וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

30 חוסים במעון בחולון חוו תסמינים, 3 מאושפזים: "ההזנחה חייבת להיפסק"

בית החולים וולפסון עדכן כי חוסה נוספת ממעון "בית דפנה" לבעלי מוגבלויות נזקקה לטיפול במהלך הלילה, וכולם סובלים מהרעלת מזון. בוועד ההורים אמרו כי הוכו הלם כששמעו על מותם של שלושה חוסים: "זה בא בהפתעה, אף פעם לא היה מקרה כזה"

מחאת הורים לילדים בעלי מוגבלוית מול מעון בית דפנה, חולון, 3 במאי 2022. יולה זובריצקי, אתר רשמי
הורי חוסים מדליקים נרות מחוץ למעון, הלילה/אתר רשמי, יולה זובריצקי

בית החולים וולפסון עדכן הבוקר (שלישי) כי שלושה חוסים ממעון "בית דפנה" בעיר אושפזו כשהם סובלים מהרעלת מזון. זאת, לאחר שאתמול נודע על שלושה דיירים במעון שמתו, על פי החשד, מהרעלת מזון. עד כה נודע על 30 חוסים חוו תסמינים של הרעלת מזון. מצבם של המאושפזים יציב.

במהלך הלילה הורים לילדים חוסים בהוטל ואזרחים נוספים הגיעו ל"בית דפנה" והדליקו נרות נשמה להזדהות עם המשפחות. אחת מהן הייתה יולה זובריצקי, אמא לנערה בת צרכים מיוחדים. "הייתי שם עם עוד הורים נחרדים", סיפרה. "אחרי ששמעתי את החדשות המחרידות, חשבתי שיהיו שם משפחות שאוכל לתת להם תמיכה. וגם שהסיפור הזה לא ירד מסדר היום עד הפתרון במיידי לאנשים עם מוגבלות שיזכו לחיות בקהילה עם צוות מקצועי בשכר הוגן. שההזנחה הזו של אנשים שבכלל לפעמים קשה להבין אותם, חייבת לעצור כאן. ובמיידי", הדגישה.

בית דפנה חולון. גוגל תמונות, אתר רשמי
מעון בית דפנה/אתר רשמי, גוגל תמונות

בני אדלר, אביו של חוסה במעון, שוחח על כך עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב־103fm, ואמר: "הסיפור הזה ממש בא לי בהפתעה. מבשלים להם אוכל חם ומגישים לדיירים אוכל חם, יש תפריט של דיאטנית מה להכין להם".

בפתח דבריו סיפר אדלר על מצבו של בנו, ואמר שהוא נולד עם אוטיזם ופיגור קשה. "עד לפני כמה שנים הוא היה בבית, אבל לאחר שחליתי נורא הוצאנו אותו מהבית ושמנו אותו במסגרת". לדבריו, הילד שלו נמצא במקום קרוב ל־9 שנים, ומהר מאוד הוא הפך להיות יו"ר הוועד של המשפחות במקום. "אני שומע את הסיפור הזה וקשה לי לקבל אותו כי הדיירים אוכלים את האוכל וטעים להם. אני מגיע לשם בתדירות גבוהה, כמובן שגם בשביל לבקר את הבן שלי".

עוד בוואלה!

בתוך זמן קצר: 3 דיירים מתו בהוסטל בחולון, חשד לזיהום במזון

לכתבה המלאה

"הם סגרו את המטבח והזמינו קייטרינג"

כשנשאל איך היה המזון, והאם הוא שמע עליו פעם תלונות הוא אמר שלא. "אני הייתי טועם את המזון במקום, ויכול להגיד שהדיירים היו מרוצים. יש שתי טבחיות שמבשלות להם אוכל חם לפי תפריט של דיאטנית. לא יודע מאיפה מזמנים את האורז או הבשר, אבל ראיתי דיירים שאכלו, ולא היה מקרה כזה".

"בסוף השבוע הבן שלי היה בחופשה בבית, וכשהחזרתי אותו למקום ראיתי אמבולנסים ואמרו שמישהי קיבלה הרעלה. אחר כך התקשרו אליי ואמרו לי לבוא למקום, וסיפרו לי מה קרה. אני באופן אישי הייתי מופתע, כי אמרתי לא פעם שאני מאחל לכל החוסים אוכל כזה בבית. פעמיים בשבוע הם אכלו פיצה והם היו ממש מאושרים".

בהמשך סיפר שהם חיכו עד לשעות הערב בכדי לעדכן את המשפחות אחרי שהתחילו להבין מה בדיוק קרה שם. אז איך הם הגיעו למסקנה שהייתה בעיה עם המזון? לדבריו, הם שיערו שזו הסיבה ומיד סגרו את המטבח והזמינו קייטרינג. "באמת שאין לי מושג מה קרה, אבל היום הם יקבלו את התשובה ממשרד הבריאות".

אתמול עדכן משרד הבריאות כי שלושה דיירים במעון המופעל על ידי רשת "בית אקשטיין" מתו מחשד לזיהום במזון. צוות המשרד נשלח למקום לאחר שבלילה שבין שבת לראשון החלו כמה דיירים לחוש ברע וסבלו משלשולים, הצוות הרפואי ערך בדיקות מקיפות לדיירים ובאחת מהן דיירת איבדה את הכרתה ומתה. שני דיירים נוספים, שסבלו ממחלות רקע קשות, מתו אתמול לאחר שפונו לבית החולים וולפסון.

מנכ"לית עמותת קשר, חגית גרוס, מסרה בתגובה למות הדיירים בבית דפנה כי מדובר במקרה מזעזע הנובע מהזנחה וחוסר פיקוח. "שלושה אנשים שילמו בחייהם השבוע, ועוד עשרות נפגעו בחדר אוכל של מעון שאמור להיות הבית שלהם. המערכת פשוט לא עובדת ופוגעת באלה שזקוקים לה הכי הרבה. מערכת שמתפקדת כבר שנים ללא פיקוח ראוי וללא נציב קבילות ציבור שאליו משפחות יוכלו לפנות."

לוואלה! נודע מהורה של אחד החוסים כי המעון התקשר אל הורים ואסר עליהם לדבר עם התקשורת. עוד סיפר ההורה כי כשהגיע לבקר במעון, זירז אותו השומר בכניסה ואמר לו שלא ידבר עם כתבים. בבית אקשטיין מכחישים שניתנה הוראה כזאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully