וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מומחה טוען: כתמי הדם בזירת רצח תאיר ראדה סותרים את השחזור של זדורוב

עודכן לאחרונה: 26.4.2022 / 7:27

פול קיש, מומחה אמריקני לניתוח דפוס כתמי דם ושחזור זירות רצח שיעיד היום במשפט, טוען כי הכתמים על פנים הדלת והחלק הבולט במשקוף יוצרים המשכיות, שמצביעה על כך שדלת התא הייתה סגורה במהלך הרצח. באופן חריג, העד הראשון מטעם התביעה יעיד היום מטעם ההגנה

בווידאו: היום החמישי לעדותו של רומן זדורוב/צילום: אלי אשכנזי

מומחה אמריקני טוען כי כתמי הדם בזירת הרצח של תאיר ראדה סותרים את שחזור הרצח של רומן זדורוב. המומחה יעיד היום (שלישי) בנושא, באמצעות שידור וידאו, מטעם ההגנה במשפט זדורוב.

פול קיש, מומחה לניתוח דפוס כתמי דם ושיחזור זירות רצח, טוען כי ראיות כתמי הדם שנמצאו על משקוף דלת תא השירותים שבו נמצאה גופתה של ראדה תומכות בכך שדלת תא השירותים היתה סגורה לחלוטין כשנרצחה ראדה בתוך התא. זאת, בניגוד לשחזורו של זדורוב, בו הראה כי עמד מחוץ לתא, סמוך למשקוף, בעוד שתאיר ראדה עמדה בתוך התא, סמוך למשקוף.

המשך עדותו של רומן זדורוב, הנאשם ברצח תאיר ראדה המחוזי, נצרת 13 במרץ 2022. אלי אשכנזי
עדותו של רומן זדורוב/אלי אשכנזי

חוות דעתו של קיש מסתמכת על צילום מזירת הרצח, בו נראה כי חלק שמהמשקוף, שמוסתר בעת שהדלת סגורה, נותר נקי מכתמי דם. זאת, מלבד שני כתמים אדומים על יד חור המנעול שלא נבדקו ולא נשלחו לבדיקת מעבדה.

קיש הוסיף כי בניגוד לחלק המוסתר של משקוף הדלת שהיה נקי לחלוטין מכתמי דם, החלק הבולט של משקוף הדלת היה מלא בכתמים. "הכתמה כבדה זו בכתמי הדם נראית רציפה ונמשכת מהצד הפנימי של דלת התא, שהיה צמוד לאיזור זה, כשהדלת היתה במצב סגור לחלוטין", קבע המומחה. על פי הניתוח של קיש הצד הפנימי של הדלת היה מכוסה בכתמי דם בעקבות המאבק בין ראדה לרוצח.

לקראת ביקור השופטים במשפט החוזר של רומן זדורוב,ביה"ס נופי גולן קצרין, 6 בדצמבר 2021. אלי אשכנזי
בית הספר בו למדה ונרצחה תאיר ראדה/אלי אשכנזי

עוד הוסיף המומחה כי כתמי הדם על הצד הפנימי של הדלת וכתמי הדם על החלק הבולט של משקוף הדלת יוצרים המשכיות, שיכלה להתרחש רק אם הדלת הייתה סגורה בזמן הרצח. קיש גם מתח ביקורת על כך שבזמן צילומי הזירה, לא צולם פנים התא בזמן שהדלת הייתה סגורה. על פי המומחה, הזירה צולמה רק כשהדלת פתוחה וכתמי הדם על הצד הפנימי של הדלת צולמו בנפרד מהכתמים על שני הקירות הפנימיים הצמודים.

לבסוף קבע קיש כי אילו היתה דלת תא השירותים היתה פתוחה במהלך הרצח, התזת הדם הייתה יוצאת מחוץ לתא ונוחתת על קיר הכיורים שממול, ועל הרצפה שמול התא. על פי עדויות של תלמידות שנכנסו לחדר השירותים כשעה אחר הרצח, לא נראו כתמי דם באותם במקומות אלו.

היום יעיד במשפט גם ניצב משנה יורם אזולאי, שעמד בראש צוות חקירת הרצח והיה העד הראשון במשפט החוזר מטעם התביעה. באופן חריג אישרו השופטים לסניגור עו"ד ירום הלוי לקרוא לאזולאי לעדות נוספת, הפעם מטעם ההגנה. בכוונת הלוי לשאול את אזולאי על פגישה שלטענתו ערך עם המדובר "ארתור" ובה לטענת הלוי מסר לו פרטים מוכמנים על הרצח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully