וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בישראל חוששים: סנקציות אמריקניות חריפות על רוסיה יפגעו באינטרס הביטחוני סביב סוריה

עודכן לאחרונה: 21.2.2022 / 18:07

גורמים במערכת הביטחון מדגישים כי מנגנון מניעת החיכוך הרוסי-ישראלי הוא קריטי, לנוכח האגרסיביות הגוברת של הצבא הסורי. "סנקציות אמריקניות מציבות את ישראל במבוכה גדולה". ישראל מקווה שהבהרת עמדתה תגרום לאמריקנים לפטור את ישראל מהשתתפות באכיפת הסנקציות

בווידאו: גנץ במסר לפוטין - גם המנצח מפסיד במלחמה/דוברות משרד הביטחון

חבילת הסנקציות הכלכליות שארצות הברית גיבשה נגד רוסיה, בתגובה לאיומי הפלישה לאוקראינה, גורמת בישראל לחשש מפגיעה באינטרסים הביטחוניים. מערכת הביטחון, שמקיימת מנגנון של תיאום עם רוסיה סביב סוריה, חוששת מפגיעה בתיאום בין המדינות. אחת המשימות הראשונות של ראש האגף המדיני-ביטחוני הנכנס במשרד הביטחון תא"ל במיל' דרור שלום תהיה להבהיר לאמריקנים עד כמה מנגנון מניעת החיכוך הרוסי-ישראלי במרחב הסורי בפרט ובמזרח התיכון בכלל הוא קריטי לביטחונה של ישראל.

אתמול הודיעו האמריקנים על גיבוש חבילת סנקציות כלכליות על רוסיה. ראש הממשלה החליפי ושר החוץ יאיר לפיד נשאל אתמול בראיון בערוץ 12 מה תעשה ישראל במקרה של הטלת סנקציות על רוסיה, וכדי לחמוק מהשאלה אם שישראל "תשקול מה לעשות".

גורמים במערכת הביטחון אמרו כי "סנקציות אמריקניות על רוסיה מציבות את ישראל במבוכה גדולה מאוד. ארצות הברית היא בעלת ברית יציבה וותיקה, אבל ישראל זקוקה לרוסיה לנוכח הנסיבות שנוצרו במזרח התיכון". במערכת הביטחון מדגישים את חשיבות התיאום בין הצבא הרוסי לצה"ל וטוענים כי הוא יציב ואין בו חריגות, והוא מאפשר לישראל לסכל כוונות איראניות להתבסס במרחב ולמנוע את בניין הכוח של ארגון חיזבאללה.
גורמים נוספים במערכת הביטחון אמרו כי הבהרה לארצות הברית של עמדת ישראל תגרום לאמריקנים להבין ש"משקלה הסגולי של ישראל באכיפת הסנקציות, אם יוטלו על רוסיה, הוא לא גבוה".

עוד בוואלה!

במהלך תקיפת צה"ל: סוריה שיגרה טיל לעבר ישראל - אזעקות נשמעו באום אל-פחם ובשומרון

לכתבה המלאה
נזקי התקיפה ההישראלי בנמל לטקיה, סוריה 28 בדצמבר 2021. רויטרס
"המערכה בין המלחמות נמשכת". נזקי התקיפה הישראלית בנמל לטקיה, 28 בדצמבר 2021/רויטרס

במערכת הביטחון אמרו עוד כי "המערכה בין המלחמות נמשכת. אין הפסקה. יש עדיין מאמץ איראני להבריח אמצעי לחימה". הבעייתיות בסוריה, לפי גורמים אלה, הופכת להיות מורכבת יותר מאשר בעבר. "הצבא הסורי מתנהל אחרת. צובר ניסיון", אמר הגורם. לדבריו, הפעולה של הצבא הסורית נעשית אגרסיבית יותר מבעבר. איכות הכוחות שלו בתחום ההגנה האווירית משתפרת והאיום גדל. מצטרף אליו גם האיום מלבנון, ולכן מנגנון מניעת החיכוך הרוסי הוא קריטי מבחינת צה"ל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully