וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחקיר פציעת לוחם הנח"ל בבקעה: חשד שאחד המפקדים ירה בשוגג

24.2.2021 / 12:06

לוחם מגדוד 50 הועבר לחקירת מצ"ח בעקבות האירוע, בו נפצע לוחם צה"ל באורח קשה בבסיס בבקעת הירדן. הנחייה ניתנה לעצור את כל האימונים בנשק חיה בחטיבת הנח"ל עד לתום התחקיר ובירור אירוע הירי

אמבולנס בכניסה לבי"ח הדסה עין כרם. יונתן זינדל, פלאש 90
הלוחם פונה במצב קשה לבית החולים הדסה עין כרם/פלאש 90, יונתן זינדל

לוחם מגדוד 50 הועבר היום (רביעי) לחקירת מצ"ח בעקבות האירוע בו נפצע לוחם צה"ל באורח קשה מירי בבסיס בבקעת הירדן. מתחקיר ראשוני עולה חשד שאחד המפקדים ירה לעבר החייל בשוגג. הנחייה ניתנה לעצור את כל האימונים בנשק חיה בחטיבת הנח"ל עד לתום התחקיר ובירור אירוע הירי.

הלוחם, חייל בחטיבת הנח"ל, פונה הלילה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים הדסה עין כרם בעודו סובל מדימום מראשו. גורמי צבא בפיקוד המרכז אמרו כי "הלוחם היורה בהלם מוחלט. לא ידע להסביר בהתחלה את הירי. גם עניין דיווח הירי המאוחר נבדק ואנחנו לא שוללים בשלב זה אף תרחיש".

בשלב הראשון העריכו צוותי הרפואה כי הלוחם נחבל בראשו מאבן או ממכשיר קהה, ורק לאחר שעות ארוכות הגיע הדיווח על ירי מנשק של לוחם אחר. מהתחקיר הראשוני עולה כי האירוע התרחש בסיום מטווח, אז נפלט הכדור מנשקו של אחד המפקדים. בין השאר נבדק כעת אם הדבר אירע בעת הדגמה אף שהנשק לא נפרק בהתאם לנהלים. כמו כן נבדק מדוע הדרגים הגבוהים לא עודכנו באירוע במשך שעות ארוכות.

שטח האימונים של גבעתי בבסיס הר קרן. יממה אחרי הקטטה בה נפגעו 21 חיילים , 12 באוקטובר 2020. אמיר בוחבוט
חיילי צה"ל מתאמנים בדרום/אמיר בוחבוט

הגורם הצבאי התייחס לשאלה האם בוצע ניסיון טיוח בקרב החיילים, זאת בעקבות הדיווח המאוחר על הירי. "זו אחת השאלות שבודקים כעת. המפקד הועבר לחקירת מצ"ח. במהלך היום יחקרו כל החיילים שנכחו בנקודת האירוע".

החייל התמוטט הלילה בבסיס סמוך לחצות. בתחילה, המפקדים סברו שהחייל התעלף ונחבל בראשו או שנחבל מאבן. בבית החולים התברר כי ככל הנראה מדובר באירוע ירי, ובשל כך נפתחה החקירה במצ"ח לבירור האירוע.

זהו מקרה הירי השני שמתרחש השבוע בצה"ל. "בתחילת השבוע נפצע חייל צה"ל באורח קל סמוך למכבים כתוצאה מירי. מבירור המקרה עלה שמדובר במשחק בנשק במהלכו נפלט כדור שפצע חייל", כך מסר גורם צבאי מאוגדת יו"ש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully