וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת יום הזיכרון לחללי צה"ל: 24,068 דגלי ישראל הונחו על קברי הנופלים

עודכן לאחרונה: 2.5.2022 / 13:19

כבכל שנה, בבתי העלמין והחלקות הצבאיות ברחבי המדינה הונחו הדגלונים על קבריהם של חללי מערכות ישראל. באירוע המרכזי, בהר הרצל, השתתפו בין היתר הרמטכ"ל כוכבי, המפכ"ל שבתאי, וראשי שב"ס, שב"כ והמוסד

בווידאו: יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ופעולות האיבה תשפ"ב - 56 חללים נוספו בשנה החולפת למניין הנופלים/צילום: משרד הביטחון, ראובן קסטרו, ניב אהרונסון, לע"מ ורויטרס

לקראת יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, הבוקר (שני) הונחו דגלי ישראל על קברי החללים בבתי העלמין והחלקות הצבאיות ברחבי המדינה.

לפי נתונים שפרסם משרד הביטחון ביום שישי בבוקר, 24,068 בני אדם מוגדרים כחללי מערכות ישראל. בשנה החולפת נוספו 56 חללים למניין הנופלים ועוד 84 נכים, שהלכו לעולמם כתוצאה מנכותם והוכרו כחללי מערכות ישראל.

באירוע השתתפו בין היתר הרמטכ"ל אביב כוכבי, מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי, ראש המוסד דוד ברנע, ראש שב"כ רונן בר, נציבת שב"ס קטי פרי ובכירים נוספים.

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי בטקס הנחת דגל ישראל על קברי חללי מערכות ישראל. הר הרצל, ירושלים, 2 במאי 2022. דוברות משטרת ישראל
"המשטרה עמדה בגבורה במיגור הפרות הסדר במבצע שומר החומות". המפכ"ל יעקב שבתאי/דוברות משטרת ישראל

כוכבי אמר למשפחות השכולות בטקס כי "למחיר הדמים היה חלק מרכזי בהפיכת גבולות המדינה למוגנים. משפחות יקרות - אנחנו זוכרים. יום הזיכרון מאפשר לעצור ולהתייחד עם הכאב שאתן נושאות באופן קבוע, כאב צורב ומעיק המעיב על כל שמחה".

עוד אמר כוכבי כי "חיילי צה"ל ומפקדיו ממשיכים לעמוד על המשמר, בחדרי מלחמה, באוויר וביבשה. תוקפים מחוץ לגבולות המדינה. לצה"ל יש יכולות מקצועיות מתקדמות, מהטובות בעולם, אבל הבסיס לכל הוא איכות כוח האדם. אלה החומרים שמהם עשוי הביטחון של מדינת ישראל".

מפכ"ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי התייחס ל-1,546 הנופלים מקרב שורות המשטרה מאז קום המדינה, ולתפקיד המשטרה בהגנה על אזרחי ישראל. "זהו לא רק איום המופנה למדינה מחוץ לגבולותיה, אם כי איום שגם מבקש לפרוץ מבפנים", אמר שבתאי. "את זה ראינו לפני כשנה, במהלך מבצע שומר החומות, עם ניסיון התקוממות שתודלק על ידי הסתה של גורמי טרור. משטרת ישראל שמעולם לא התנסתה במיגור של כל כך הרבה מוקדי טרור והפרות סדר, עמדה בהם בגבורה, הודות לשוטרים ולוחמים מסורים שראו עצמם באותן השעות, כמי שנושאים עליהם את גורלה של המדינה".

עוד בוואלה!

לזכר 24,068 חללי מערכות ישראל: כל אירועי יום הזיכרון

לכתבה המלאה
יום הזיכרון בהר הרצל, 28 באפריל 2020. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
24,068 בני אדם מוגדרים כחללי מערכות ישראל. הר הרצל/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

מחר, בשעה 20:00 בערב, תישמע ברחבי הארץ צפירת זיכרון באורך דקה, שתציין את פתיחתו של יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל. מיד לאחר הצפירה יחלו עצרות הזיכרון ברחבי הארץ. הטקס המרכזי יתקיים ברחבת הכותל בירושלים במעמד נשיא המדינה יצחק הרצוג והרמטכ"ל אביב כוכבי. בשעה 21:15 יתקיים אירוע הזיכרון "שרים לזכרם" בכנסת.

ביום רביעי, 4 במאי, בשעה 11:00 בבוקר, תישמע ברחבי הארץ צפירת זיכרון באורך שתי דקות, ולאחריה יתחילו טקסי הזיכרון הממלכתיים ב-52 בתי העלמין הצבאיים ברחבי הארץ ובאתרי ההנצחה. הטקס המרכזי יתקיים בהיכל הזיכרון הממלכתי בהר הרצל בירושלים במעמד נשיא המדינה, ראש הממשלה נפתלי בנט ויו"ר הכנסת מיקי לוי. מיד לאחר הצפירה, ב-11:02, יחלוף מעל בית העלמין הצבאי והיכל הזיכרון הממלכתי בהר הרצל מטס מיוחד של מטוסי קרב במבנה חסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully