וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: מערכות הגנה אווירית הופעלו נגד "מטרות עוינות" מישראל

עודכן לאחרונה: 9.4.2022 / 21:51

בטלוויזיה הממלכתית במדינה דווח כי ישראל תקפה אווירית מצפון לבנון מטרות במרכז המדינה. לפי הדיווח, מערכות ההגנה יירטו כמה טילים. על פי הערכות, המטרות שהותקפו קשורות למיזם פיתוח וייצור הטילים המשותף לחיזבאללה ואיראן

מתקפת טילים באזור מסיאף בסוריה, 9 באפריל 2022. ללא קרדיט, צילום מסך
תקיפה בסוריה, הערב/צילום מסך, ללא קרדיט

ישראל ביצעה תקיפה אווירית במערב סוריה - כך דווח הערב (שבת) בטלוויזיה הממלכתית הסורית. לפי הדיווח, כלי טיס של חיל האוויר תקפו מאזור לבנון, ומערכות הגנה אווירית של צבא סוריה יירטו כמה טילים.

"מערכות ההגנה האווירית של סוריה סיכלו מתקפה אווירית ישראלית במרכז המדינה", כך דווח בסוכנות הידיעות סאנא. "בשעה 18:45 היום, האויב הישראלי פתח במתקפה אווירית מצפון לבנון, שכוונה לכמה נקודות באזור", אמר גורם בצבא סוריה לסוכנות הידיעות הרשמית.

על פי הערכות, המטרות שהותקפו מהאוויר בסוריה קשורות ל"פרויקט הדיוק" - המיזם המשותף לחיזבאללה ואיראן שייעודו פיתוח וייצור טילים מדויקים בשטח לבנון. ההערה היא כי אילו התקיפה לא הייתה מתבצעת בשעות היום, היעדים כנראה היו עוברים לידי חיזבאללה או המליציות הפרו-איראניות בסוריה.

מתקפת טילים באזור מסיאף בסוריה, 9 באפריל 2022. ללא קרדיט, צילום מסך
סוריה, הערב/צילום מסך, ללא קרדיט

הפעם האחרונה בה דווח על תקיפה ישראלית בסוריה הייתה לפני חודש, אז פורסם בכלי תקשורת ערבים כי שני אנשי משמרות המהפכה נהרגו בתקיפה בדמשק המיוחסת לצה"ל. לפי הדיווחים, מדובר בשני קצינים איראנים, ששמותיהם מרתצ'א סעיד נז'אד ואחסאן כרבלאאי פור.

לפי פרסומים בסוריה, בתקיפה הישראלית נפצעו שישה אנשים נוספים הנתמכים על ידי איראן. ברשתות הטלוויזיה הממלכתיות באיראן דיווחו כי במשמרות המהפכה הבטיחו לנקום על הרג אנשיהם.

שבועיים לפני כן, בחודש פברואר, סוריה האשימה את בתקיפת מטרות באזור קוניטרה שבדרום-מערב המדינה. גורם צבאי סורי אמר לכלי תקשורת מקומיים כי בעקבות התקיפה נגרם "נזק מהותי חומרי". לדבריו, התקיפה הישראלית כללה שיגור טילי קרקע קרקע לעבר מטרות בקוניטרה, סמוך לגבול של סוריה וישראל.

תקיפה זו הגיעה שבוע לאחר דיווח נוסף בסוריה על תקיפה ישראלית של מטרות באזור דמשק. לפי משרד ההגנה הסורי, ההתקפה התבצעה כשכמה טילי קרקע-קרקע שוגרו מרמת הגולן לעבר כמה עמדות באזור העיירה זאכיה שמדרום לדמשק. לפי הודעת משרד ההגנה, נגרם נזק. לא דווח על נפגעים.

  • עוד באותו נושא:
  • סוריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully