וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התרעות צבע אדום נשמעו הלילה בעוטף עזה, צה"ל תקף מתקנים צבאיים של חמאס

עודכן לאחרונה: 21.4.2022 / 10:03

כיפת ברזל הופעלה הלילה - מתחקיר שבוצע, עלה כי שוגרה רקטה אחת וכי המיירטים וההתרעות הופעלו בשל ירי קליעים. צה"ל תקף בתגובה לירי מבני חמאס המשמשים לייצור רקטות ונ"מ: "פגיעה משמעותית בתהליך הייצור של הרקטות ברצועה". אמש רקטה נחתה בחצר בית בשדרות

בווידאו: התרעות צבע אדום נשמעו בעוטף עזה, צה"ל תקף מתקנים צבאיים של חמאס/צילום: דובר צה"ל

התרעות צבע אדום נשמעו הלילה (חמישי) ביישובי עוטף עזה. תחילה נאמר כי ארבעה שיגורים זוהו ויורטו על ידי כיפת ברזל, אך מתחקיר שבוצע עלה כי שוגרה רקטה אחת במהלך הלילה, וכי ההתרעות הופעלו בשל ירי קליעים. בצה"ל יתחקרו את הפעלת המיירטים.

אמש, רקטה נחתה בחצר בית בשדרות וגרמה לנזק למכונית ולמבנה. מערכת כיפת ברזל לא הופעלה.

בתגובה לירי מרצועת עזה, צה"ל תקף מוצב צבאי של חמאס ופתח מנהרת טרור, שמוביל למבנה מרכזי תת-קרקעי עם חומרי גלם כימיים, המשמשים לייצור מנועים רקטיים. "התקיפה תוביל לפגיעה משמעותית בתהליך הייצור של הרקטות ברצועה", נמסר מדובר צה"ל. במהלך התקיפה, מטוסי חיל האוויר הותקפו בירי נ"מ; לא נגרם נזק לכלי הטיס ולא נרשמו נפגעים. בתגובה לירי הנ"מ, צה"ל תקף אתר תת-קרקעי לייצור חומרי גלם רקטיים.

תקיפת מתקנים צבאיים של חמאס ברצועת עזה, 21 באפריל 2022/דובר צה"ל

"עבאס ורע"ם קובעים את התנאים בהר הבית", אמר הבוקר ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, לרשת ב'. "חמאס מחזיק את תושבי שדרות כבני ערובה ולא משלם שום מחיר. ממשלת ישראל מגדירה הנפת דגל כפרובוקציה בירושלים, אז לא פלא שאנחנו בשדרות משלמים שבעתיים".

תיעוד ירי הרקטה מרצועת עזה לשדרות באדיבות משתלת בן בן מושב נתיב עשרה 20 באפריל 2022. באדיבות משתלת בן בן מושב נתיב עשרה, אתר רשמי
תיעוד ירי הרקטה מרצועת עזה לשדרות, הלילה/אתר רשמי, באדיבות משתלת בן בן מושב נתיב עשרה

תושב שדרות, שמתגורר בבית בו נחתה הרקטה, שחזר: "שמעתי את האזעקה ואז שמעתי שריקה, לא שמעתי פיצוץ, ואז ראיתי את הנזק שנגרם בחצר הבית", סיפר.

מורן הילה מדמוני, תושבת שדרות, עברה לישון בממ"ד יחד עם בעלה וילדיה. "מדירת ארבעה חדרים עברנו לחיות בדירת חדר, המיטות ברגע נפתחות כאילו המתינו בשקט לרעש הגדול", סיפרה. "דין שדרות כדין תל אביב הפך להיות קלישאה, אנחנו לא יוצאים מהממ"ד", אמרה. "אנחנו לא עם חופשי בארצנו. זה מזכיר ימים אחרים וקשים בשדרות".

מטח רקטות מרצועת עזה לעבר יישובי העוטף, 21 באפריל 2022. קובי ריכטר, TPS
מטח רקטות מרצועת עזה, הלילה/TPS, קובי ריכטר

מוקדם יותר הזכיר ראש עיריית שדרות הזכיר את ירי הרקטות בצהרי היום לפני כחצי שנה, שנותר ללא תגובה ישראלית. "עכשיו אני מצפה מראש הממשלה, שר הביטחון והקבינט שלא יכילו את הירי הזה שבנס נגמר ללא נפגעים", אמר. "תושבי שדרות והעוטף ראויים לחגוג את חול המועד ושביעי של פסח בשמחה ובבטחה כמו כל עם ישראל והתפקיד של הממשלה לדאוג שזה יקרה".

קובי תושב השכונה בה נפלה הרקטה אמר כי "שמענו צבע אדום ואחר כך ראינו שזה הבית שלידנו. יש פחד מהסלמה. התגובה הרפה גורמת לאיבוד ההרתעה והזמנת הרקטות לעבר העיר".

חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי לשישה נפגעים קל, שנחבלו בדרך למרחב המוגן או לקו בהתקף חרדה. ארבעה מהם פונו להמשך טיפול בבית החולים, בהם שניים שנחבלו בדרך למרחב המוגן ושניים שלקו בהתקף חרדה.

ההכנות של צה"ל למלחמה בעזה. דובר צה"ל
כוננות צה"ל למלחמה בעזה, אתמול/דובר צה"ל

בד בבד, אמש פרצו עימותים בין ערבים יהודים בשכונת שייח ג'ראח בתום סעודת איפטר משותפת. המשטרה חצצה בין הצדדים וניסתה לפזר את המתעמתים. בסרטונים שהופצו ניתן לראות את המתפרעים מנסים לפרוץ את הגדרות אותן הקימו השוטרים.

העימותים מתקיימים בסמוך למקום בו הקים ח"כ איתמר בן גביר את "לשכתו" בשכונה ובסמוך לבית בו של פעיל הימין הקיצוני טל ישובייב, שעבר לשכונה ב-2019 ורכבו הוצת תשע פעמים.

העימותים פרצו בהמשך לצעדת הדגלים שפזורה על ידי המשטרה, בה השתתפו יותר מ-400 איש. דובר חמאס אמר כי "מניעת המתנחלים להעלות קורבנות באל אקצא ולאחר מכן מניעת תהלוכת הדגלים, הושגו בשל ההרתעה והמשוואות שכפו הלוחמים במהלך שומר החומות".

מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר. אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: support@walla.net.il בבקשה לחדול מעשיית השימוש ביצירה תוך ציון שם מלא ומספר טלפון וצרפו צילום ו/או קישור לדף הרלוונטי באתר. תודה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully