וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסון הנפט בנחל צין: חברת קצא"א הורשעה בעבירות זיהום מים

עודכן לאחרונה: 15.2.2022 / 15:22

עבירה נוספת בה תואשם החברה היא גרימת ריח חזק או בלתי סביר. בנוסף הרשיע בית המשפט בב"ש כמה עובדים בחברה ובהם המנכ"ל בעבירות של זיהום מים בנסיבות מחמירות. מפקח פרויקט שיפוץ הצינור ומפקד הפרויקט זוכו מכל העבירות שייוחסו להם

בווידאו: דליפת דלק ממתקן קצא"א בדרום/באדיבות איגוד ערים לאיכות הסביבה

בית משפט השלום בבאר שבע הרשיע היום (שלישי) את חברת קצא"א בשתי עבירות של זיהום מים ובעבירה אחת של גרימת ריח חזק או בלתי סביר. בנוסף הרשיע בית המשפט כמה עובדים בחברה ובהם המנכ"ל בעבירות של זיהום מים בנסיבות מחמירות מכוח אחריות נושא משרה.

בית המשפט קבע כי המנכ"ל מורשע בעבירות אלה בגין מחדלים שנוגעים לטיפול בפריצות שאירעו ולא בגין מחדלים הנוגעים לגרימת הפריצות, בעוד שאת שני עובדים נוספים, שלמה לוי סמנכ"ל הנדסה בקצא"א וניר סביון הרשיע בשני המישורים. מפקח פרויקט שיפוץ הצינור פרוספר אלבז ומפקד הפרויקט אריה אמיר זוכו מכל העבירות שייוחסו להם.

מתקן קצא"א באשקלון ממנו דלף דלק, 27 בנובמבר 2020. המשרד להגנת הסביבה, אתר רשמי
מתקן קצא"א באשקלון ממנו דלף דלק/אתר רשמי, המשרד להגנת הסביבה

על פי כתב האישום, חברת קצא"א ובעלי תפקידים בחברה - סמנכ"לי ביצוע והנדסה שמחה קורן ושלמה לוי, מהנדס אגף הנדסה - ארתור וייס וחיים בר סלע, מנהל יחידת אחזקת הקווים בקצא"א, נושאים, כל אחד לפי חלקו, באחריות למחדלים ולכשלים שגרמו לפגיעה אקולוגית מהגדולות שאירעו במדינה. סך השטח שספג את הפגיעה הגדולה ביותר עמד על כ-144 דונם, ועלויות הנזקים הוערכו בחוות דעת של מומחים בסכומים העולים על 100 מיליון שקל.

בעקבות הרשעת בכירי קצא"א אמרה השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג כי מדובר "בהכרעה חשובה של בית המשפט". לדבריה, "בית המשפט קבע כי אכן חברת קצא"א ובעלי תפקידים בחברה אחראים למחדלים שעליהם הצביעה החקירה הפלילית, שניהלה המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה, שהובילה להגשת כתב האישום, והם נושאים כל אחד באחריות למחדלים ולכשלים, שהובילו לזיהום שטח של עשרות דונמים בנחל צין ובסביבותיו. נמשיך באכיפה פלילית בכל מקום שבו נאתר הפרות כאלה, רשלנות וזיהום הסביבה".

החברה להגנת הטבע, שהיתה ממגישות הבג"צ נגד הסכם שינוע הנפט של קצא"א במפרץ אילת, מסרה בתגובה להכרעת בית המשפט: "הרשעתם של בכירי קצא"א לשעבר, רק ממחישה את חשיבות ונחיצות מדיניות המשרד להגנת הסביבה, של אפס תוספת סיכון. מדובר בחברה מזהמת, בפעילות מזהמת, שמהווה סיכון לבריאות האדם, לטבע ולחיות הבר. אנחנו מקווים שההרשעה מהיום, תהיה צעד נוסף, בדרך לחיסול פעילותה המזהמת של קצא"א".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully