וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווחים בסוריה: מערכות ההגנה הופעלו עקב תקיפה אווירית באזור דמשק

עודכן לאחרונה: 15.4.2022 / 3:13

לפי דיווח בטלוויזיה הממלכתית במדינה פיצוצים נשמעו בשמי הבירה. עוד נאמר כי "התקיפות האוויריות של ישראל מכוונות לכמה 'נקודות' באזור דמשק". גורם צבאי סורי הוסיף כי מערכות ההגנה האווירית יירטו "חלק" מהטילים ששוגרו. זו התקיפה השנייה במהלך השבוע האחרון

תקיפה המיוחסת לישראל בדמשק, 24 בפברואר 2022/שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

מערכות ההגנה בסוריה הופעלו הערב (חמישי) עקב תקיפה אווירית באזור דמשק - כך לפי דיווחים בסוריה. בטלוויזיה הממלכתית במדינה דיווחו כי פיצוצים נשמעו בשמי הבירה. "התקיפות האוויריות של ישראל מכוונות לכמה 'נקודות' באזור דמשק של סוריה", אמרו בטלוויזיה המקומית.

סוכנות הידיעות הסורית סאנ"א הוסיפה בשם גורם צבאי כי מערכות ההגנה יירטו "חלק" מהטילים ששוגרו. עוד הוסיפו כי נגרם נזק חומרי בלבד, אך לא פירטו מעבר.

התקיפה האחרונה בסוריה התרחשה במוצאי שבת, אז דווח בטלוויזיה הממלכתית הסורית כי ישראל ביצעה תקיפה אווירית במערב המדינה. לפי הדיווח, כלי טיס של חיל האוויר תקפו מאזור לבנון, ומערכות הגנה אווירית של צבא סוריה יירטו כמה טילים.

מערכות ההגנה האוויריות בסוריה פועלות, לפי דיווחים, נגד תקיפה ישראלית על המיליציות הפרו-איראניות בדמשק, 20 ביולי 2020. AFP, אתר רשמי
מערכות ההגנה האוויריות בסוריה. יולי, 2020/אתר רשמי, AFP

"מערכות ההגנה האווירית של סוריה סיכלו מתקפה אווירית ישראלית במרכז המדינה", כך דווח בסוכנות הידיעות סאנא. "בשעה 18:45 היום, האויב הישראלי פתח במתקפה אווירית מצפון לבנון, שכוונה לכמה נקודות באזור", אמר גורם בצבא סוריה לסוכנות הידיעות הרשמית.

על פי הערכות, המטרות שהותקפו מהאוויר בסוריה קשורות ל"פרויקט הדיוק" - המיזם המשותף לחיזבאללה ואיראן שייעודו פיתוח וייצור טילים מדויקים בשטח לבנון. ההערה היא כי אילו התקיפה לא הייתה מתבצעת בשעות היום, היעדים כנראה היו עוברים לידי חיזבאללה או המליציות הפרו-איראניות בסוריה.

  • עוד באותו נושא:
  • סוריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully