וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקיפה בנמל לטקיה: "ישראל פגעה במשלוח נשק מאיראן"

עודכן לאחרונה: 29.12.2021 / 10:40

ברויטרס דווח כי טהראן העבירה דרך הים בחודש שעבר את הנשק למתחם בנמל, כחלק ממאמציה להתחמק מהפגיעה של ישראל בשיירות נשק החוצות מעיראק לסוריה. הנמל סמוך לבסיס חיל האוויר של רוסיה, שטוענת כי בעת התקיפה נחת במקום אחד ממטוסיה

בווידאו: תיעוד השריפה שפרצה בעקבות תקיפה המיוחסת לישראל בלטקיה. 28 בדצמבר 2021/צילום: רויטרס

התקיפה של ישראל בנמל בלטקיה כוונה נגד כלי נשק שהגיעו מאיראן בחודש שעבר ואוחסנו במקום - כך דווח אמש (שלישי) בסוכנות הידיעות רויטרס. תקיפת הנמל, השנייה החודש הזו, גרמה לשריפת ענק במקום, אף שבאופן רשמי, ממשלת סוריה טוענת שנפגעו מכולות עם ציוד אזרחי כמו שמנים וחלקי חילוף למכונות ומכוניות.

"הפיצוצים והשריפה הענקית נגרמו מפיצוצי תחמושת במחסן הסמוך למטען מסחרי", אמר לרויטרס מקור המעורה בפעילות בנמל. האש במקום בערה במשך שעות ארוכות, וכובתה רק בשעות הצהריים אתמול אחרי שהסבה נזק משמעותי. לא דווח על נפגעים בתקיפה בנמל, ששוכן לא רחוק מבסיס חיל האוויר הרוסי בחמימים.

רוסיה, בעלת בריתו המרכזית של משטר אסד, טענה שבעת התקיפה שבוצעה על ידי שני מטוסי קרב מדגם F-16 אחד ממטוסיה נחת בבסיס. היא ספגה ביקורת מצד גולשים סורים ברשתות החברתיות שציינו כי בבסיס מוצבים מערכות הגנה אווירית מתקדמות מדגם S-300 ו-S-400, שלא הופעלו במהלך התקיפה.

בין רוסיה לישראל יש תיאום ביטחוני שנועד למנוע תקריות בין הצבאות שלהן, אך במוסקבה מרבים למתוח ביקורת פומבית על התקיפות בסוריה.

נזקי התקיפה ההישראלי בנמל לטקיה, סוריה 28 בדצמבר 2021. רויטרס
שריפה משתוללת בנמל לטקיה בעקבות התקיפה, אתמול/רויטרס

מקור סורי אחר, המעורה בפעילות הצבאית של איראן בסוריה, אמר כי טהראן החלה בחודשים האחרונים להעביר כלי נשק לסוריה דרך הים על מנת להתחמק מהתקיפות הגוברות של ישראל במזרח סוריה, סמוך למסדרון לאספקת נשק לאורך הגבול עם עיראק. לדברי המקור, שאומתו על ידי מקור מודיעני מערבי, התקיפות במזרח סוריה, שבוצעו על ידי מל"טים, בלמו כמה שיירות נשק גדולות ששלחה איראן דרך עיראק.

ישראל לא הגיבה על הדיווחים על התקיפות, אך שר הביטחון בני גנץ התייחס לכך במרומז. "לא נאפשר לאיראן להזרים נשק מפר איזון לשלוחיה שיאיים על אזרחי ישראל", אמר במהלך ביקור בבסיס חיל האוויר ברמת דוד.

איראן, שסייעה לשליט סוריה בשאר אסד לשרוד את המרד בשלטונו, ביססה את נוכחותה בשטחים שעליהם השתלט מחדש המשטר בשנים האחרונות ופרסמה בהם אלפי לוחמי מיליציות הנאמנים לה. ישראל תקפה מאות פעמים בסוריה מאז פרוץ מלחמת האזרחים ב-2011 על מנת לסכל את התבססות איראן מעבר לגבול והעברת כלי נשק מתקדמים לחיזבאללה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully