וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות דליפת הדלק מהמתקן באשקלון: מנהלי קצא"א יזומנו לשימוע

המשרד להגנת הסביבה יוציא צו המורה על החברה להפסיק את מפגעי הריח החריגים עליהם התלוננו תושבים באזור הדרום. בנוסף, הורו במשרד למנהלים להשבית באופן מידי את פעילותו השוטפת של המכל בו התגלתה התקלה

בווידאו: דליפת דלק ממתקן קצא"א בדרום/באדיבות איגוד ערים לאיכות הסביבה

המשרד להגנת הסביבה יוציא היום (שישי) צו לחברת קו צינור אירופה אסיה (קצא"א) ומנהליה להפסקת מפגעי הריח החריגים בעקבות דליפת הדלק במתקן באשקלון. הצו מורה על נקיטת צעדים מידיים, בהם השבתת פעילות שוטפת של מכל הדלק בו התגלתה התקלה. בנוסף, המשרד יזמן את מנהלי החברה לשימוע.

חזרת המכל לפעילות תותנה בקבלת דוח תקינות לאטימות המכל, לרבות הגג שאליו דלף החומר, וממצאי תחקיר כי התקלה טופלה באופן סופי. זאת, על מנת להבטיח כי תקלה מסוג זה לא תישנה.

מאות תושבים בדרום התלוננו אתמול על מחנק וריח חריג בעקבות דליפת דלק שהתרחשה במתקן של קצא"א, סמוך לאשקלון. מקור הדליפה אותר באחד ממכלי הדלק הגולמי שנמצאים בצדה הצפוני של חוות המכלים, שעל גגו אותרו שאריות של דלק גולמי שהתערבב עם מי גשמים. בעקבות זאת, תושבי האזור נקראו לסגור חלונות ולהימנע מפעילות גופנית מאומצת.

מתקן קצא"א באשקלון ממנו דלף דלק, 27 בנובמבר 2020. המשרד להגנת הסביבה, אתר רשמי
פעילותו תושבת באופן מידי. מכל הדלק באשקלון בו התגלתה התקלה/אתר רשמי, המשרד להגנת הסביבה

השרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל, אמרה כי "אנו רואים בחומרה את הפגיעה הקשה באיכות חיי התושבים בשל מפגעי ריח קשים שנובעים מפעילות חברת קצא"א. החברה הייתה אמורה אתמול להשלים את עבודות תיקון המכל, אך לא כך קרה. משרדי יוציא היום צו לחברה ולמנהליה, ובהתאם לתוצאות התחקיר של האירוע החמור המשרד להגנת הסביבה ינקוט בהליכי אכיפה נוספים אל מול החברה ומנהליה".

ראש עיריית אשקלון, תומר גלאם, ביקר היום במתקן קצא"א. גלאם ביקש מהגורמים המקצועיים בעירייה לבחון הגשת תובענה ייצוגית בשם תושבי אשקלון נגד קצא"א בשל הפגיעה באיכות חיי התושבים וכן לזמן לשימוע את החברה. במקביל, ביקש ראש העיר מהמשרד להגנת הסביבה להפעיל את כל הסמכויות שיש בידו בנושא זה לפתוח בחקירה נגד החברה בגין האירוע.

עוד בוואלה!

דליפת דלק ממתקן קצא"א: מאות בדרום דיווחו על ריח חריף והתלוננו על בחילות

לכתבה המלאה
דליפת דלק ממתקן קצא"א בדרום, 26 בנובמבר 2020. איגוד ערים לאיכות הסביבה נפת אשקלון, אתר רשמי
דליפת הדלק באשקלון, אתמול/אתר רשמי, איגוד ערים לאיכות הסביבה נפת אשקלון

הדליפה מגיעה כמה שבועות בלבד אחרי תקרית דומה בקצא"א. אז, התרחשה דליפת נפט גולמי מצינור של החברה בים, במרחק של שלושה קילומטרים מחוף אשקלון, שהובילה את משרד הבריאות להורות על השבתת מתקן ההתפלה בעיר כאמצעי זהירות. יומיים קודם לכן, הפרקליטות הודיעה לבכירים בקצא"א כי נשקלת העמדתם לדין בשל דליפת הנפט בנחל עברונה ב-2014.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully