וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוננות בגבול עזה: חשש במערכת הביטחון משיגורים נוספים מהרצועה

עודכן לאחרונה: 23.4.2022 / 19:51

גורמים במערכת הביטחון סבורים כי הג'יהאד האסלאמי הוא האחראי לרצף השיגורים מהרצועה, בניגוד לעמדת חמאס. לדבריהם - ההחלטה להטיל סנקציה אזרחית ולסגור את מעבר ארז לכניסת פועלים נועדה לדרבן את חמאס להגביר את האכיפה. במקביל, נמשכת היערכות להסלמה: "בנק המטרות מלא"

שתי רקטות שוגרו מעזה והתפוצצו בשטח הרצועה, 22 באפריל 2022/משתלת בן בן נתיב העשרה

המתיחות הביטחונית בדרום נשמרת, ובמערכת הביטחון לא פוסלים את האפשרות כי גם הלילה (שבת) יתבצע שיגור נוסף של רקטה מעזה. זאת, אחרי שנרשמו שלושה מטחים בתוך יממה מהרצועה שטח ישראל. גורמים במערכת הביטחון טוענים כי מי שעומד מאחורי שיגורי הרקטות הם פעילי הג'יהאד האסלאמי וגורמים סלפים מהרצועה, בניגוד לעמדת חמאס.

צה"ל לא הגיב בירי לשיגורים האחרונים מעזה, ובתום התייעצויות החליט שר הביטחון בני גנץ לסגור מחר את מעבר ארז ובכך להטיל סנקציה כלכלית על רצועת עזה ולמנוע מאלפי פועלים פלסטינים לעבור מעזה לישראל.

ההחלטה להטיל סנקציה כלכלית על רצועת עזה נועדה לדרבן את חמאס להגביר את האכיפה נגד אותם משגרי רקטות ואם השיגורים לא ייפסקו - תשקול ישראל להחריף את התקיפות נגד בסיסי חמאס ברצועה.

מעבר ארז. AP
סנקציות כלכליות במקום תגובה צבאית. מעבר ארז/AP

"אף אחד לא פוסל אפשרות שיהיו שיגורים גם הלילה, אבל צה"ל מוכן לכלל התרחישים", אמרו הערב גורמים ביטחוניים. "מתגובה נקודתית ועד להסלמה. אף אחד לא רוצה בה בצד הישראלי, אבל אין כל כוונה לעמוד מנגד. ולהמתין שהשקט יחזור". מערכת הביטחון תשמור על רמת כוננות גבוהה בשמונה הימים הקרובים עד לתום הרמדאן, בדגש על "לילאת אל קאדר", ויום שישי האחרון לרמדאן בהר הבית. בשלב זה אין כל כוונה לצמצם כוחות ביהודה ושומרון ובאזור ירושלים.

גורמים בצה"ל אמרו בימים האחרונים לוואלה! כי "הדבר האחרון שחמאס רוצה עכשיו, זה עימות ישיר עם ישראל. הוא לא מוכן להסלמה. הזרוע הצבאית של הארגון נמצאת בפערים גדולים מאז מבצע שומר חומות בכל התחומים. ממנהרות, ייצור רקטות, תחמושת, אימונים, פיתוח אמצעים מיוחדים ועוד. צה"ל נמצא במצב הפוך. בנק המטרות של פיקוד דרום מלא. יש מספיק חימושים. מערך הגנה אווירית נמצא בכוננות גבוהה. הושלמו תוכניות מבצעיות למערכה בעזה והאוגדות המתמרנות התאמנו במתקנים מיוחדים לתרחיש לחימה בעומק השטח הפלסטיני".

בלילה שבין שישי לשבת דווח על שיגור מהרצועה לישראל, שלא גרם להפעלת אזעקה. קודם לכן שתי רקטות נורו משטח רצועת עזה לעבר ישראל, כשאחת הרקטות נפלה בשטח פתוח בקרבת גדר הגבול בעוטף עזה, והשנייה נפלה בתוך הרצועה. ירי הרקטות לא גרם לנפגעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully