וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זכרו חרוט בליבנו": אחרי שהציל את תושביה, בני ברק נפרדת מאמיר חורי

עודכן לאחרונה: 4.5.2022 / 4:44

לפני כחודשיים רס"מ אמיר חורי הגיע לזירת הפיגוע בבני ברק ופתח באש לעבר המחבל, שירה בו למוות. אחרי שהחליטו לקרוא לרחוב על שמו, בעיריית בני ברק הקדישו לו את טקס יום הזיכרון. בעיר מגוריו נוף הגליל - אביו הדליק משואה: "אמיר אהב את המדינה וגאה בזכות להגן"

בווידאו: הלוויתו של אמיר חורי/צילום: שלומי גבאי ויואב איתיאל

עיריית בני ברק הנציחה הערב (שלישי), ערב יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל וחללי פעולות האיבה, את חמשת הנופלים שנרצחו בפיגוע הטרור שהתרחש בעיר ב-29 במרץ: רס"מ אמיר חורי, אבישי יחזקאל, יעקב שלום, סאשה סורוקופוט ודימטרי מיטריק.

על רס"מ חורי, השוטר שנורה למוות לאחר שירה במחבל, ראש העירייה הרב אברהם רובינשטיין אמר, "זכרו חרוט בליבנו ולעולם לא יימחק". את הדברים אמר בפתח דבריו באירוע יום הזיכרון העירוני לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות איבה בהר הבנים בבני ברק. בחודש שעבר, מועצת העיר בני ברק אישרה פה אחד להנציח את שמו של רס"מ חורי, ולקרוא על שמו רחוב בעיר.

ג'ריס חורי. עירית נוף הגליל, אתר רשמי
"אמיר היה גאה בזכות שניתנה לו". ג'ריס חורי/אתר רשמי, עירית נוף הגליל

בד בבד, ג'ריס חורי, אביו של אמיר, הדליק משואה בעצרת הזיכרון בעירו, נוף הגליל. "אמיר אהב את המדינה, הוא היה גאה בזכות שניתנה לו להגן על אזרחיה", סיפר. ראש העיר, רונן פלוט, נזכר בנאומו בלילה בו חורי נרצח.

"הייתי שם בלילה השחור ההוא כשנודע לנו על בשורת האיוב, הייתי עם ההורים ג'ריס וסמיה ברגע הקשה והנורא מכל", שחזר. "ישבנו בסלון, שתקנו ובכינו. הייתי שם וראיתי את כל ארץ ישראל הטובה מגיעה לנחם, לחזק, ולתת כתף: חרדים, דתיים, חילוניים, ערבים, נוצרים ומוסלמים". לדבריו, הוא ראה תקווה "שעוד יש סיכוי לשלום אמיתי בין כל אזרחי ישראל".

השוטר אמיר חורי, ההרוג בפיגוע בבני ברק. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, אתר רשמי
"אהב את המדינה". אמיר חורי/אתר רשמי, שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

רס"מ אמיר חורי, בן 32 מנוף הגליל, הגיע לזירת הפיגוע על אופנוע משטרתי יחד עם שותפו ע' ונורה בקרב יריות, במהלכו המחבל חוסל. חורי הובהל לבית החולים בילינסון בפתח תקווה, שם קבעו את מותו. אמיר התכוון להתחתן עם בת זוגו שני ישר, אותה הכיר לפני שש שנים במשטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully