וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נקבע מותו של לוחם הנח"ל שנפצע מירי מנשקו של חייל אחר בבקעת הירדן

עודכן לאחרונה: 26.2.2021 / 14:26

דובר צה"ל הודיע כי סמ"ר יונתן גרנות, בן 22 מקיבוץ עינת, מת מפצעיו בבית החולים. הלוחם סבל מדימום בראשו בעקבות פגיעה מפליטת כדור בסיומו של מטווח. מתחקיר ראשוני של האירוע עלה החשד שאחד המפקדים ירה לעבר החייל בשוגג. המשטרה הצבאית ממשיכה בחקירה

יונתן גרנות, לוחם צה"ל שנפצע מירי מנשקו של חייל אחר ומת. פייסבוק, צילום מסך
סמ"ר יונתן גרנות/צילום מסך, פייסבוק

דובר צה"ל הודיע הבוקר (שישי) כי נקבע מותו של סמל-ראשון יונתן גרנות, לוחם גדוד "בזלת" בחטיבת הנח"ל שנפצע באורח קשה מירי מנשקו של חברו בבסיס בבקעת הירדן. גרנות, בן 22, מת מפצעיו בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, ומשפחתו אישרה לתרום את איבריו. הלווייתו תיערך ביום ראשון בשעה 13:00 בבית העלמין בקיבוץ עינת.

מפקד פיקוד הדרום, אלוף הרצי הלוי, מינה אתמול צוות מומחים בראשות מפקד חטיבת "הראל", אלוף-משנה אלעד שוורץ, לחקירת נסיבות האירוע, ולבדיקת ההתנהלות בשגרה בכלל צה"ל בתחום הנשק. במקביל, המשטרה הצבאית ממשיכה בחקירה.

אמבולנס בכניסה לבי"ח הדסה עין כרם. יונתן זינדל, פלאש 90
הלוחם פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים הדסה עין כרם/פלאש 90, יונתן זינדל

גרנות פונה בערב שלישי לקבלת טיפול רפואי בבית החולים בעודו סובל מדימום בראשו. בתחילה, המפקדים סברו שהחייל התעלף ונחבל בראשו או שנחבל מאבן. בבית החולים התברר כי ככל הנראה מדובר באירוע ירי, ובשל כך נפתחה החקירה במצ"ח לבירור נסיבות המקרה. מתחקיר ראשוני של האירוע עלה החשד כי אחד המפקדים, לוחם מגדוד 50, ירה לעבר החייל בשוגג.

מהתחקיר הראשוני עולה כי האירוע התרחש בסיום מטווח, אז נפלט הכדור מנשקו של אחד המפקדים. בין השאר נבדק כעת אם הדבר אירע בעת הדגמה אף שהנשק לא נפרק בהתאם לנהלים. כמו כן, נבדק מדוע הדרגים הגבוהים לא עודכנו באירוע במשך שעות ארוכות.

גורמי צבא בפיקוד המרכז אמרו כי "הלוחם היורה בהלם מוחלט. לא ידע להסביר בהתחלה את הירי. גם עניין דיווח הירי המאוחר נבדק ואנחנו לא שוללים בשלב זה אף תרחיש". הגורם הצבאי התייחס לשאלה האם בוצע ניסיון טיוח בקרב החיילים, זאת בעקבות הדיווח המאוחר על הירי. "זו אחת השאלות שבודקים כעת. המפקד הועבר לחקירת מצ"ח. במהלך היום יחקרו כל החיילים שנכחו בנקודת האירוע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully