וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התביעה במשפט זדורוב: דוחים את האשמות השופט נגדנו; בקשתם לדחות את הדיונים נדחתה

עודכן לאחרונה: 28.4.2022 / 14:10

לאחר שהשופט אשר קולה דרש מהתביעה להביע בו אמון או לבקש את פסילתו, הפרקליטות השיבה כי "אין מקום" להמשיך במשפט החוזר נגד עד להבהרת הדברים. אולם, השופט דחה את הבקשה. אילנה ראדה לשופט: "אל תנטוש אותנו"

בווידאו: ד"ר חן קוגל שהוביל למשפט החוזר של זדורוב חוזר לדוכן העדים/צילום: אלי אשכנזי וערוץ היוטיוב רצח תאיר ראדה

פרקליטות המדינה ביקשה היום (חמישי) לדחות את המשך הדיונים במשפטו החוזר של רומן זדורוב, הנאשם ברצח תאיר ראדה - ונדחתה. זאת, לאחר שאב בית הדין השופט אשר קולה האשים אותה בהטלת דופי ודרש מהתביעה במשפט להביע בו אמון או לבקש את פסילתו - כפי שפורסם אתמול לראשונה בוואלה!.

"אין מקום להמשיך בשמיעת הראיות עד להבהרת הדברים", הודיע צוות התביעה בעקבות הדברים החמורים שהשמיע שלשום השופט אשר קולה, אב בית הדין במשפט המתנהל בתיק רצח תאיר ראדה. בהודעה שהוציאו לבית המשפט המחוזי בנצרת הבהירו התובעים כי בקשה זו מוגשת באישורו של פרקליט המדינה, וכי האמור בה הוא על-דעתו.

אולם, קולה דחה את הבקשה. "למען הסר ספק וכל עוד לא תהיה מניעה חוקית המשפט יימשך כסדרו", כתב.

שלשום השופט כי היה קרוב לפסול את עצמו מכס השיפוט במשפט החוזר על רצח תאיר ראדה. "היה לי פסח שחור. היו עלי לחצים, לא רק מהתקשורת גם מגורמים שאתם לא מכירים. הייתי קרוב לפסול את עצמי, לא עשיתי את זה רק בגלל אם המנוחה", אמר קולה לקראת סוף יום הדיונים אתמול.

אשר קולה. דוד כהן, פלאש 90
אב בית הדין, אשר קולה/פלאש 90, דוד כהן

השופט קולה תקף את התביעה, ואמר כי הוא "לא יכול לדון בתיק הזה בנפש חפצה כשהתביעה עושה מה שהיא עושה. היא מטילה בי דופי, ויש קמפיין אישי נגדי שיש עליו טביעות אצבעות. ככל שהבעת אי האמון תימשך, אני אצטרך לשקול את צעדיי, על כל המשתמע מכך".

"אני אומר את הדברים בלב כבד מאוד", הוסיף קולה. "חבריי יודעים שיש לי לב קשה מאוד בתיק הזה. מה שמטריד אותי בתיק הזה, זה יותר אילנה ראדה. לכן כמו שאמרתי, יש עוד דברים, שלא את כולם אני רוצה לחשוף עכשיו, מי שצריך לדעת יודע, שנעשו כאן באופן שלדעתי אסור שייעשו במדינה מתוקנת". לפי הפרקליטות, בתשובה לשאלתם על כך הבהיר השופט "כי הטענה בדבר מעשים בלתי חוקיים שבוצעו כלפיו, אינה מופנית כלפי הפרקליטות".

בהודעת הפרקליטות היום מצויין כי בתגובה לדברי השופט אמר הסניגור, עו"ד ירום הלוי כי "זה מה שהפרקליטות עושה ולכן לכבודו אסור להיכנע. זה מה שהם עושים. אם כבודו יפרוש... הם אלופים. אלופים בפייק ניוז, אלופים בלשחרר את כלבי התקיפה שלהם ..". בפרקליטות ציינו כי דברים אלו "נענו בשתיקה על ידי כבוד אב בית הדין".

עוד בוואלה!

צרחות על הפרקליטות וחבילות סיוע להגנה: מופע האימים של ראש הרכב השופטים במשפט זדורוב

לכתבה המלאה

בפרקליטות דחו את ההאשמות. "המאשימה מבקשת לדחות מכל וכל את טענותיו הקשות של כבוד אב בית הדין, המצטרפות לאמירות אחרות של כבוד אב בית הדין כלפי נציגי המאשימה במהלך ניהול התיק", נמסר.

באשר לבקשה שהביע השופט קולה כי המאשימה תגיש "הודעת אמון" בכבוד אב בית הדין או תגיש בקשת פסילה, כתבה הבוקר הפרקליטות בהודעתה לבית המשפט כי "הליך של מתן 'הודעת אמון בשופט' אינו מוכר, אין לו יסוד בדין או בכל מקור סמכות אחר".

ביחס לטענתו של השופט על מעשים לא חוקיים לכאורה שנעשו נגדו, אמרו בפרקליטות כי "המאשימה סבורה שאמירת כבוד אב בית הדין שצוטטה בסעיף 4 לעיל, המרמזת, לכאורה, על מעשים לא חוקיים שנעשו כלפיו מצד גורמים עלומים, אינה יכולה להיוותר בערפל. לאור זאת מבקשת המאשימה מכבוד אב בית הדין שיפרש ויפרט את דבריו בהקשר זה, שכן אמירות כגון דא אינן יכולות להיוותר עלומות".

נוכח הדברים שהזכירה מציינת התביעה כי היא סבורה שאין מקום להמשיך בשמיעת הראיות עד להבהרת הדברים.

המשך עדותו של רומן זדורוב, הנאשם ברצח תאיר ראדה המחוזי, נצרת 13 במרץ 2022. אלי אשכנזי
רומן זדורוב בבית המשפט/אלי אשכנזי

תאיר ראדה נרצחה בתוך תא שירותים בבית הספר נופי גולן בקצרין ב-6 בדצמבר 2006. כמעט שלוש שנים אחר כך, הרשיע בית המשפט המחוזי בנצרת את רומן זדורוב, אזרח זר ותושב קצרין, ברצח הנערה. הכרעת הדין פרשה מארג ראיות צפוף שהביא להרשעתו.

אולם, מאז המשיכה הפרשה להעסיק את התקשורת ואת דעת הקהל, ולמרות הכרעת הדין הנחרצת - שבה מערכת המשפט לדון בה עוד מספר פעמים ולהשאיר את ההרשעה על כנה. זדורוב, שעבד בעבודות ריצוף בבית ספרה של ראדה, נעצר מספר ימים אחרי הרצח, הודה ברצח ואף שיחזר אותו. אחר כך חזר בו מהודאתו, ועם התמשכות המשפט הצליחה ההגנה לעורר ספקות בקרב הציבור כי זדורוב הוא אכן הרוצח. בקיץ האחרון קבע שופט העליון חנן מלצר כי יש לערוך לו משפט חוזר. מאז החל המשפט, פרצו עימותים רבים בבית המשפט בין הרכב השופטים לבין התביעה.

אילנה ראדה בתוך הדיון במשפטו החוזר של רומן זדורוב 28 באפריל 2022. אלי אשכנזי
ביקשה מהשופט לא לפסול את עצמו. אילנה ראדה/אלי אשכנזי

אילנה ראדה לשופט: "אל תנטוש אותנו"

במהלך הדיון פנתה אילנה ראדה, אמה של תאיר ראדה, לשופט קולה, וביקשה ממנו להמשיך במשפט. "אני רואה את זה ממקום שסוף-סוף אלה האנשים שבאים ומנסים לתקן את העוולות שיש במדינה", אמרה.

"אני רוצה לתת כתף לכל הרכב השופטים ובעיקר לאב בית הדין קולה, אני הלכתי בדרך של לנסות למצוא את הרוצח של הבת שלי. שביל אחד הוביל אותי לנסות להגיע לאמת וכשאני מגיעה סוף סוף למקום הזה, אני לא אתן לאף אחד לעצור אותנו. אני פונה לשופט קולה: אל תנטוש אותנו. אנחנו פה בשביל להחזיר את האמת למען כולם", הוסיפה ראדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully