וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנדבים או מיליציות: הוויכוח בין בנט, שקד ובר-לב על המשמר הלאומי

עודכן לאחרונה: 13.5.2022 / 8:59

השרים התווכחו על מעורבות ארגון "השומר החדש" עם כוחות הביטחון. הארגון, שכמה מחבריו מקורבים לבנט ושקד, דוחף כבר זמן רב לפעול כגוף נפרד בתוך המשטרה. בר-לב הסתייג: "להזרים אותם למשטרה כמו כל מתנדב אחר". בנט: "תמצאו את הדרך לומר להם 'כן''"

כוחות משטרה בעיר העתיקה 17 באפריל 2022. רויטרס
כוחות משטרה בעיר העתיקה 17 באפריל 2022/רויטרס

במהלך הדיון שקיים היום ראש הממשלה נפתלי בנט בנושא הקמת "משמר לאומי", שיהיה אחראי על ביטחון הפנים, התנהל ויכוח בנושא מעורבות ארגון "השומר החדש" בפעילות הגוף החדש שיוקם.

למה זה חשוב:

חלק מאנשי "השומר החדש" מקורבים במשך שנים לבנט ולשרת הפנים איילת שקד. אנשי הארגון דוחפים מזה תקופה ארוכה לאפשר להם לפעול כגוף נפרד ועצמאי בתוך המערכים של המשטרה ושל מג"ב. אולם, המשרד לביטחון פנים, המשטרה ומג"ב מתנגדים לכך.

עוד בוואלה!

ההתפרעויות בי-ם לאחר הרג העיתונאית בג'נין: חשוד נמלט משוטרים באמבולנס הסהר האדום

לכתבה המלאה
כוחות משטרה בעיר העתיקה 17 באפריל 2022. רויטרס
רוצים לפעול כגוף נפרד ועצמאי בתוך המערכים של המשטרה ושל מג"ב/רויטרס

מאחורי הקלעים:

  • מקור שהשתתף בדיון ציין כי שרת הפנים איילת שקד ומנכ"ל משרדה, שמקורבים לאנשי "השומר החדש", הגיעו לדיון על אף שהוא לא נגע ישירות לתחום העיסוק שלהם. "שקד בעצם ייצגה בדיון את עמדת השומר החדש", אמר המקור.
  • שרת הפנים שקד אמרה בישיבה כי היא פגשה את אנשי "השומר החדש" ואלה טענו בפניה כי יש להם אלפי מתנדבים אבל המשטרה לא מוכנה לקלוט אותם לשורותיה. "איך זה שיש ארגונים או מתנדבים שמאוד רוצים להיות פעילים ולא נותנים להם", אמרה שקד, לפי שלושה מקורות שמעורים בתכני הישיבה.
  • השר לביטחון פנים עמר בר-לב השיב לשקד כי "אין לו בעיה עם אנשי 'השומר החדש' אבל המטרה היא להזרים אותם למשטרה ומג"ב כמו כל מתנדב אחר". "אנחנו לא רוצים ליצור מיליציות", אמר בר-לב לפי שלושת המקורות.
צוות טקילה של מג"ב. שב"כ
"הדרך לחזק את 'המשמר הלאומי' היא לא לייצר יחידות נפרדות", בר-לב/שב"כ
  • מקור שהשתתף בישיבה אמר כי השר לביטחון פנים ואנשי משרדו הציגו בדיון נתונים לפיהם מתוך 8,000 מתנדבים במשטרה ובמג"ב, כ-300 בלבד הם אנשי השומר החדש.
  • נציגי המשרד לביטחון פנים טענו כי אנשי "השומר החדש" דורשים לפעול כמתנדבים במשטרה ביחידות נפרדות משלהם, בשעות שהם יבחרו ובמשימות ספציפיות שיוגדרו להם - ובעצם לא להיות כפופים למפקדי תחנות המשטרה כמו מתנדבים אחרים.
  • ראש הממשלה נפתלי בנט הגיב לדבריו של בר-לב ואמר כי "גם אני לא רוצה מיליציות אבל גם לא רוצה שיהיה מצב שיש אלפי אנשים שרוצים להתנדב ואתם במשטרה אומרים לא". עוד הוסיף בנט ואמר: "תמצאו את הדרך להגיד להם כן, אל תאשימו את המתנדבים. לי פחות חשוב ארגון ספציפי כזה או אחר, השומר החדש הם רק אפשרות אחת. המטרה היא שזה יקום".
  • השר לביטחון פנים אמר כי "המשמר הלאומי" הוא מג"ב והדרך לחזק אותו אינה לייצר יחידות נפרדות חדשות או להפריט אותו אלא לשפר את תהליכי ההתנדבות. "זה מה שנעשה", הוא אמר.

מה הלאה:

בסיכום הדיון הוחלט לקבל את העמדה שהציג המשרד לביטחון פנים לפיו מג"ב יהיה "המשמר הלאומי". כמו כן, סוכם כי בתוך כמה שבועות יתקיים דיון נוסף בו תוצג תכנית לשדרוג מערך המתנדבים של המשטרה ומג"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully