזכרים, כולל הגבלת מספר המשתתפים ומשך השהייה.

לביא אמר, כמו כן: "אנחנו ערים לשיח וחשופים למודיעין על כוונה של קבוצות מסוימות להפר את הסדר ולשבש את האירוע, כל ניסיון כזה פוגע בכלל הציבור ואנחנו מצפים מהבאים למירון לסוג של ערבות הדדית". לדבריו, מי שמגיעים כדי להזיק "יתקלו בתגובה קשה ובמלוא חומרת הדין". בימים האחרונים, לדבריו, נגרמו נזקים לתשתיות בהר, ובחלק מהמקרים נעצרו חשודים. בנוסף, לדבריו, המשטרה עצרה חשודים בניסיון למכור כרטיסים מזויפים.

עם זאת, לדברי לביא, המשטרה תתערב רק במקרים קיצוניים של הפרות סדר, והאחריות על כניסת הקהל ופיזורו בתום האירוע מוטלות על המפיק. לביא עדכן כי המערכת המיוחדת שבה ייעשה שימוש השנה לספירת קהל באירועים המוניים כוללת מערך נרחב של מצלמות ורחפנים עם יכולת ניתוח אנליטית. ביכולתה של המערכת להפיק מפות חום לניטור צפיפות ואנומליות, כמו התקהלויות, קהל נמחץ וריצה של קהל. כמו כן היא יכולה לבנות מנגנון התרעה וחיזוי של מצבי חירום. כמו כן, ייעשה שימוש בבועה סלולרית, אמצעי המאפשר ליצור קשר טלפוני גם במקרים של קריסת הרשת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully