וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דליפת דלק ממתקן קצא"א: מאות בדרום דיווחו על ריח חריף והתלוננו על בחילות

תושבי אשדוד ואשקלון התלוננו על מחנק בעקבות ריח חריג שנמשך שעות רבות, ונקראו לסגור חלונות. מקור הדליפה התגלה במתקן של קצא"א, שעל גגו אותרו שאריות דלק גולמי מעורבב עם מי גשמים. המשרד להגנת הסביבה מתחקר את האירוע וישקול צעדים נגד המפעל. קצא"א: "האירוע טופל"

בווידאו: דליפת דלק ממתקן קצא"א בדרום/באדיבות איגוד ערים לאיכות הסביבה

מאות תושבים בדרום התלוננו היום (חמישי) על מחנק וריח חריג בעקבות דליפת דלק שהתרחשה במתקן של חברת קו צינור אירופה אסיה (קצא"א), סמוך לאשקלון. מקור הדליפה אותר באחד ממכלי הדלק הגולמי שנמצאים בצדה הצפוני של חוות המכלים, שעל גגו אותרו שאריות של דלק גולמי שהתערבב עם מי גשמים. המשרד להגנת הסביבה פתח בתחקור האירוע.

במוקד החירום של המשרד התקבלו תלונות רבות של תושבי אשדוד, תושבי אשקלון וכן ראש העיר החל משעות הבוקר. בעקבות זאת, הגיעו צוותים משולבים של המשרד ואיגוד ערים נפת אשקלון לבדיקת מקור המפגע, ותושבי האזור נקראו לסגור חלונות ולהימנע מפעילות גופנית מאומצת.

דליפת דלק ממתקן קצא"א בדרום, 26 בנובמבר 2020. איגוד ערים לאיכות הסביבה נפת אשקלון, אתר רשמי
מפגע ריח חריג. דליפת הדלק, היום/אתר רשמי, איגוד ערים לאיכות הסביבה נפת אשקלון

שחר שיין, תושב אשקלון, סיפר שלא שלח את בנו לבית הספר בעקבות הריח הקיצוני. "קמתי מוקדם הבוקר והחלון היה קצת פתוח, אני מריח ריח חריף ביותר, חזק", אמר. "הריח היה בלתי נסבל, זה לא הריחות הרגילים שאנחנו מכירים מאזורי התעשיה ובריכות השפכים. זה יכול לגרום למחנק. בעקבות הריח לא שלחתי את הבן שלי לבית הספר, כי לא רציתי שיצא החוצה, וביקשתי מאשתי לא לצאת מהבית בכלל. זה מחדל ממש קשה, בלתי נסבל".

ראש העיר אשקלון תומר גלאם פנה למשרד להגנת הסביבה אחרי שהבין את מקור הריח. "פניתי לשרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל, בדרישה לנקוט בכל האמצעים העומדים לרשותנו נגד החברה, הן בגין היעדר הדיווח מצדם וחמור מכך, בגין משך הטיפול באירוע", הודיע. "אני רואה זאת בחומרה רבה ונעמוד על כך שתיפתח חקירה נגד החברה על מנת למנוע הישנות של מקרים קשים כמו זה".

הדליפה מגיעה כמה שבועות בלבד אחרי תקרית דומה בקצא"א. אז, התרחשה דליפת נפט גולמי מצינור של החברה בים, במרחק של שלושה קילומטרים מחוף אשקלון, שהובילה את משרד הבריאות להורות על השבתת מתקן ההתפלה בעיר כאמצעי זהירות. יומיים קודם לכן, הפרקליטות הודיעה לבכירים בקצא"א כי נשקלת העמדתם לדין בשל דליפת הנפט בנחל עברונה ב-2014.

דליפת דלק ממתקן קצא"א בדרום, 26 בנובמבר 2020. איגוד ערים לאיכות הסביבה נפת אשקלון, אתר רשמי
סדרת תקריות. דליפת הדלק, היום/אתר רשמי, איגוד ערים לאיכות הסביבה נפת אשקלון

השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל אמרה כי המשרד "מבצע תחקיר של האירוע ויבדוק את עמידת קצא"א בתנאי היתר הרעלים ורישיון העסק. ננקוט בכל האמצעים העומדים לרשותנו ונשקול בהתאם לממצאי הבדיקה את המשך צעדינו מול המפעל ומנהליו".

ארגוני הסביבה בחיפה קראו לסגור את כל התעשיות המזהמות. "ליבנו עם אחינו בדרום שסוגרים חלונות. אם מישהו היה צריך דוגמה והסבר למה נדרש לסגור בחיפה את התעשיות הפטרוכימיות הרעילות, המסוכנות ומזהמות הסביבה ולהרחיקם מלב המטרופולין. אנחנו דורשים מוועדת המנכ"לים תאריך יעד ברור לסגירת התעשיות המזהמות כשלב ראשון בתוכנית הבראת מפרץ חיפה".

מקצא"א נמסר בתגובה כי "במסגרת פעילות שוטפת ובעקבות מזג האוויר הסוער, נפלטו הבוקר ריחות לפרק זמן קצר מאחד המכלים של החברה. האירוע הסתיים וטופל על ידי החברה בשיתוף המשרד להגנת הסביבה. יש להדגיש כי הריחות אינם מהווים סכנה לבריאות הציבור. קצא"א מחויבת לערכים של הגנת הסביבה ולתושבי האזור בתחום בו היא פועלת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully