וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיל האוויר הרוסי והסורי ערכו סיור משותף באזור שמי הגולן

עודכן לאחרונה: 24.1.2022 / 14:05

משרד ההגנה של רוסיה אמר כי הסיורים האוויריים המשותפים של חילות האוויר לאורך גבולותיה של סוריה יהפכו לקבועים. בשנים האחרונות תקפה ישראל פעמים רבות עמדות בגולן הסורי, שבו יש נוכחות של חיזבאללה ושל מיליציות איראניות

בווידאו: תרגיל אווירי משותף רוסי-סורי סמוך לשמי הגולן/צילום: רויטרס

מטוסי קרב סוריים ורוסיים ערכו היום (שני) סיורים אוויריים משותפים לאורך גבולותיה של סוריה, כולל באזור רמת הגולן - כך הודיע משרד ההגנה של רוסיה, שהוסיף כי חיל האוויר של שתי בעלות הברית מתכננים להפוך את הסיורים האלו לקבועים. הסיור האווירי, שכלל מטוסי קרב, מפציצים ומטוסי מעקב ובקרה, חף באזור קו שביתת הנשק עם ישראל, שתקפה פעמים רבות עמדות בגולן הסורי שבו יש נוכחות של חיזבאללה ומיליציות איראניות.

החודש, תושבים וגורמים בשורות המורדים אמרו כי מטוסים רוסיים הפציצו אזורים ליד העיר אידליב שבצפון-מערב סוריה, המעוז האחרון שבשליטת האופוזיציה.

רוסיה ביססה נוכחות צבאית בסוריה מאז 2015, וסייעה להטות את הכף במלחמת האזרחים לטובת הנשיא בשאר אסד, יחד עם איראן וחיזבאללה. היא הקימה בסיס אווירי גדול בלטקיה שבמערב המדינה, ופעילותה בסוריה מצריכה את ישראל לתאם את פעילותה שלה עם מוסקבה. בשבועות האחרונים הותקף פעמיים נמל לטקיה, הסמוך לבסיס הרוסי, בתקיפות שיוחסו לישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully