וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטבח מזוהם ובשר מקולקל: משרד הבריאות מטיל את האחריות לזיהום במעון בחולון על הנהלתו

עודכן לאחרונה: 8.5.2022 / 19:50

צוות של משרד הבריאות הגיע למוסד "בית דפנה", בו הלכו לעולמם 3 דיירים כתוצאה מהרעלת מזון, ומצא כמה ליקויים חמורים. בין היתר עלה בבדיקה כי התחלואה בקרב הדיירים נבעה מזיהום בבשר, שנגרם מטיפול לקוי בו; עוד נמצאו ליקויים חמורים ברמת הניקיון ובנהלי העבודה במקום

מעון בית דפנה, 3 במאי 2022. אורי סלע
כלים מלוכלכים וחוסר בנהלים. בית דפנה/אורי סלע

תחקיר משרד הבריאות במעון החוסים "בית דפנה" בחולון, בו הלכו לעולמם שלושה מטופלים עם תסמינים של הרעלת מזון, הראה היום (ראשון) כי רמת ניקיון הכלים במקום לקתה בחסר, לא הייתה הקפדה על הפרדת מזון בתהליכי בישול שונים וכי לא היו נהלי עבודה תקינים לטיפול באוכל.

צוות בקרה של לשכת הבריאות המחוזית תל אביב הגיע למוסד ומצא כמה ליקויים חמורים בתחזוקה וברמת הניקיון במוסד ובמטבח. מממצאי הבדיקה עלה כי התחלואה בקרב הדיירים נבעה מזיהום בבשר, שנגרם מטיפול לקוי בו.

33 דיירים חלו במסגרת התפרצות הרעלת המזון, תשעה פונו לטיפול בבית החולים ושישה אושפזו. שלושה מטופלים מתו, אחד במוסד ושניים בבית החולים. דוח צוות הבקרה הועבר למשרד הרווחה ולמשטרה. בחודש אפריל האחרון נערכה ביקורת של משרד הרווחה בהוסטל, שלאחריה נמצאו ליקויים נקודתיים בלבד, שתוקנו במקום.

מעון בית דפנה, 3 במאי 2022. אורי סלע
בית דפנה/אורי סלע

משרד הרווחה והביטחון החברתי מסר כי "המטבח בבית דפנה עבר ביקורת של משרד הבריאות לצורך רישוי כנדרש בחודש אוקטובר האחרון. תזונאיות מטעם המשרד עורכות ביקורות קבועות במקום אך יודגש כי הסמכות לביצוע ביקורת תברואתית הינה בידי משרד הבריאות בלבד. כמו כן מהליקויים שעליהם הצביע הדוח עולה כי אין בהכרח קשר סיבתי בינם לבין הרעלת המזון בבשר.

"במקביל הורה שר הרווחה והביטחון החברתי מאיר כהן על הקמת ועדת בדיקה חיצונית בראשות השופטת בדימוס שולמית דותן לבדיקת האירועים בבני ציון ובבית דפנה. הוועדה קיבלה מהשר מנדט נרחב לבדיקת כלל ההיבטים הקשורים בדיור החוץ ביתי לאנשים עם מוגבלות והיא תגיש את מסקנותיה בתוך ארבעה חודשים".

מבית דפנה נמסר כי הם קיבלו את ממצאי משרד הבריאות ולומדים אותם. "לצורך כך, גייסה החברה את שירותי מומחה בכיר בעל שם עולמי לחקר מחלות זיהומיות, שבודק את הנהלים, יישומם ואת ממצאי ממצאי משרד הבריאות. הצוות הרפואי של המעון, בליווי צמוד של המומחה הבכיר, פועלים נמרצות מול גורמי המקצוע ממשרד הבריאות ובהתאם להנחיותיהם, על מנת לשמור על בריאות הדיירים וליישם את העולה מממצאי הדוח במהירות האפשרית".

מחאת הורים לילדים בעלי מוגבלוית מול מעון בית דפנה, חולון, 3 במאי 2022. יולה זובריצקי, אתר רשמי
מחאת הוריי הדיירים בבית דפנה/אתר רשמי, יולה זובריצקי

בשבוע שעבר, במהלך הלילה, כמה דיירים החלו לחוש ברע וסבלו משלשולים. הצוות הרפואי ערך בדיקות מקיפות לדיירים, בהם דיירת בעלת רקע רפואי מורכב שזמן קצר לאחר הבדיקות אף איבדה את הכרתה. צוות מד"א שהוזעק למקום ניסה לבצע בה פעולות החייאה, אך אלה לא צלחו והיא מתה במקום. במקביל, פונו שישה דיירים נוספים לבית החולים וולפסון.

מיד לאחר האירוע, מנהלת המעון דיווחה על המקרה לרופאה הראשית של משרד הרווחה, שבאותו הרגע דיווחה על האירוע לרופאה המחוזית של משרד הבריאות. צוות המשרד שהגיע למקום גילה ליקויים במטבח, הורה לסגור אותו ופתח בחקירה. משרד הרווחה פנה למשרד הבריאות בבקשה לתגבר את הבקרה על המטבחים במסגרות החוץ ביתיות לאנשים עם מוגבלות בכדי לוודא את יישומן של הנהלים והסטנדרטים הנדרשים לבישול או חימום מזון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully