וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם השנייה החודש: סוריה מאשימה את ישראל בתקיפה בנמל לטקיה

עודכן לאחרונה: 28.12.2021 / 9:11

כלי התקשורת של המשטר דיווחו על נזקים גדולים בתקיפת "מכולות" בנמל, השוכן לא רחוק מבסיס מרכזי של חיל האוויר של רוסיה. על פי הארגון הסורי לזכויות אדם, הותקפו במתחם כלי נשק ותחמושת, שמקורם לא ידוע

בווידאו: תקיפה המיוחסת לישראל בלטקיה. 28 בדצמבר 2021/צילום: רויטרס

ישראל תקפה את נמל לטקיה שבצפון-מערב סוריה - כך דיווחה הלילה (שלישי) הטלוויזיה הממלכתית הסורית. לפי הדיווח, זו היא התקיפה השנייה החודש של ישראל באזור הנמל. מדובר בתקיפה חריגה שכן באזור ממוקם בסיס של חיל האוויר של רוסיה, המגבה את משטרו של בשאר אסד.

לפי הדיווח בכלי התקשורת הרשמיים, התקיפה כוונה למכולות בנמל וגרמה לשריפה באיזור. לא דווח על נפגעים בתקיפה אך נגרם נזק רב לרכוש. בתמונות שפורסמו ברשתות החברתיות נראה נזק שנגרם לכלי רכב בעקבות הפיצוצים העזים, ועשן היתמר מהאזור עוד בשעות הבוקר.

גורם בצבא סוריה אמר כי "בשעה 03:21 ביצע האויב הישראלי תקיפה באמצעות מטחי טילים שנורו מהים התיכון מערבית ללטקיה. המטרה בתקיפה הייתה המכולות בנמל המסחרי". הוא הוסיף כי "התקיפה גרמה לאש באיזור ונגרמו נזקים חומריים גדולים. עבודות כיבוי השריפות עדין נמשכות ועדיין נבחנות תוצאות המתקפה".

תקיפה המיוחסת לישראל בלטקיה (מתוך שידורי הטלוויזיה הסורית). 28 בדצמבר 2021. הטלוויזיה הסורית, אתר רשמי
תיעוד השריפה מהתקיפה המיוחסת לישראל בסוריה/אתר רשמי, הטלוויזיה הסורית

הארגון הסורי לזכויות אדם, ארגון אופוזיציה היושב בבריטניה ועוקב אחרי המלחמה בסוריה דרך פעילים בשטח, דיווח כי התקיפה פגעה במאגרי נשק ותחמושת. לא ברור אם מקורו באיראן, המעבירה כלי נשק מתקדמים לחיזבאללה דרך סוריה ומנסה לפרוס בעצמה אמצעי לחימה במדינה. ישראל, המצהירה שלא תאפשר לאיראן להתבסס מעבר לגבול, תקפה בסוריה מאות פעמים מאז תחילת מלחמת האזרחים לפני יותר מעשור.

מוקדם יותר החודש דווח על תקיפה נוספת של חיל האוויר בנמל, שהייתה הראשונה מאז תחילת המערכה של ישראל בסוריה. לפי הדיווח, בעקבות התקיפה נשמעו פיצוצים עזים במרחב ופרצה שריפה במקום. לא דווח על נפגעים. באותו היום ראש הממשלה נפתלי בנט אמר כי "אנחנו הודפים את הכוחות הרעים של האזור הזה - יום ולילה, לא נעצור לשנייה אחת, זה קורה כמעט מדי יום".

לפני שבועיים דווח בכלי התקשורת בסוריה על תקיפה שיוחסה לחיל האוויר הישראלי, סמוך לדמשק, במהלכה חייל סורי נהרג. לפי הדיווח בסוכנות הידיעות הסורית (סאנ"א), מערכות ההגנה הסוריות יירטו את רוב הטילים ששוגרו לכיוונן, אך נרשמה פגיעה חומרית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully