וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ רז על ההסלמה הביטחונית: "אין הצדקה למבצע בעזה, לא פוסל דיאלוג עם סינוואר"

עודכן לאחרונה: 8.5.2022 / 9:51

ח"כ מוסי רז התייחס בריאיון ל-103FM לשיח בנושא חיסול מנהיג חמאס ברצועה ואמר כי "כל החיסולים שלנו בעבר נכשלו". "אנחנו צריכים לדבר עם הרשות הפלסטינית ועם מדינות ערב", אמר. על הממשלה: "צריך גוש שמאל יותר גדול שכולל את העבודה, מרצ וגורמים ערבים"

בווידאו: סינוואר קורא לצאת עם נשק או עם גרזנים לבצע פיגועים בישראל/צילום: רשתות ערביות

ח"כ מוסי רז (מרצ) התייחס היום (ראשון) לשיח סביב הקריאה לחיסול מנהיג חמאס ברצועה יחיא סינוואר ואמר כי "כל החיסולים שלנו בעבר נכשלו". לדבריו של רז, שהובאו בריאיון ל-103FM, הוא לא פוסל דיאלוג עם סינוואר. "אנחנו צריכים לדבר עם הרשות הפלסטינית, אנחנו צריכים לדבר עם מדינות ערב", אמר.

"אני לא בטוח שאפשר להגיע להסדר עם סינוואר אבל דיאלוג איתו זה דבר שהיה כל הזמן. נתניהו עשה את זה כל הזמן וגם הגענו איתם להסכמים. איתו לא ניתן להגיע לשלום אבל יכול להיות שאפשר להגיע להסדרים כאלה ואחרים", אמר.

מוסי רז. דמוקרטTV, צילום מסך
"אין הצדקה לצאת למבצע בעזה", מוסי רז/צילום מסך, דמוקרטTV

רז התייחס אף לאפשרות שישראל תצא למבצע בעזה ואמר כי הוא חושב שכל המבצעים של ישראל ברצועה לא הוכיחו עצמם. "צריך לצין שהם קרו לאחר ירי מסיבי מעזה לישראל, מה שאין כאן. מה קשורה עזה לסיטואציה הזו? האם זה מה שיקטין את האלימות? התשובה היא לא", אמר. עוד הוסיף כי אין לדעתו הצדקה לצאת למלחמה בעזה שתביא קורבנות בשני הצדדים.

רז אמר כי הבנייה בהתנחלויות לא מוסרות ונוגדת את האינטרסים של מדינת ישראל. "בממשלה יודעים שזה לא מוסרי. הבנייה פוגעת בכל ישראלי וישראלית", הוסיף. "יש לנו קווים אדומים ובקואליציה מכירים אותם. בנייה ב־E1 זה קו אדום, בנייה בעטרות זה קו אדום, פינוי של חאן אל־אחמר, הוא קו אדום, פינוי של 918 זה קו אדום".

בנוגע לאפשרות של בחירות ושיתופי פעולה עם מפלגת העבודה הסביר רז כי הוא אופטימי ולא חושב שאלו יתקיימו בחודשים הקרובים. "אני חושב שצריך להיות גוש שמאל הרבה יותר גדול, שכולל את העבודה, את מרצ וגורמים ערבים. זה בעיניי האידיאל וזה מה שילהיב את ציבור השמאל בישראל, גם יהודים וגם ערבים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully