וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסון בצימר: בני המשפחה התארחו ביישוב האקולוגי בגליל, ליבי בת ה-3 נספתה בשריפה

עודכן לאחרונה: 18.4.2022 / 18:40

ליבי קליך, בת 3 מפתח תקווה, חולצה ללא רוח חיים מצימר שנשרף כליל ביישוב אדמה בגליל המערבי. האם, חוקרת בכירה בבית חולים במרכז, פונתה במצב קשה לרמב"ם וצפוי לה הליך שיקום ארוך. כוחות הכיבוי השיגו שליטה באש כעבור שעות. בעל הצימר נחקר בחשד לגרימת מוות ברשלנות

בווידאו: זירת השריפה שפרצה בבית ביישוב אקולוגי בגליל/צילום: כבאות והצלה

ליבי קליך, בת שלוש מפתח תקווה, נספתה היום (שני) בשריפת בית עץ ביישוב אדמה, כפר אקולוגי בגליל המערבי. אמה ואביה נפצעו קשה ובינוני ופונו לבתי חולים. בני המשפחה - ההורים ליטל ותומר ושני ילדיהם המאומצים על הרצף האוטיסטי, ליבי ואלון, התארחו בצימר, שנשרף כליל.

צוותי כיבוי רבים הוזעקו הבוקר למקום, ומצאו בזירה את המבנה בוער. כשסרקו את המקום הם איתרו את הילדה כשהיא לכודה באחד החדרים, אך היא חולצה מהמקום ללא רוח חיים. כעבור שעתיים וחצי הושגה שליטה על האש, והכוחות הצליחו לכבות את השריפה. צוות חקירה מיוחד הוקם כדי לבחינת נסיבות הדליקה ובעל הצימר נחקר בחשד לגרימת מוות ברשלנות.

ד"ר ליטל ותמר (תומר) קליך והילדים.. מתוך פייסבוק, אתר רשמי
החופשה המשפחתית הפכה לאסון. משפחת קליך/אתר רשמי, מתוך פייסבוק

האם, חוקרת בכירה בבית חולים במרכז ובת 44, פונתה לבית החולים רמב"ם בחיפה כשהיא במצב קשה ויציב ובהכרה מלאה, עם כוויות בדרגה ב' ולאחר ששאפה עשן. לפי ד"ר האני באחוס מנהל מערך הטראומה בבית החולים, צפוי לה הליך שיקום ארוך. האב, בן 45, פונה למרכז הרפואי לגליל בנהריה כשהוא סובל מכוויות בדרגה ב' בגב ובגפיים. בשני בתי החולים, ההורים מתקשרים עם הצוות.

ד"ר אמין אבו ג'בל, רופא בכיר במחלקה לכירורגיה פלסטית וכוויות במרכז הרפואי לגליל, מסר כי האב "הוכנס לחדר ההלם, כשהוא סובל מכוויות באזורים נרחבים בגופו, ובהמשך הועבר לאישפוז במחלקה לכירורגיה פלסטית וכוויות. מצבו מוגדר בינוני ויציב".

עד ראיה, תושב היישוב, דרור זוהר, סיפר לוואלה! כי "זה בוקר קשה בשבילנו. ממה שהבנתי הייתה טעות אנוש שגרמה לבית להתלקח, והמבנה שהוא בית עץ נדלק ברגע אחד. לא נשאר ממנו כלום. ראיתי בן אדם לא מוכר רץ אצלי בחצר עם חליפת כבאות. שמתי גופיה וכפכפים ובאתי, אבל לא היה הרבה מה לעשות חוץ מלתת תמיכה למי שצריך. זה קרה כל כך מהר. מי שהיה יכול ברח החוצה, ומי שלא נלכד בפנים".

ראש העיר פתח תקווה, רמי גרינברג, ציין כי עובדי הרווחה בקשר עם המשפחה והרשות תעניק כל סיוע שנדרש. "מחבקים את המשפחה בשעתם הקשה, כואבים את כאבם על פטירת הבת ומאחלים להם רפואה שלמה", מסר.

בני הזוג ליטל ותומר מתגוררים בפתח תקווה. האם, דוקטור בהשכלתה עם תואר ראשון בביולוגיה, היא ראש תחום מחקר במכון להתפתחות הילד בבית חולים "שיבא-תל השומר". היא חיברה ספר אוטוביוגרפי העוסק בזוגיות האוהבת שלה ושל האב, "זוג חפץ חיים שחוצה הרים, שובר מחסומים, ומנצח במסע להורוּת", כתבה. את המשפחה תיארה בספר כ"אנשים שלוקחים הכול בצורה בריאה, אינם נותנים לשום דבר רע להפריע בהוויה. מקבלים את הדברים בשלמות פשוטה, ופשוט אוהבים את החיים ומעניקים חום ואהבה. תודה על האופטימיות, הקִרבה, ההבנה והתמיכה".

תושב אדמה שחזר: "מי שלא היה יכול לברוח - נלכד בפנים"

תושב אדמה שחזר: "מי שלא היה יכול לברוח - נלכד בפנים"/יואב איתיאל

חובש בכיר במד"א חסיב שחאדה ופאראמדיק מד"א שלום טיקושבילי, סיפרו כי כשהגיעו למקום ראו אש ועשן שיצאו מבית המגורים, ושכנים שהתקהלו מסביב. "מהבית יצא ילד כבן שש שלא נפגע וגבר ואישה שסבלו מכוויות ולאחר ששאפו עשן, הם סיפרו שבבית ישנה ילדה כבת שלוש, האש עדיין בערה ולא ניתן היה להיכנס לבית", אמרו. "לאחר שכוחות הכיבוי הגיעו, כיבו את האש וניתן היה להכנס לבית, הילדה חולצה כשהיא ללא רוח חיים ולצערנו לא נותר לנו אלא לקבוע את מותה".

מפקד האירוע, רב רשף טל פפו, הוסיף כי כשהגיעו למקום ראו בית מעץ בוער כליל. "מיד החלו לוחמי האש בחתירה למגע וחילצו לכודה ללא רוח חיים", מסר.

ילדה נספתה בשריפת בית בישוב אדמה, כפר אקולוגי בגליל המערבי. 18 באפריל 2022. דוברות כב"ה
אסון בגליל. שריפה ביישוב אדמה, הבוקר/דוברות כב"ה

לפי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, מאז שנת 2017 מתו 22 ילדים בשריפה, ארבעה מתוכם מתחילת שנת 2022. אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים, מסרה כי "נשבר הלב לשמוע על הטרגדיה ביישוב אדמה". היא קראה להורים, "אל תגידו לי זה לא יקרה - מרחיקים גפרורים, מצתים וחומרי בערה מילדים צעירים. בכל בית חשוב לוודא שמערכת החשמל תקינה. גלאי עשן מציל חיים. הוא לא ימנע את השריפה, אבל יתריע בהקדם ויאפשר חילוץ מהיר של הילדים".

לפני כחודש נספתה בשריפה בפתח תקווה יסמין ברכה בוקולטוב, פעוטה כבת שנתיים. אמה, אישה בת 42, וארבעת אחיה נפגעו גם הם באירוע, אך חולצו במצב קל. לפי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, מאז שנת 2017 נהרגו 30 ילדים בשריפה.

באותו היום, אישה כבת 80 נספתה בשריפה בדירתה ברחוב הכ"ג בשכונה ג' בבאר שבע. הקשישה נמצאה בקומה הראשונה בבית מגורים בן שלוש קומות. חובשים ופרמדיקים של מד"א נאלצו לקבוע את מותה במקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully