וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתוך זמן קצר: 3 דיירים מתו בהוסטל בחולון, חשד לזיהום במזון

עודכן לאחרונה: 2.5.2022 / 22:47

אירוע חריג במעון חוסים 'בית דפנה' בחולון, ששלושה מדייריו, שסבלו ממחלות רקע, מתו לאחר שחשו ברע וסבלו משלשולים. צוות של משרד הבריאות שהגיע למקום גילה ליקויים במטבח ופתח בחקירה. נבדק חשד לזיהום במזון

מעון לחוסים בית דפנה, חולון. אבשלום ששוני, מעריב, אתר רשמי
מעון החוסים "בית דפנה"/אתר רשמי, אבשלום ששוני, מעריב

שלושה דיירים במעון חוסים "בית דפנה" שבחולון המופעל על ידי רשת "בית אקשטיין" מתו מחשד לזיהום במזון - כך נמסר היום (שני) מצוות משרד הבריאות שהגיע לערוך בדיקה במקום.

בלילה שבין שבת לראשון החלו כמה דיירים לחוש ברע וסבלו משלשולים. הצוות הרפואי ערך בדיקות מקיפות לדיירים, בהם דיירת בעלת רקע רפואי מורכב שזמן קצר לאחר הבדיקות אף איבדה את הכרתה. צוות מד"א שהוזעק למקום ניסה לבצע בה פעולות החייאה, אך אלה לא צלחו והיא מתה במקום. במקביל, פונו שישה דיירים נוספים לבית החולים וולפסון והבוקר, שניים מהם שסבלו גם הם ממחלות רקע קשות, הלכו לעולמם והנותרים במצב יציב.

בית דפנה חולון. גוגל תמונות, אתר רשמי
בית דפנה, חולון/אתר רשמי, גוגל תמונות

מיד לאחר האירוע, מנהלת המעון דיווחה על המקרה לרופאה הראשית של משרד הרווחה, שבאותו הרגע דיווחה על האירוע לרופאה המחוזית של משרד הבריאות. צוות המשרד שהגיע למקום גילה ליקויים במטבח, הורה לסגור אותו ופתח בחקירה.

כמו כן, בהנחיית מנכ"לית משרד הרווחה והביטחון החברתי, סיגל מורן, הגיע למעון צוות מקצועי של המשרד על מנת לסייע לצוות המקצועי בטיפול בדיירים. הצוות ימשיך ללוות את המעון עד לתיקון הליקויים ולסיום הבדיקה של משרד הבריאות. עוד הנחתה מנכ"לית המשרד על הקמת ועדת בדיקה להתנהלות המעון. במקביל הנחה משרד הרווחה את "בית אקשטיין" לתגבר את צוות המעון במטפלים, אחיות וברכזת מטעם המעון שתלווה את משפחות המאושפזים בבתי החולים.

ממעון בית דפנה נמסר בתגובה כי "מרגע קבלת ההודעה הראשונית בהקשר לאירוע, פועלת החברה בשיתוף ותיאום עם גורמי המקצוע המוסמכים של משרד הרווחה והבריאות על מנת לאתר את הסיבה לאירוע המצער. בשלב ראשון ומיידי, נסגר המטבח הקיים והמזון מסופק לדיירים על ידי ספק חיצוני. החברה מתנהלת בשקיפות מלאה ושיתוף פעולה מלא של כל גורמי המקצוע הנדרשים".

מעון לחוסים בית דפנה, חולון. אבשלום ששוני, מעריב, אתר רשמי
מעון לחוסים "בית דפנה". חולון/אתר רשמי, אבשלום ששוני, מעריב

לפני כחודש הוגש כתב אישום נגד אית סלאמה, בן 24 מקלנסווה שעבד כמטפל במעון לחוסים "בני ציון" בראש העין בגין התעללות בחסר ישע ובמעשה מגונה. לפי כתב האישום, סלאמה התעלל בכ-17 חוסים בעלי מוגבלויות וצרכים מיוחדים, במאות הזדמנויות מ-2017 ועד השנה.

מכתב האישום עולה כי סלאמה הכה את החוסים נמרצות, הטיח אותם בחוזקה, סטר להם בפנים, גרר אותם בכוח בבגדיהם, דחף אותם והכה בהם, צבט אותם, נשך אותם, אחז באיבר מינם, בעט בהם, דרך על ראשם וחנק אותם. בנוסף, באחד המקרים הצית אש סמוך לפניו ולאיבר מינו, ואף השתין על מיטה של חוסה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully