וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת בדיקה תבחן את הרעלת המזון בבית דפנה שנחשד שגרמה למות שלושה חוסים

עודכן לאחרונה: 8.5.2022 / 18:40

שר הרווחה מאיר כהן הורה כי הוועדה לבחינת ההתעללות במעון בני ציון תעסוק גן בהרעלת המזון במעון בית דפנה. במקביל, פנה משרד הרווחה למשרד הבריאות בבקשה לתגבר את הבקרה על המטבחים במסגרות החוץ ביתיות לאנשים עם מוגבלות. התוצאות יוגשו למשרד הרווחה תוך ארבעה חודשים

מעון בית דפנה, 3 במאי 2022. אורי סלע
בית דפנה. חשד להרעלת מזון/אורי סלע

ועדת הבדיקה לבחינת ההתעללות במעון בני ציון תעסוק גן בהרעלת המזון במעון בית דפנה, כך הורה היום (חמישי) שר הרווחה מאיר כהן. זאת, לאחר שעל פי החשד שלושה חוסים מהמעון מתו בעקבות ההרעלה וכ-30 נוספים חוו תסמינים. הוועדה התבקשה להגיש את מסקנותיה לשר כהן ולמנכ"לית המשרד סיגל מורן בתוך ארבעה חודשים.

במקביל, פנה משרד הרווחה למשרד הבריאות בבקשה לתגבר את הבקרה על המטבחים במסגרות החוץ ביתיות לאנשים עם מוגבלות בכדי לוודא את יישומן של הנהלים והסטנדרטים הנדרשים לבישול או חימום מזון.

מטעמו של השר נמסר כי "הוועדה תבדוק במסגרת עבודתה בנוסף גם את התאמת נהלי המשרד לאופן עבודת המסגרות לאנשים עם מוגבלויות לצורך מימוש פיקוח אפקטיבי, אופן מימוש נהלי המשרד בהפעלת המסגרות לאנשים עם מוגבלויות, אופן עבודת שרשרת הפיקוח ובחינת חלוקת האחריות והסמכות שבין גורמים אלו כפי שמשתקפת מהאירועים האחרונים".

דוח העוני והאי שיוויון לשנת 2020, והאומדן לשנת 2021 מוצג כעת במשרדי הביטוח הלאומי בירושלים בהשתתפות השר מאיר כהן 29 בדצמבר 2021. שלו שלום, TPS
שר הרווחה כהן/TPS, שלו שלום

בבדיקת משרד הבריאות בבית דפנה נמצא חיידק המצוי בבשר, אך לא ידוע ולא ניתן לקבוע בוודאות האם החיידק הגיע עם הבשר או שהדבר נגרם כתוצאה מטיפול לא נכון. כעת, למנדט המקורי של הוועדה יתווסף מנדט רחב יותר לבחינת כלל דרכי הניהול של מסגרות חוץ ביתיות לאנשים עם מוגבלות ואפשרויות הדיור הקיימות. תחומים אלו ייבחנו גם בראי ההלימה בין מדיניות הדיור לאנשים עם מוגבלות לבין האמנה הבינלאומית בדבר זכויות אנשים עם מוגבלות שמדינת ישראל אשררה בשנת 2012.

לפי משרד הרווחה, במסגרות חוץ ביתיות לאנשים עם מוגבלות שתחת פיקוח ומימון של משרד הרווחה והביטחון החברתי חיים כ-17,000 בני אדם, מתוכם כ-8,000 במעונות, 7,400 במערכי דיור בקהילה, ו-2,600 גרים בהוסטלים בקהילה.

עוד בוואלה!

30 חוסים במעון בחולון חוו תסמינים, 3 מאושפזים: "ההזנחה חייבת להיפסק"

לכתבה המלאה
מעון חוסים בני ציון בראש העין. ללא, פלאש 90
מעון בני ציון/פלאש 90, ללא

"לאור התוצאות הקשות במעון בית דפנה החלטתי להרחיב את מנדט הוועדה בראשות השופטת שלומית דותן כדי שייערך בירור עומק לאירוע", אמר כהן. "לפני כחודשיים הנחנו על שולחן הכנסת את חוק שירותי הרווחה לאנשים עם מוגבלות שנועד להסדיר את הרצף בין דיור במעונות לדיור בקהילה ולאפשר מרחב בחירה רחב יותר לזכאי השירות. מדובר בחוק עם תקציב ייעודי גדול של 2 מיליארד שקלים על פני חמש שנים. אני מאמין שמסקנות ועדת המומחים יסייעו לנו ביישום נכון ומיטיבי של החוק".

"אנו סבורים שהרחבת המנדט של הוועדה הוא צעד מתבקש ונכון לאור האירועים האחרונים", אמרה מנכ"לית משרד הרווחה והביטחון החברתי, סיגל מורן. "ועדת מומחים חיצונית ובלתי תלויה תאפשר לנו התבוננות מעמיקה ורחבה על כלל שירותי הדיור לאנשים עם מוגבלות ואני בטוחה שהמסקנות וההמלצות יסייעו לנו לצאת לדרך חדשה. בנוסף לכך הוריתי על בדיקה מיידית של בטיחות המטבחים".

השופטת שולמית דותן הוסיפה כי הוועדה תבחן את הפתרונות האפשריים הקיימים, במטרה להעניק לזכאי השירות את איכות החיים המיטבית. "השאיפה שלי היא לייצר דו"ח עם תכנית עבודה שתיושם בשטח ותביא ליישום החזון שאוכלוסיית היעד ובני המשפחות יקבלו את השירות הטוב ביותר שניתן לתת", אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully