וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למען גיבור ישראל מחמוד חיר אל-דין: לתקן את חוק הלאום לאלתר

ד"ר אמיר חניפס

עודכן לאחרונה: 15.5.2022 / 14:47

עם פרסום גבורתו של סא"ל אל-דין מרבים להעלות על נס את תרומתה הכבירה של העדה הדרוזית ואת חירוף נפשה לביטחון מדינת ישראל. אולם, "חוק הלאום" מהווה עבורה סטירת לחי מצלצלת. הממשלה צריכה להפוך את המילים למעשים ולהעניק לעדה מעמד שווה

ND סגן-אלוף מ', לוחם ביחידה מובחרת, נשוי ואב לשניים מהצפון, נהרג בפעילות מיוחדת של צה"ל בלב רצועת עזה/צילום: רויטרס וארכיון וואלה!NEWS, עריכה: ניב מעוז

מאז אתמול, עם פרסום גבורתו הנועזת של סא"ל מחמוד ח'יר אל-דין מרבים להעלות על נס את תרומתה הכבירה של העדה הדרוזית ואת חירוף הנפש של בני העדה לביטחונה וקיומה של מדינת ישראל. רק בחודש שעבר בעת שהדרוזים חגגו את חג הנביא יתרו מיהרו הפוליטיקאים הישראלים מכל קצות הקשת הפוליטית מהקצה הימני של המפה ועד השמאל, לנאום ולשבח את הקשר המיוחד המחבר בין העדה הדרוזית והעם היהודי בארץ ישראל במילים המבטאות הערכה רבה ל - "ברית- הדמים" ועל הצורך לתרגם ברית זו ל - "ברית חיים".

אך מילים לחוד ומציאות לחוד. נתחיל ב "חוק -הלאום" המהווה סטירת לחי מצלצלת בפניה של העדה ומעורר זעם בקרב ציבור רחב של צעירי בני העדה. נמשיך עם סוגיות אקוטיות איתן מתמודדים הדרוזים ולהן אין פתרון כמו "חוק -קמיניץ" הגובה מחיר כלכלי כבד מבני העדה הדרוזית ומונע את התפתחותה של העדה כקבוצה אתנית תרבותית ודתית המבקשת להתקיים בכבוד ולהתרחב בישראל.

ד"ר אמיר ח'ניפס, ראש המרכז הישראלי-הדרוזי ויו"ר פורום דרוזים נגד חוק הלאום. ד"ר אמיר ח'ניפס, אתר רשמי
לתקן את חוק הלאום לאלתר. ד"ר אמיר חניפס/אתר רשמי, ד"ר אמיר ח'ניפס

פרסום זהותו של גיבור ישראל סא"ל מחמוד ח'יר אל-דין השבוע, לאחר שלוש וחצי שנים שחלפו מהמבצע הנועז בחאן יונס, מעלה פעם נוספת את המחיר הכבד שאנו משלמים עם נפילתם ופציעתם של רבים מטובי בנינו בהגנה על מדינת ישראל. זו ההזדמנות למנהיגי המדינה לחשב מסלול מחדש בסוגיות האקוטיות הקשורות בחברה הדרוזית ובראשן - תיקון חוק הלאום אשר ניכפה עליהם בשל שיקולים פוליטיים-מפלגתיים צרים וכתגובה לתהליך אסלאמיזציה בקרב חלקים בערבי ישראל, בלי לקחת בחשבון את הפגיעה והנזק של חוק זה בקבוצה המהווה סמל ומופת לנאמנות בלתי מתפשרת ורואה עצמה מאז ומתמיד חלק בלתי נפרד מהחברה הישראלית ובשר מבשרה של המדינה.

היום מכהנת ממשלה אשר רבים מחבריה מצהירים, במיוחד בימים כמו אלה, על העוול הנורא שגורם חוק הלאום לדרוזים ואת הצורך לתקנו. אני קורא לממשלה ולכנסת ישראל לא להסתפק בהצהרות הבאות כמס שפתיים. עליכם היום מוטלת האחריות וגם היכולת, לתקן את חוק הלאום ולתרגם הלכה למעשה את הסיסמאות הגדולות של "ברית- הדמים" ל "ברית -חיים" אמתית . אתם אלה אשר היום נדרשים לממש את הצהרותיכם במעשים ולא בדיבורים ולתת מעמד שווה לעדה , אשר מהווה סמל ומופת לחיבור אמיתי עם העם היהודי בישראל.

ד"ר אמיר ח'ניפס, ראש המרכז הישראלי-הדרוזי ויו"ר פורום דרוזים נגד חוק הלאום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully