וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות איסור המשטרה: צעדת הדגלים יצאה לכיוון שער שכם עם בן גביר - ונחסמה

עודכן לאחרונה: 21.4.2022 / 0:45

מאות פעילים התאספו בכיכר ספרא בעיר בדרכם לשער שכם, לאחר שהמשטרה אסרה את תוואי המצעד. דרכי ההגעה לאזור המתוח נחסמו. בכיר במשטרה טען כי "תוספת כמו צעדת הדגלים או לשכה של בן גביר פוגעת בהיערכות בגזרות אחרות". בנט: "לא אאפשר סיכון חיי אדם"

בווידאו: אוטובוסים נרגמו באבנים בדרכם לכותל/ידיעות מהשטח בטלגרם, שימוש לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

יותר מ-400 מפגינים הגיעו הערב (רביעי) לכיכר ספרא בירושלים לקראת "צעדת הדגלים" לעבר הכותל דרך שער שכם ונחסמו לפני הגעתם לאזור המתוח. במקביל, כמה מאות פלסטינים התאספו בשער שכם. גם חבר הכנסת בן גביר הגיעה לצעדה, חרף החלטת ראש הממשלה נפתלי בנט למנוע את הגעתו לשער שכם. אחרי שנחסמו קראו המפגינים: "גיבורים על יהודים, חלשים על ערבים". בן גביר הודיע כי לא ימשיך לעבר שער שכם, ונשא דברים נגד בנט, לצד צעקות המשתתפים "בוגד".

בכיר מאוד במשטרה מסר כי "אלו ימים שבהם משטרת ישראל מתוחה עד סף היכולות המבצעיות שלה. בסוף נעשה מה שיחליטו בדרג המדיני, אך כל תוספת כמו צעדת דגלים או לשכה של בן גביר בשער שכם פוגעת בהיערכות המשטרה בגזרות אחרות. למעט ירושלים יש עוד מוקדים מורכבים בהם המשטרה שומרת על שקט. הכול רגיש כעת ובכל מקום יכולה להתחיל הסלמה".

לצד הדברים הללו הדגיש הבכיר שהמשטרה תנקוט ביד ברזל מול כל מי שיפר את הסדר ויפגע בביטחון. לדבריו, "אני מציע מהמיעוט הערבי האלים לא לנסות אותנו. אנחנו לא ניתן לפגוע בריבונות של ישראל בירושלים ולא בשום מקום אחר בארץ. מי שיעז לתקוף שוטרים ואזרחים ימצא מולו שוטרים נחושים ובלתי מתפשרים".

מצעד הדגלים בירושלים לרגל יום ירושלים  20 באפריל 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
"לא מקבל הוראות מבנט". בן גביר/פלאש 90, יונתן זינדל

מוקדם יותר הודיע ראש הממשלה נפתלי בנט ההחליט למנוע מבן גביר להגיע לשער שכם. בכך, בנט קיבל את המלצת השר לביטחון הפנים, ראש שב"כ והמפכ"ל. "אין לי כוונה לאפשר לפוליטיקה קטנה לסכן חיי אדם", אמר ראש הממשלה. "לא אתן לפרובוקציה פוליטית של בן גביר לסכן את חיילי צה"ל ואת שוטרי משטרת ישראל, ולהכביד על משימתם הכבדה ממילא". חוק חסינות חברי הכנסת אמנם אוסר על הגבלת תנועה וגישה מחברי כנסת, אלא אם כן מדובר באיסור או הגבלה מטעמים של ביטחון המדינה.

שר החוץ יאיר לפיד אמר בתדרוך לכתבים מדיניים כי "המטרה שלנו שירושלים תהיה רגועה בחג. אין לנו שום כוונות לשנות את הסטטוס קוו או למנוע חופש פולחן. לא נאפשר השלכת אבנים לעבר הכותל, או ירי זיקוקים מתוך המסגד".

"בהקשר הזה", המשיך לפיד, "היות שגם בצד שלנו יש קיצוניים, צעדת הדגלים היום היא צעד נורא. זה קיצונים ימנים שמנסים ליצור פרובוקציות אלימות. ההחלטה של בנט למנוע את הגעת בן גביר מה שהם רוצים שתהיה אלימות ושאש תשרוף את ירושלים. לא ניתן להם בשביל הפוליטיקה שלהם לשרוף את ירושלים.

מצעד הדגלים בירושלים לרגל יום ירושלים  20 באפריל 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
נחסמו לפני שהגיעו לשער שכם. משתתפי צעדת הדגלים בירושלים/פלאש 90, יונתן זינדל

"הם מכבידים על כוחות הביטחון. הם מכבידים על כוחות הביטחון וגורמים נזק בינלאומי, וגם זה שם את ישראל על פלטפורמה אחת עם המתפרעים הערבים. צריך לרסן את זה על פי כוח החוק. יש דבר שנקרא חשש ממשי לשלום הציבור הוא קודם לחסינות חברי כנסת".

במקביל, מארגני "צעדת הדגלים" המתוכננת להתקיים הערב בירושלים הודיעו כי בכוונתם לעבור בשער שכם, ברובע המוסלמי ובמקומות נוספים סביב העיר העתיקה, למרות שלא קיבלו על כך אישור מהמשטרה. לטענתם, הם ניסו להגיע עם המשטרה להבנות על מסלול לצעדה, אך אלה "קרסו בשל לחצים פוליטיים". כעת, במשטרה נערכים בכוחות מתוגברים למנוע את התהלוכה שתתקיים בניגוד לחוק.

המארגנים טוענים כי המשטרה דחתה כל ניסיון שלהם להגיע למתווה שמקובל על שני הצדדים. "לצערנו המשטרה נפלה לבור פוליטי שהשר לביטחון הפנים וראש הממשלה טמנו לה", מסרו. "במקום לעשות את עבודתה היא נתקלה בחומה פוליטית שמנעה מאיתנו לעשות את כל מה שיהודי יכול וחייב לעשות - לצעוד עם דגל ישראל בעיר הבירה שלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully