וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקרית בעומק הרצועה: 7 פלסטינים נהרגו; חמאס: חשפנו כוח מיוחד של צה"ל

עימותים פרצו בין כוח מיוחד לבין מחבלים בדרום הרצועה. בין ההרוגים גם בכיר בזרוע הצבאית של חמאס. עשר רקטות שוגרו לשטח ישראל, שתיים מהן יורטו. תושבי עוטף עזה התבקשו להישאר במרחבים מוגנים. נתניהו קיצר את ביקורו בפריז בשל ההסלמה

צילום: לע"מ, עריכה: ניב מעוז

חילופי אש כבדים התנהלו אמש (ראשון) בין כוח צה"ל לבין מחבלים בדרום רצועת עזה. שבעה אנשי חמאס נהרגו, בהם בכיר בזרוע הצבאית. בצה"ל מסרו שהתקרית פרצה בעת פעילות ביטחונית ברצועה והבהיר כי אין חיילים חטופים וכל הכוחות שבו לארץ. כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו על תקיפות רבות של חיל האוויר.

במקביל, עשר רקטות נורו לעבר המועצה האזורית אשכול, שתיים מהן יורטו על ידי "כיפת ברזל". בעקבות ההסלמה, פיקוד העורף הורה על ביטול הלימודים היום בעוטף עזה. בנוסף לכך, תושבי המועצות האזוריות שדות נגב ואשכול נקראו להישאר סמוך למרחבים מוגנים. כמה כבישים בכניסה לכמה יישובים בעוטף זה נסגרו והעבודות החקלאיות בסמוך לגדר הופסקו.

לקריאה נוספת על ההסלמה בעזה
בעקבות ההסלמה בדרום: אין לימודים ביישובי עוטף עזה

מבנה הרוס שהופגז ע"י צה"ל, נובמבר 2018. רויטרס
מבנה שהותקף על ידי חיל האוויר, הבוקר/רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו השוהה בפריז עודכן בהתרחשויות והחל בהתייעצויות בנוגע למצב בעזה. בשל האירועים, הוא החליט לקצר את ביקורו ולשוב עוד הלילה.

כמו כן, שר הביטחון אביגדור ליברמן הגיע לקריה בתל אביב וקיים התייעצויות ביטחוניות לאור ההסלמה. שרי הקבינט הונחו שלא להתראיין בנושא המצב ברצועת עזה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
תיעוד חילופי האש בתקיפת צה"ל ברצועת עזה - 11/11/18. מערכת וואלה! NEWS
ירי בשמי רצועת עזה, הלילה/מערכת וואלה! NEWS

לפי חמאס, הוא חשף כוח מיוחד של צה"ל, שלדבריו הסתנן בכלי רכב אזרחי בעומק של כשלושה קילומטרים במזרח חאן יונס. לאחר מרדף אחרי הכוח, אמרו בחמאס, התערב חיל האוויר כדי לסייע לנסיגת החיילים.

בין ההרוגים היה נור ברכה, מפקד הגדוד המזרחי של חמאס. "האירוע עדיין נמשך", מסרה הזרוע הצבאית של הארגון, גדודי עז א-דין אל-קאסם, בהצהרה מיוחדת.

תיעוד מירי בשמי רצועת עזה

האירועים ברצועה באים לאחר סוף שבוע מתוח במיוחד, במהלכו הצליח פלסטיני לחדור לחממות של מושב נתיב העשרה תחת עיניהם של כוחות הביטחון. הפלסטיני אף הצליח להצית שריפה במקום ולהסתתר עד שאותר על ידי כוחות צה"ל. התקריות התרחשו לאחר שביום שישי הועברו כספי הסיוע הקטארים לרצועה, שנועדו לנזקקים וכן לתשלום משכורות פקידים ברצועה.

מוקדם יותר הצהיר נתניהו במסיבת עיתונאים שערך כי הוא פועל להשבת השקט ליישובי עוטף עזה. עם זאת הבהיר כי "אין פתרון מדיני לעזה כמו שאין פתרון לדאעש ולאיראן".

(עדכון ראשון: 21:41)

הנחיות פיקוד העורף - 11/11/18. פיקוד העורף, פיקוד העורף
הנחיות פיקוד העורף - 11/11/18/פיקוד העורף, פיקוד העורף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully