וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט: "כולם היו לוחמים, כל אחד סיכן את חייו למען האחר, היינו אחים"

עודכן לאחרונה: 3.5.2022 / 18:28

ראש הממשלה נאם בטקס האזכרה לחללי מערכות ישראל של ארגון "יד לבנים" בירושלים, כמה שעות לפני הטקס שיפתח את אירועי יום הזיכרון ברחבת הכותל. "נזכור שאנחנו משפחה אחת, זו חובתנו כלפי הנופלים. זו גם חובתנו כלפי הדורות הבאים"

בווידאו: בנט בטקס האזכרה של "יד לבנים"/מערכת וואלה!

ראש הממשלה נפתלי בנט נושא הערב (שלישי) דברים בערב יום הזיכרון, בטקס האזכרה לחללי מערכות ישראל של ארגון "יד לבנים", בבית יד לבנים בירושלים. הוא שיתף בסיפורו האישי מלבנון וסיפר על איתן בלחסן, יואב הר שושנים ושמעיה-אביחי דנוך, שלושה חברים ששכל.

"היינו שם, בלבנון, כולנו יחד. קיבוצניקים עם עירוניים, חילוניים עם דתיים, באר-שבעיים עם תל-אביבים, ימנים עם שמאלנים, יהודים עם שאינם יהודים", שיתף בנט. "החיבור בין כולנו היה טבעי, משהו שבכלל לא צריך לדבר עליו. כל אחד סיכן את חייו למען האחר. היינו אחים".

איתן בלחסן, יואב הרשושנים, שמעיה- אביחי דנוך. יד לבנים, אתר רשמי
"החיבור בין כולנו היה טבעי". איתן בלחסן, יואב הר שושנים ושמעיה-אביחי דנוך, שלושה חברים ששכל/אתר רשמי, יד לבנים
ראש הממשלה, נפתלי בנט במהלך השתתפותו בטקס הזיכרון ביד לבנים 3 במאי 2022. מארק ישראל סלם, פול
"אל תתנו למחלוקות לקרוע אתכם מפנים". בנט/פול, מארק ישראל סלם

"שם, במוצבים בדרום לבנון, התאהבתי בעם המופלא שלנו", סיפר. "כולנו, בתוך לבנו, התאהבנו. אי אפשר היה שלא. היינו ביחד. רבים מהחברים נשארו שם. צעירים. בני 19 או 20 שלא חזרו. הם יישארו אחינו לנצח. אינני יכול לדבר בשמם, אך אני מאמין שלו יכלו, היו מבקשים מאיתנו: תמשיכו לחיות יחד. אל תתנו למחלוקות לקרוע אתכם מפנים".

אינפו איררועי זיכרון. עיבוד תמונה, מערכת וואלה!
אינפו איררועי זיכרון/מערכת וואלה!, עיבוד תמונה

בנט הזהיר כי אם "ההערבות ההדדית שלנו תיפרם, או נאפשר לכעס ולשנאה לאחוז בנו, אז בו ברגע אויבנו ינצלו זאת על מנת לפגוע בנו". הוא קרא, "ההחלטה היא בידינו, בואו נפיג את החרדות אחד מן האחר. נתמודד עם הטיעון, ולא עם הטוען. נקשיב באמת. נתווכח זה עם זה, אך לעולם, לעולם לא נשנא איש את אחיו. מעל לכל נזכור שאנחנו משפחה אחת, זו חובתנו כלפי הנופלים. זו גם חובתנו כלפי הדורות הבאים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully