וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחשש לפיגועים בשטח ישראל: תגבור כוחות הצבא בקו התפר ובעורף יימשך

עודכן לאחרונה: 24.4.2022 / 8:20

גורמי ביטחון הזהירו כי בעוד העיניים נשואות לרצועת עזה, ארגוני הטרור ממשיכים בקידום מאמצים להוציא פיגועים. לצד עיבוי אמצעי ההגנה בקו התפר במכשולים הנדסיים, תגבור החיילים בגושי ההתיישבות ביו"ש שהחל טרם החג - יימשך. "אין כוונה לשחרר את הכוחות עד סוף הרמדאן"

בווידאו: פעילות צה"ל בכפר יעבד בצפון השומרון/צילום: דובר צה"ל

צה"ל ביצע הלילה (ראשון) מעצר של חשודים בפעילות טרור בכמה מוקדים ברחבי הגדה המערבית, בהם מחסום דותן ממערב לג'נין. כמו כן, דווחו הפגנות אלימות באזור תקוע, דרומית לבית לחם, באזור קו התפר בעיירה חבלה מדרום לקלקיליה. באזור טול כרם נורו שני פלסטינים על ידי לוחמי צה"ל.

כמו כן, בשעות האחרונות ביצעו לוחמי חיל הים ירי הרתעתי לעבר סירות של פלסטינים מול חופי רצועת עזה לאחר שחרגו מאזור המותר לדיג. היומיים האחרונים התגברו החריגות מצד הפלסטינים. עם זאת, גורמים במערכת הביטחון הזהירו אמש כי בזמן שהעיניים נשואות לעבר רצועת עזה עם חשש משיגורי רקטות - מנהל צה"ל עוד שלוש זירות פעילות ורוחשות באירועים. בתוך כך, 1,400 חיילים פזורים ברחבי הארץ במשימות סיוע למשטרה ומג"ב. כמו כן, 12 גדודים מתגברים את אוגדת יהודה ושומרון וקו התפר על רקע החשש מפיגועים.

פעילות כוחות צה"ל בג'נין 13 באפריל 2022. דובר צה"ל
פעילות כוחות צה"ל בג'נין, החודש/דובר צה"ל

גורם ביטחוני אמר כי "אין כל כוונה לשחרר את הכוחות המתגברים עד לסוף הרמדאן. לאחר מכן תתקיים הערכת מצב". עוד אמר הגורם כי בזמן שעבר מאז הפיגוע בתל אביב, המאמץ ההנדסי של פיקוד המרכז עוזר לסגור עוד פרצות, להניח עוד מרכיבי ביטחון בקו התפר ולבנות מכשולים למעבר כלי רכב.

לדבריו, "אין התרעות קונקרטיות אבל נערכים לאפשרות של פיגוע בערים. אבל אף אחד לא מוציא מכלל אפשרות שיגיע מחבל בודד ויבצע פיגוע. יש עדיין מעצרים". רק ביממה האחרונה נעצרו שלושה חשודים בפעילות טרור בנפת ג'נין, בהם הדוד של המחבל שביצע את הפיגוע בתל אביב. בחודש האחרון נעצרו כ-300 פלסטינים חשודים בפעילות טרור ברחבי יו"ש וכ-1,300 חשודים מתחילת השנה. עלייה חדה בהשוואה לנתונים של שנת 2021.

עוד בוואלה!

כוננות בגבול עזה: חשש במערכת הביטחון משיגורים נוספים מהרצועה

לכתבה המלאה
ברקע הפיגוע בכפר סבא | פשיטה לילית וגל מעצרים בואדי ערה 29 במרץ 2022. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, אתר רשמי
300 עצורים. כוח צה"ל ומג"ב במבצע מעצרים/אתר רשמי, שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

גורם ביטחוני אחר אמר כי "במשך כ-40 יום נהרגו 25 פלסטינים מאש כוחות הביטחון ברחבי יו"ש ולמרות זאת וההסתה הקיצונית ברשתות ותקופת חג הרמדאן השטח לא התעורר. ההמון הפלסטיני לא יצא להפגין ברחובות במספר רב של מוקדים וחמאס מתוסכל מזה. הוא ציפה שנוכח כל האלימות והמתח סביב הר הבית הציבור הפלסטיני ביו"ש ייצא להפגין, אבל הוא מגלה שהציבור עייף מהפגנות".

עוד אמר הגורם כי "יאמר לזכות כוחות צה"ל, מג"ב ושב"כ שפועלים ביו"ש הם עובדים בצורה ממוקדת. שיתוף הפעולה בין שב"כ ל-8200 והטכנולוגיה שיש בשומרון מאפשרים לדייק את הפעילות נגד החשודים בפעילות טרור".

  • עוד באותו נושא:
  • צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully