וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה קדם לירי ואיך נפלט הכדור: תחקיר מותו של לוחם הנח"ל מתקשה לספק תשובות

11.3.2021 / 21:36

בפיקוד הדרום ממשיכים לתחקר את הנסיבות שהביאו למותו של לוחם גדוד 50 יונתן גרנות. בעוד לוחמים מהנח"ל מספקים עדויות במסגרת ועדת החקירה, גורמים המעורים בפרטים טוענים כי קיימים קשיים בהבנה מה התרחש לפני הירי ומה היה הלך הרוח בפלוגה

סמל ראשון יונתן גרנות שנהרג מירי בשוגג של חברו. דובר צה"ל
ועדת חקירה נפתחה לבירור נסיבות האירוע. סמ"ר יונתן גרנות/דובר צה"ל

בפיקוד הדרום ממשיכים לתחקר את פרשת הירי והנסיבות שהביאו למותו של לוחם גדוד 50 מחטיבת הנח"ל סמ"ר יונתן גרנות, שנורה מירי בבסיס בבקעת הירדן. לדברי גורמים באוגדה 162, לוחמים וקצין מחטיבת הנח"ל זומנו אתמול (רביעי) למתן עדות במסגרת ועדת החקירה שנפתחה לבירור נסיבות האירוע. זאת, במקביל לחקירת מצ"ח בנושא.

לדברי הגורמים באוגדה, הנשקים מסוג רוגר - שמאחד מהם נורתה הירייה ממנה נהרג גרנות - הועברו מאוגדת עזה לידי חטיבת הנח"ל במסגרת אימון, לקראת תעסוקה מבצעית. לוחמים בודדים במחלקה עברו הכשרה והסמכה לירי עם הרובה, שנועד לפיזור הפגנות על גדר המערכת בגבול.

האירוע התרחש בתום אימון בירי ברובי הרוגר, ולטענת מפקדים הנשקים עברו לאחר מכן בדיקת פריקה מכדורים בבית הבליעה. לאחר המטווח, אחד הלוחמים הרים את הנשק וכעבור כמה שניות נשמעה הירייה שפגעה בגרנות בן ה-22, שנפגע והתמוטט.

הארכת מעצר לחשוד בפליטת הכדור לעברו של יונתן גרנות 2 במרץ 2021. דניאל חג׳בי, מערכת וואלה!
האירוע התרחש בתום אימון בירי ברובי הרוגר. חייל החשוד בירי בדיון הארכת המעצר, בשבוע שעבר/מערכת וואלה!, דניאל חג׳בי

לדברי אחד הגורמים המצויים בפרטי החקירה, קיים קושי משמעותי בהבנה מה קדם לירי, כיצד נשאר כדור בבית הבליעה של הרובה, ובצורך להוכיח מה בדיוק גרם לירי, במיוחד כשהלוחם טוען כי לא לחץ על ההדק. "בשלב הזה לאף אחד אין ראיה חותכת בנושא או עדות שיודעת לקבוע במאה אחוז מה קרה", אמר גורם מאוגדה 162.

הגורם הוסיף כי בחקירה נבדק גם הלך הרוח בפלוגה, האם היו בעיות בטיחות כמו משחקים בנשק שלא דווחו למפקדים ולא הועברו לטיפול הגורמים המוסמכים. הגורמים בגדוד התעקשו כי מדובר באירוע חריג וקיצוני שלא מאפיין את רמת הבטיחות בגדוד. במקביל לחקירת מצ"ח מתבצע תחקיר פיקודי שנועד לברר את נסיבות האירוע על מנת להפיק ממנו לקחים ולמנוע אירועים דומים בעתיד.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "האירוע נמצא בחקירת מצ"ח ובבדיקה הציר הפיקודי. בעקבות האירוע מונה צוות מומחים שיבדוק את הגורמים שקדמו לאירוע, נורמות הבטיחות ביחידה ואת אופן הטיפול באירוע. מטבע הדברים, לא נוכל להתייחס לממצאי הבדיקות שטרם הסתיימו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully