וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בת 80 נספתה בשריפה בדירה בב"ש, פעוטה כבת 3 נספתה בשריפה בפ"ת

עודכן לאחרונה: 14.3.2022 / 12:12

גל הקור גובה קורבנות - צוותי מד"א נאלצו לקבוע את מותה של אישה בת 80, שהייתה לכודה בדירתה עת פרצה בה שריפה. שעות ספורות לאחר מכן, פעוטה אותרה ללא רוח חיים בשל שריפה שהתלקחה בבניין מגורים בפתח תקווה. אמה ואחיה במצב בינוני וקל

בווידאו: זירת השריפה בפתח תקווה בה נספתה פעוטה ושלושה שני אדם נפצעו באורח קל/צילום: כבאות והצלה

אישה כבת 80 נספתה הבוקר (שני) בשריפה בדירתה ברחוב הכ"ג בשכונה ג' בבאר שבע. שעות ספורות לאחר מכן, נקבע מותה של פעוטה כבת שלוש, משריפה שהתלקחה בביתה בפתח תקווה. אחיה ואמה פונו במצב בינוני וקל לבית החולים בילינסון.

הקשישה נמצאה בקומה הראשונה בבית מגורים בן שלוש קומות. חובשים ופרמדיקים של מד"א נאלצו לקבוע את מותה במקום. צוות מד"א הוזעקו למקום בשעה 06:10, לצד לוחמי כיבוי והצלה. בעת הדיווח נאמר שבדירה יש אישה לכודה, שלא ידוע מה מצבה. "ראינו אש ועשן סמיך יוצא מדירה בקומה הראשונה, סיפרו לנו שבדירה מתגוררת אישה מבוגרת, והיה חשש גדול מאוד", סיפרו חובש בכיר במד"א, ירון בראל ופרמדיק מד"א, אלעד שיף.

אישה כבת 80 נספתה בשריפה בדירתה בבאר שבע. דוברות כב"ה
שריפה בדירה בבאר שבע, היום/דוברות כב"ה

צוותי הכיבוי החלו לכבות את מוקד הבעירה ולסרוק אחר לכודים. במהלך הסריקות איתרו את האישה ללא סימני חיים. "מיד כשהאש כובתה וניתן היה להכנס לדירה, בוצעו סריקות ואיתרו אישה כבת 80 ללא סימני חיים, ולצערנו לא נותר לנו אלא לקבוע את מותה", אמרו חברי צוות מד"א. הושגה שליטה על השריפה וחוקר דליקות של כבאות והצלה החל בחקירה לבירור נסיבות פרוץ השריפה.

שעות ספורות לאחר השריפה בבאר שבע, פעוטה כבת שלוש נפגעה אנושות בשריפה בדירה ברחוב איכילוב בפתח תקווה. אמה, אישה בת 42, ואחיה, ילד בן ארבע ותינוקת בת שלושה חודשים נפגעו באורח קל, וילד בן שבע נפגע באורח בינוני. גבר כבן 45 ואישה כבת 25 ששאפו עשן במהלך פעולות החילוץ טופלו במקום. צוות מד"א ביצעו בפעוטה פעולות החייאה במקום ופינו אותה לבית החולים שניידר בעיר, ואת הפצועים הנוספים לבית החולים בילינסון בעיר. צוותי כבאות והצלה והמשטרה פתחו בחקירה לבירור נסיבות פרוץ הדליקה.

עוד בוואלה!

שלג בירושלים, שיטפונות במזרח: השבוע החורפי של פורים

לכתבה המלאה
אישה כבת 80 נספתה בשריפה בדירתה בבאר שבע. דוברות כב"ה
שריפה בדירה בבאר שבע, היום/דוברות כב"ה

סגן מנהל מרחב ירקון, פראמדיק במד"א אביחי חדד, סיפר על השריפה בדירה בפתח תקווה. "מיד שקיבלנו את הדיווח על השריפה והלכודים בדירת המגורים יצאנו למקום בכוחות גדולים", העיד.

"האישה יצאה עצמאית מהדירה עם שני ילדים כשהם בהכרה וסובלים משאיפת עשן ומיד התחלנו בטיפול רפואי בחמצן ופינינו אותם לבית החולים", סיפר. "ילד בן שבע והפעוטה, כבת שלוש, חולצו מהדירה ע"י הכוחות שפעלו במקום ומיד הכנסנו אותם לניידות לטיפול נמרץ לטיפול רפואי, הפעוטה הייתה ללא דופק וללא נשימה ופונתה לבי"ח תוך כדי ביצוע פעולות החייאה ומתן תרופות והילד שהיה בהכרה פונה במצב יציב".

שריפה פרצה בדירה בפתח תקווה, פעוטה כבת 3 נפצעה אנושות, 14.3.2022. ללא, צילום מסך
שריפה פרצה בדירה בפתח תקווה/צילום מסך, ללא

לפי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, מאז שנת 2017 נהרגו 30 ילדים בשריפה. אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים, מסרה כי "החורף השנה עוד לא נגמר והסכנות עדיין כאן. הדרך הבטוחה ביותר לחימום היא באמצעות מזגן או רדיאטור, שהם אמצעי חימום שאינם מכילים מקור אש, והיחידים שניתן להשאירם פועלים במהלך הלילה", ציינה. "תנור סלילים, מפזר חום ותנור גז אסור להשאיר ללא השגחה, במיוחד לא בסביבת פעוטות".

כבאות והצלה ביקשו להזכיר, לקראת גל הקור, "כי יש לבצע חימום באמצעי חימום בטיחותיים כמו רדיאטורים ומזגנים, כמו כן יש להרחיק את אמצעי החימום מחומרים דליקים על מנת למנוע התלקחות". בנוסף, "גם ללא מגע, קרינת החום של מכשירי החימום עלולה לגרום לשריפה", מסרו. "התקינו גלאי עשן המתריע על שריפה עוד בתחילתה ומאפשר הימלטות מהירה".

על פי כבאות והצלה לישראל , מתחילת השנה נהרגו 15 בני אדם בשריפות, מרביתם עקב כשלים חשמליים ושימוש לא בטיחותי בתנורי סלילים ומקריני חום שהיו צמודים למיטתם או לחומרים דליקים אחרים. כמו כן, 80% מההרוגים היו בני 60 ומעלה, שיעור גבוה פי חמישה מחלקם היחסי באוכלוסיה. עוד עולה מניתוח הממצאים כי שעות הלילה המאוחרות הן המסוכנות ביותר: תשעה מההרוגים מתו בין השעות 20:00 עד 08:00. הרוב המוחלט של ההרוגים (85%) נספו משאיפות עשן ומתו בשנתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully