וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רע"ם ביטלה את מסיבת העיתונאים: "מגנים את מות העיתונאית, להקים ועדת חקירה בינלאומית"

עודכן לאחרונה: 11.5.2022 / 9:58

רע"ם ומועצת השורא טרם החליטו כיצד להצביע על הצעת החוק לפיזור הכנסת ה-24, שתעלה היום בקריאה טרומית בכנסת. בעקבות הרג עיתונאית אל-ג'זירה בחילופי האש בג'נין, הוחלט כי רע"ם תעדכן על החלטה בהודעה ולא בהצהרה לתקשורת: "עיתונאים חייבים להיות מוגנים"

פתיחת מושב הכנסת/יותם רונן

רע"ם ומועצת השורא טרם החליטו כיצד להצביע על הצעת החוק לפיזור הכנסת ה-24, שתעלה היום (רביעי) בקריאה טרומית בכנסת. רע"ם תכננה להודיע על החלטתה במסיבת עיתונאים, אך בעקבות מות העיתונאית הפלסטינית בג'נין ביטלה את ההצהרה ותעדכן על החלטתה בהודעה.

בהודעה שיצאה מטעם רע"ם נכתב כי היא מגנה את הרג העיתונאית, ודורשת הקמת ועדת חקירה בינלאומית באופן מידי לנסיבות מותה. "עיתונאים חייבים להיות מוגנים", הדגישה.

הבוקר, עיתונאית אל-ג'זירה, שירין אבו עאקלה, נורתה למוות במהלך חילופי אש בין חמושים לכוחות צה"ל בג'נין. מקור הירי טרם התברר, וברשת הקטארית מאשימים את צה"ל. מנגד, בצה"ל מעריכים כי אבו עאקלה נהרגה מירי חסר הבחנה של חמושים פלסטינים. דובר צה"ל, תא"ל רן כוכב, אמר כי מתאם פעולות הממשלה בשטחים הציע לרשות הפלסטינית לערוך חקירה משותפת - אך נענה בשלילה. "לא קיבלנו תשובה, הם לא רוצים חקירה משותפת. אם הקליעים והנפגעת לא נמצאת יהיה לנו קשה לדעת מה קרה שם", אמר.

מנסור עבאס בפתיחת מושב החורף של הכנסת, 4 באוקטובר 2021. ראובן קסטרו
עתיד הקואליציה מוטל בספק. עבאס/ראובן קסטרו

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן גינה את הרג העיתונאית ואמר כי רמאללה מטילה את האחריות על הממשלה בישראל. גם חוסיין א-שייח, בכיר הרשות הפלסטינית, האשים את ישראל בהרג העיתונאית וכינה זאת פשע של הכיבוש. גם בחמאס גינו את הירי בעיתונאים והאשימו את ישראל כי זה נעשה בזדון. "חיסול כתבת ערוץ אל-ג'זירה הוא פשע שמתווסף לשרשרת הפשעים של ישראל נגד התקשורת הפלסטינית. החיסול המכוון הזה הוא פשע שעליו חייב הכיבוש לתת דין וחשבון בפני גורמים בינלאומיים", מסרו בחמאס.

ההצעה לפיזור הכנסת שובצה על ידי האופוזיציה כבר בתחילת השבוע בסדר היום של המליאה, אבל בליכוד טרם החליטו באופן סופי אם לערוך אותה בפועל. במפלגה ממתינים להכרעה הסופית של מפלגת רע"ם שהתכנסה יחד עם מועצת השורא אמש בכפר קאסם. גורם בליכוד אמר כי ההחלטה תתקבל ברגע האחרון רק לאחר שיהיה ברור כי חברי רע"ם נעדרים מההצבעה, ויש בוודאות רוב לאישורה. אם לא, טען, נמשוך את ההצעה ונקיים עליה הצבעה במועד אחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully