וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: ישראל תקפה מטרות באזור קוניטרה, נזק מהותי נגרם

עודכן לאחרונה: 23.2.2022 / 5:54

גורם צבאי סורי אמר לכלי תקשורת מקומיים כי התקיפה הישראלית כללה שיגור טילי קרקע קרקע מרמת הגולן לעבר מטרות בקוניטרה שבדרום-מערב המדינה. לדבריו נגרם "נזק חומרי משמעותי"

בווידאו: תיעוד השריפה שפרצה בעקבות תקיפה המיוחסת לישראל בלטקיה. 28 בדצמבר 2021/צילום: רויטרס

סוריה אמרה הלילה (רביעי) כי ישראל תקפה מטרות באזור קוניטרה שבדרום-מערב המדינה. גורם צבאי סורי אמר לכלי תקשורת מקומיים כי בעקבות התקיפה נגרם "נזק מהותי חומרי". לדבריו, התקיפה הישראלית כללה שיגור טילי קרקע קרקע לעבר מטרות בקוניטרה, סמוך לגבול של סוריה וישראל.

מהצבא הסורי נמסר כי "סביב 00:30 ביצע האויב הישראלי תקיפה באמצעות כמה טילי קרקע קרקע ששוגרו מהגולן לעבר כמה נקודות באיזור קוניטרה. נגרם נזק חומרי".

לפני שבוע סוריה האשימה את ישראל בתקיפה של מטרות באזור דמשק. לפי משרד ההגנה הסורי, ההתקפה החלה בסביבות השעה 23:30, כשכמה טילי קרקע-קרקע שוגרו מרמת הגולן לעבר כמה עמדות באזור העיירה זאכיה שמדרום לדמשק. לפי הודעת משרד ההגנה, נגרם נזק. לא דווח על נפגעים.

תקיפה המיוחסת לישראל בלטקיה (מתוך שידורי הטלוויזיה הסורית). 28 בדצמבר 2021. הטלוויזיה הסורית, אתר רשמי
נגרם נזק. תקיפה המיוחסת לישראל בלטקיה, דצמבר/אתר רשמי, הטלוויזיה הסורית

בחודשים האחרונים יוחסו לישראל תקיפות רבות בסוריה. בישראל הבהירו כי צה"ל פועל כדי למנוע העברה של נשק מתקדם מאיראן לחיזבאללה. בישראל לא התייחסו לדיווחים מהלילה.

לפני שבועיים נורה טיל סורי נגד מטוסים לעבר ישראל במהלך תקיפה בסוריה. הטיל התפוצץ באוויר ולא היה צורך ליירטו. מאוחר יותר תקף צה"ל מטרות בסוריה ובהן מכ"ם וסוללות נ"מ. חייל סורי אחד נהרג וחמישה נפצעו בעקבות התקיפה של צה"ל. התקיפה האחרונה של צה"ל באזור דמשק, על פי דיווחים סוריים, בוצעה לפני יותר משבועיים, ככל הנראה נגד מטרות של חיזבאללה.

בדצמבר גרמה תקיפה שיוחסה לישראל לשריפת ענק בנמל לטקיה. על פי הנטען, התקיפה כוונה לכלי נשק שהגיעו מאיראן, אף שבאופן רשמי, ממשלת סוריה טענה שנפגעו מכולות עם ציוד אזרחי כמו שמנים וחלקי חילוף למכונות ומכוניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully