וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוחם הנח"ל שירה בשוגג למוות בחברו יונתן גרנות הורשע בהמתה בקלות דעת

עודכן לאחרונה: 28.4.2022 / 13:16

בהכרעת הדין נקבע כי מ' לחץ בפברואר 2021 על הדק של כלי נשק שלא הוכשר להשתמש בו, וגרם למותו של גרנות. טרם נקבע שלב הטיעונים לעונש. סנגורו של הלוחם: "הפסיקה מחמירה. נבדוק את האפשרות לערער"

בית הדין הצבאי בנווה צדק לשיפוט פיקוד דרום הרשיע היום (חמישי) את מ', ‏לוחם חטיבת הנח"ל שירה למוות בפברואר 2021 בחברו מהיחידה, יונתן גרנות, בעבירת המתה בקלות דעת.

בהכרעת הדין נקבע כי מ' לחץ על הדק בכלי נשק שלא הוכשר להשתמש בו. מאז שוחרר מצה"ל, מ' נמצא במעצר בית מלא. טרם נקבע שלב הטיעונים לעונש.

"צה"ל ימשיך לפעול למיגור התופעה ולהוקעתה, וכן למיצוי הדין במקרי עבריינות בנשק", נמסר מדובר צה"ל.

אל"ם מיל' רן כהן רוכברגר, ששימש סנגורו של הלוחם, אמר כי יבחן הגשת ערעור על ההכרעה. "גם ביום זה מבקש הלוחם לשלוח שוב תנחומים למשפחתו של יונתן גרנות ולהביע את צערו הכבד על התאונה הנוראה שגרמה למותו של חברו", מסר. "אנחנו נלמד את פסיקת בית הדין ואת האפשרות לערער עליה, שכן בראייתנו בטרגדיה הנוראה שאירעה בשל פליטת הכדור, ההרשעה צריכה להיות של גרימת מוות ברשלנות ולא עבירה חמורה יותר".

סמל ראשון יונתן גרנות שנהרג מירי בשוגג של חברו. דובר צה"ל
סמל-ראשון יונתן גרנות/דובר צה"ל

גרנות, בן קיבוץ עינת, נהרג מירי בבסיס בבקעת הירדן לפני כשנה.

ועדת מומחים שהוקמה בעקבות התקרית מצאה שורה של ליקויים משמעתיים ומקצועיים בהכנת האימון ובפלוגה עצמה. על כן, שורה של קצינים ננזפה וכמה מהם הודחו מתפקיד פיקודי. כך, מפקד הגדוד בזמן האירוע, קצין בדרגת סא"ל, וסגנו דאז, קצין בדרגת רס"ן, ננזפו פיקודית על ידי מפקד עוצבת הפלדה. מפקד הפלוגה בעת האירוע, כיום איש מילואים, הועמד לדין משמעתי בגין אי-קיום הוראות מחייבות, נידון לנזיפה חמורה על ידי מפקד עוצבת הפלדה ויודח מתפקידי פיקוד לצמיתות, לרבות בשירות המילואים. בעניינו של מפקד המחלקה בעת האירוע, כיום איש מילואים, הוחלט לנקוט הליך הדחה מתפקידי פיקוד לצמיתות, לרבות בשירות המילואים.

עוד בוואלה!

מה קדם לירי ואיך נפלט הכדור: תחקיר מותו של לוחם הנח"ל מתקשה לספק תשובות

לכתבה המלאה

כמו כן, הוחלט לנקוט הליך הדחה מתפקידי לוחמה לצמיתות, לרבות בשירות מילואים, של ארבעת הלוחמים ששהו במתחם הפלוגתי בו הונחו כלי הנשק, שלא עצרו את האירוע ולא דיווחו עליו כמצופה. מפקד יחידת הלוט"ר, קצין בדרגת סא"ל, ננזף על ידי מפקד זרוע היבשה דאז, אלוף יואל סטריק, ורמ"ד צלפים, קצין בדרגת רס"ן הועבר מתפקידו, בשל אחריותם המקצועית להכשרות שנערכות לשימוש בנשק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully