וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסון הנפט בנחל צין: חברת קצא"א נקנסה ב-1.6 מיליון שקל

עודכן לאחרונה: 26.4.2022 / 14:32

מנכ"ל החברה לשעבר ישלם קנס של 75 אלף שקל או ייכנס ל-6 חודשי מאסר; עונשים הוטלו גם על בכירים אחרים בחברה. לפי כתב האישום, קצא"א ובעלי תפקידים בחברה נושאים באחריות למחדלים ולכשלים שגרמו לפגיעה אקולוגית מהגדולות שאירעו במדינה - כ-144 דונם שזוהמו

בווידאו: דליפת דלק ממתקן קצא"א בדרום/באדיבות איגוד ערים לאיכות הסביבה

קנס של 1.6 מיליון שקלים הוטל היום (שלישי) על חברת קצא"א, שהורשעה בזיהום נחל צין. על יאיר וידה, לשעבר מנכ"ל קצא"א, הוטל קנס של 75 אלף שקל או שישה חודשי מאסר. על שלמה לוי, שהיה סמנכ"ל בקצא"א, הוטל קנס של 150 אלף שקל או תשעה חודשי מאסר. על ניר סביון, שהיה מנהל פרוייקט שיפוץ הצינור, הוטל קנס של 100 אלף שקל.

השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג, בירכה על גזר הדין. "כתב האישום הוביל לענישה לפי עיקרון 'המזהם משלם'", מסרה. "האירוע החמור, שאינו הראשון שבו קצא"א מעורבת, מדגיש את הסכנה בתשתיות דלקים מזהמים הפרוסות בכל רחבי המדינה, ואת החשיבות בגמילת ישראל מדלקים פוסיליים במהירות האפשרית, והתקדמות לאנרגיות מתחדשות ונקיות".

הפרקליטות הוסיפה כי "על המנהלים של החברות מוטלת החובה לוודא, לפקח ולהשקיע פעולות יזומות ומאומצות על מנת למנוע נזק סביבתי".

דליפת דלק ממתקן קצא"א בדרום, 26 בנובמבר 2020. איגוד ערים לאיכות הסביבה נפת אשקלון, אתר רשמי
דליפת הדלק בדרום/אתר רשמי, איגוד ערים לאיכות הסביבה נפת אשקלון

מהחברה להגנת הטבע נמסר: "אסור, בשום אופן, שאסון כמו שהתרחש בנחל צין, יקרה במפרץ אילת, אזור אקולוגי וערכי ייחודי, בזכות שוניות האלמוגים שבו, ברמה בינלאומית ויסכן את חופי הים התיכון ושטחים פתוחים וערכיים, בנגב ובערבה". החברה קרא לממשלה לבטל את הסכם קצא"א לשינוע נפט במפרץ אילת, "כי שום סכום, או פיצוי, לא יוכלו לשקם את הנזק שייגרם לערכי הטבע שבמפרץ, במקרה של תקלה, או דליפה. חברת קצא"א, היא חברה בעלת רקורד של עבריינות סביבתית סדרתית ואסור להפקיד בידי כזאת חברה, את עתיד מפרץ אילת".

על פי כתב האישום, חברת קצא"א ובעלי תפקידים בחברה נושאים, כל אחד לפי חלקו, באחריות למחדלים ולכשלים שגרמו לפגיעה אקולוגית מהגדולות שאירעו במדינה ביוני ובספטמבר 2011. סך השטח שספג את הפגיעה הגדולה ביותר עמד על כ-144 דונם, ועלויות הנזקים הוערכו בחוות דעת של מומחים בסכומים העולים על 100 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully