וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשוד בירי שגרם למותו של סמ"ר יונתן גרנות התמוטט בדיון בהארכת מעצרו

3.3.2021 / 7:35

בית הדין הצבאי האריך בעשרה ימים את מעצרו של החייל החשוד בהמתה בקלות דעת של חברו. הוא פונה מהדיון לבית חולים לקבלת טיפול רפואי. "החשוד נטל נשק שאינו שייך לו, הרים אותו, ובעקבות נקירה - נורה כדור שהוביל למותו של גרנות"

הארכת מעצר לחשוד בפליטת הכדור לעברו של יונתן גרנות 2 במרץ 2021. דניאל חג׳בי, מערכת וואלה!
החייל החשוד בדיון הארכת המעצר, אתמול/מערכת וואלה!, דניאל חג׳בי

בית הדין הצבאי האריך אתמול (שלישי) בעשרה ימים את מעצרו של החשוד בירי שהוביל למותו של לוחם הנח"ל, סמ"ר יונתן גרנות. היורה, חברו של גרנות, חשוד בהמתה בקלות דעת. במהלך הדיון הוא חש ברע והתמוטט, ופונה לבית חולים לקבלת טיפול רפואי.

לדברי התביעה, "החשוד נטל נשק שאינו שייך לו, הרים אותו, כיוון אותו לשטח שנמצא בבסיס, ובעקבות נקירה בנשק - נורה כדור שהוביל למותו המצער של המנוח". דוח הנתיחה הראשוני צפוי להתקבל עד יום חמישי הקרוב.

סמל ראשון יונתן גרנות שנהרג מירי בשוגג של חברו. דובר צה"ל
מת מפצעיו שלושה ימים לאחר הירי. גרנות/דובר צה"ל

גרנות בן ה-22, לוחם גדוד "בזלת" בחטיבת הנח"ל, נפצע באורח קשה מהירי בבסיס בבקעת הירדן בשבוע שעבר. הוא מת מפצעיו שלושה ימים לאחר מכן בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, ומשפחתו אישרה לתרום את איבריו.

גורמי צבא בפיקוד המרכז אמרו בסמוך לאירוע כי "הלוחם היורה בהלם מוחלט. לא ידע להסביר בהתחלה את הירי. גם עניין דיווח הירי המאוחר נבדק ואנחנו לא שוללים בשלב זה אף תרחיש". הגורם הצבאי התייחס לשאלה האם בוצע ניסיון טיוח בקרב החיילים, זאת בעקבות הדיווח המאוחר על הירי. "זו אחת השאלות שבודקים כעת. המפקד הועבר לחקירת מצ"ח. במהלך היום יחקרו כל החיילים שנכחו בנקודת האירוע".

  • עוד באותו נושא:
  • צה"ל
  • נח"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully