וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום השישי לעדות זדורוב: "לא התייחסתי לתלמידים"

עודכן לאחרונה: 13.3.2022 / 11:32

התובעת החלה את הדיון ביחס של זדורוב, הנאשם ברצח תאיר ראדה, כלפי ילדי ביה"ס. "אמרת שהם אידיוטים", אמרו. הוא השיב: "אמרתי שהם לא מחונכים, לא כעסתי עליהם". בפרקליטות העלו נושאים הקשורים בידע של הנאשם לשימוש בסכינים: "נראה שאתה יודע איך לרצוח"

בווידאו: היום השישי לעדות רומן זדורוב/צילום: אלי אשכנזי

רומן זדורוב, הנאשם ברצח תאיר ראדה, המשיך הבוקר (ראשון) בעדותו בבית המשפט המחוזי בנצרת. בדיון הוצג יומנו של זדורוב ובו מצוירות סכינים. לדברי זדורוב, הדבר נעשה כששירת בצבא בין 1998-1996. בחלק אחר בדיון התייחסה הפרקליטות ליחס של זדורוב כלפי תלמידי בית הספר. "אמרת שהיחס שלך לישראלים היה בסדר", אמרה התובעת מיטל חן רוזנפלד. "אבל על התלמידים אמרת שהם אידיוטים, שהם מרססים כמו מקלע". זדורוב השיב: "אמרתי שהם לא מחונכים, לא כעסתי עליהם".

"באתי לעבודה ולא התייחסתי אליהם", המשיך זדורוב. התובעת ניסתה לצייר את התנהגותו של זדורוב סביב הרצח: "למה לקרוא להם אידיוטים? הם בסך הכל תלמידים. ליוצאי אתיופיה קראת קופים שמחטטים בזבל. למה צריך אותם בכלל. מאיפה השנאה הזאת אליהם?". זדורוב השיב: "אני מצטער על כך, אבל צריך להזכיר מה היה הרקע לשיחה, אבל אין לי דבר נגדם". על כך הגיבה חן רוזנפלד: "בניגוד למה שהצגת עצמך כמי שלא אלים, מזערת את האלימות שלך. נתת תמונה לא נכונה. צברת הרבה כעס וזעם שהתפרץ על המנוחה". זדורוב ענה: "לא נכון. זו היתה סתם שיחה עם המדובב".

התובעת המשיכה לתשאל את זדורוב על התנהלותו. "אמרת שכמות כזאת של העלבות כמו שקיבלתי בישראל לא קיבלתי בחיים, לא בצבא, לא בשום מקום. 'אני כמו מצבר, נטען ואז מתפרץ. באוקראינה אם מישהו היה נובח ישר ביתי מכה לפרצוף ובישראל זה אסור'. היית מאד אותנטי בשיחה הזאת". זדורוב השיב: "זה היה חלק משיחה עם מדובב וקודם ארתור אמר דברים ואני הגברתי את המלים".

המשך עדותו של רומן זדורוב, הנאשם ברצח תאיר ראדה המחוזי, נצרת 13 במרץ 2022. אלי אשכנזי
זדורוב בבית המשפט המחוזי בנצרת, היום/אלי אשכנזי

"סיפרת על ההצקות והקללות של הילדים", המשיכה התובעת. "המדובב שאל אם סיפרת לחוקרים. אמרת שלא סיפרת כדי שלא יהיה לחוקרים ג'וקר. אני אומרת ש הג'וקר הוא המניע. למה לא סיפרת לחוקרים?". זדורוב השיב: "לא זוכר".

חן רוזנפלד טענה בתגובה כי זדורוב מסתיר מהמשטרה את המניע לרצח: "ההצקות, הקללות, ניתוקי הכבל, כאילו הכל בסדר. הסתרת מהם את המניע כדי שלא יהיה להם ג'וקר". זדורוב התגונן: "אני לא יודע למה אמרתי את זה". התובעת הקשתה: "הסתרת מהחוקרים את המניע, את היחס הלא טוב כלפי הילדים ואת כל הכעס והזעם שהיו אגורים בך". זדורוב ענה: "אני בן אדם רגיל שכועס כמו כל בן אדם".

בפרקליטות העלו נושאים הקשורים בידע של זדורוב לגרימת מוות ושעלו במעצרו. "מהשיחות נראה שאתה יודע איך לפגוע ולרצוח", אמרה חן רוזנפלד. "סיבת המוות של המנוחה תואמת להסברים שלך איך לגרום למוות. נראה שזה נושא שמאד קרוב ללבך". זדורוב השיב: "לא נכון. זו שיחה כללית".

התובעת הקשתה והציגה את הספר "סכיני קרב עדכניים" בו החזיק זדורוב, בו מתארות דרכים לשימוש בסכינים. "אמרת שהסכינים שהיו לך זה למטרת אספנות. היה לך סכין קומדנו מתוצרת עצמית. קראת גם על יישום ושימוש בסכין. אמרת שאתה אוהב סכינים וזה כלי נפלא לרצוח. זה הרבה מעבר לאספנות, זה משהו יישומי". זדורוב השיב: "הספר שהיה לי הוא על ההיסטוריה של הסכינים".

המשך עדותו של רומן זדורוב, הנאשם ברצח תאיר ראדה המחוזי, נצרת 13 במרץ 2022. אלי אשכנזי
התובעות מיטל חן רוזנפלד ושרון הר ציון בבית המשפט, היום/אלי אשכנזי

תאיר ראדה נרצחה בתוך תא שירותים בבית הספר נופי גולן בקצרין ב-6 בדצמבר 2006. כמעט שלוש שנים אחר כך, הרשיע בית המשפט המחוזי בנצרת את רומן זדורוב, אזרח זר ותושב קצרין, ברצח הנערה. הכרעת הדין פרשה מארג ראיות צפוף שהביא להרשעתו.

אולם, מאז המשיכה הפרשה להעסיק את התקשורת ואת דעת הקהל, ולמרות הכרעת הדין הנחרצת - שבה מערכת המשפט לדון בה עוד מספר פעמים ולהשאיר את ההרשעה על כנה. זדורוב, שעבד בעבודות ריצוף בבית ספרה של ראדה, נעצר מספר ימים אחרי הרצח, הודה ברצח ואף שיחזר אותו. אחר כך חזר בו מהודאתו, ועם התמשכות המשפט הצליחה ההגנה לעורר ספקות בקרב הציבור כי זדורוב הוא אכן הרוצח. בקיץ האחרון קבע שופט העליון חנן מלצר כי יש לערוך לו משפט חוזר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully