וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל סכסוך עבודה: עשרות אלפי כלי רכב בצה"ל בדרך להשבתת ענק

עודכן לאחרונה: 28.4.2022 / 16:52

כלי הרכב בצבא, שאינם משמשים לפעילות מבצעית, בדרך להדממה מוחלטת. הסיבה: סכסוך בין ועד עובדי משרד הביטחון למשרד האוצר גורר אי תשלום לספקיות הדלק המאיימות בעצירת האספקה. בוועד מתריעים כי ההשלכות עלולות להיות גדולות עוד יותר: "בדרך לצונאמי של עצירת פרויקטים"

סכסוך בין צה"ל לספקיות הדלק "סונול" ו"דלק" עלול להשבית את כלל רכבי צה"ל, למעט אלו המבצעיים.
מכתב שנשלח מחברת "סונול" למשרד הביטחון חושף סכסוך בין משרד האוצר לבין ועד עובדי משרד הביטחון, שהוביל לעצירה מוחלטת של אספקת הדלק לכלי הרכב. לפי גורמים, גם חברת "דלק", הספקית השנייה המרכזית למערכת הביטחון - צפויה לנקוט צעד דומה.

במסגרת ההשבתה המדוברת צפויים להיכלל מערכי הדלק של צה"ל, שאינם משמשים לפעילות מבצעית או לפעילות ביטחון שוטפת. כך, אלפי כלי רכב המשרתים את צה"ל ואנשיו מצפון ועד דרום עלולים לדומם מנועים. במכתב ששלחה הנהלת "סונול" התריעה החברה כי "קיים חוב שמועד פרעונו חלף בסכום העולה על 16 מיליון שקלים, עוד מחודש ינואר 2022".

גורם המעורה בפרטים סיפר לוואלה! כי בין ועד עובדי משרד הביטחון למשרד האוצר התגלע סכסוך עמוק, שהשלכותיו פוגמות באופן משמעותי בשלל תהליכים - בהם גם תשלום לספקיות הדלק. "בשלוש השנים האחרונות ועד העובדים מנסה בכל דרך ובאחריות רבה להגיע להבנות עם פקידי האוצר - שמצידם מגלים ערלות לב שטרם נראתה כדוגמתה", אמר.

רכבים חדשים במגרש חנייה. ShutterStock
בדרך לעצירת הפעילות של כלל רכבי צה״ל, למעט הרכבים המבצעיים/ShutterStock

עוד הסביר הגורם כי בשל הגעת המגעים למבוי סתום - הוועד נקט עיצמים. "הדבר בא בעקבות גל נטישה ואי יכולת לאייש משרות חיוניות בפרויקטים לאומיים, שנבעו משכר עלוב וחוסר תחרות במשק", הסביר. "לאחר שכל נסיונות ההדברות עם האוצר נתקעו - ועד עובדי משרד הביטחון נאלץ לנקוט עיצומים".

"במסגרת אותם עיצומים, פרויקטים לאומיים דוגמת מעבר צה"ל דרומה, פינוי מחנות צה"ל, הייצוא הביטחוני ומיזמים נוספים הוקפאו כמעט לחלוטין", הוסיף הגורם. "כך, החל מתחילת החודש הופסקו גם תשלומי משרד הביטחון לעשרות אלפי ספקים שעובדים עם המשרד".

עוד בוואלה!

בעקבות המתיחות: צה"ל יגייס 6 גדודי מילואים ליו"ש

לכתבה המלאה

הגורם התריע כי אם האוצר לא יבוא לקראת הוועד, הדבר לא יסתכם בהשבתת כלי הרכב בצבא, אלא בפרויקטים רחבים יותר. "אם פקידי האוצר לא יתעשתו, אנחנו בדרך לצונאמי של עצירת פעילויות שאינן קריטיות לביטחון השוטף אליהן נדרשו עובדי משרד הביטחון", אמר. "בוועד העובדים מקווים שזה יקרה, אך אך בשלב זה פקידי האוצר גורמים נזקים כבדים בטווח הקצר ובטווח הארוך".

ממשרד האוצר נמסר: "הדיונים על הסכם שכר מודרני לעובדי אגף הנדסה ובינוי במשרד הביטחון, שנועדו לפתור את אתגרי האגף, מתקיימים זה כמה שבועות וימשיכו להתקיים מיד כשהוועד יבחר לשוב אל שולחן הדיונים. אנו תקווה כי ועד עובדי המשרד יבחר לשוב לדיונים וימנע מפגיעה בתפקוד המשרד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully