וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הביטחון השלים סדרת ניסויים במערכת היירוט בלייזר; גנץ: "הישג בינלאומי"

עודכן לאחרונה: 14.4.2022 / 16:08

ממשרד הביטחון נמסר כי ישראל היא בין המדינות הראשונות בעולם שהצליחו להבשיל את טכנולוגיית הלייזר רב-עוצמה לכדי פיתוח מערכת בסטנדרטים מבצעיים ולהדגים יירוט בתרחיש מבצעי. לדברי גורמי ביטחון, המערכת תכנס לשימוש רק בעוד כמה שנים - ולא בעוד שנה כפי שטען רה"מ בנט

בווידאו: משרד הביטחון השלים סדרת ניסויים במערכת היירוט בלייזר/משרד הביטחון

משרד הביטחון וחברת רפאל השלימו סדרת ניסויים במערכת היירוט בלייזר. המערכת הקרקעית יירטה בהצלחה כלי טייס בלתי מאוישים, פצמ"רים, רקטות וטילי נ"ט בתרחישים שונים. היא צפויה להתחיל לפעול בשטח בשנים הקרובות. שר הביטחון בני גנץ הגדיר את האירוע כ"הישג בינלאומי".

לדבריו, "בפעם הראשונה אי פעם, מערכת לייזר רב עוצמה, מפיתוח כחול לבן, מיירטת מטרות מרחוק. ההישג הזה שמור לחדשנות הישראלית, למערכת הביטחון ולתעשיות שחוברות יחד ומספקות מטריית ביטחון והגנה לאזרחי ישראל. נעשה הכל כדי שהמערכת תהפוך למבצעית בהקדם ותאפשר מטריית הגנה יעילה, זולה וחדשנית. מטריית הגנה שתציל חיי אדם - ותאפשר מרחב תמרון רחב בהתקפה מול אויבינו".

חטיבת המו"פ במפא"ת במשרד הביטחון וחברת רפאל השלימו בהצלחה סדרת ניסויים פורצת דרך במערכת יירוט באמצעות לייזר. אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון
מערכת היירוט/משרד הביטחון, אגף דוברות והסברה

ממשרד הביטחון נמסר כי ישראל היא בין המדינות הראשונות בעולם שהצליחו להבשיל את טכנולוגיית הלייזר רב-עוצמה לכדי פיתוח מערכת בסטנדרטים מבצעיים ולהדגים יירוט בתרחיש מבצעי. "הלייזר הינו כלי אפקטיבי, מדויק, קל להפעלה וזול בצורה משמעותית מכל אמצעי הגנה קיים אחר", נמסר. "סדרת הניסויים הזו היא השלב הראשון בתוכנית ניסויים רב שנתית של מפא"ת (המנהל למחקר ופיתוח אמל"ח ותשתית טכנולוגית - א"ב) והתעשיות הביטחוניות לפיתוח מערכת לייזר יבשתי ואווירי להתמודדות עם איומים לטווחים שונים בהספקים גבוהים. הלייזר ישולב כיכולת משלימה למערכת 'כיפת ברזל' וירחיב את האפקטיביות של מערכת ההגנה הרב-שכבתית ואת יעילותה הכלכלית.

"תוכנית הלייזר מובלת על ידינו מזה שנים רבות, ופריצת הדרך הטכנולוגית הוכחה בדיוק בעת בה מתעצמת הדרישה המבצעית למערכת לייזר שתהווה חלק בלתי נפרד ממערך ההגנה הרב שכבתי של מדינת ישראל", אמר ראש מפא"ת, ד"ר דניאל גולד. "סדרת הניסויים הנוכחית היא הגשמת חזון טכנולוגי ומהווה הישג משמעותי, וזאת בזכות תעוזה, יצירתיות, חדשנות והבנה מקצועית הטמונים בתהליכי המחקר והפיתוח".

מנכ"ל רפאל, יואב הר אבן, אמר כי "סדרת הניסויים המוצלחת הוכיחה את הייחודיות של המערכת, אשר יירטה במהלך הניסויים מגוון רחב של איומים במגוון תרחישי ייחוס. שיתוף הפעולה בין רפאל למפא"ת ומשרד הביטחון הביא לפריצת דרך טכנולוגית ולהשלמת אבן דרך משמעותית, כזו שתאפשר לנו להגיע בזמנים קצרים ליכולת מבצעית ראשונית. אני משוכנע שההישג הטכנולוגי הזה יהווה מרכיב משמעותי וחשוב בפיתוח יכולות עתידיות המבוססות על אנרגיה מוכוונת בכלל, ולייזר רב-עוצמה בפרט. ההישג הטכנולוגי שמהווה פריצת דרך הוא פרי עמלם של עובדי רפאל שעושים לילות כימים על מנת לפעול למען בטחון מדינת ישאל תוך שימור ופיתוח יכולות טכנולוגיות עילית לשימור היתרון האיכותי של מדינת ישראל".

עוד בוואלה!

יירוט באמצעות לייזר בעוד שנה? גורמים במשרד הביטחון: "שיבוש האמת"

לכתבה המלאה
חטיבת המו"פ במפא"ת במשרד הביטחון וחברת רפאל השלימו בהצלחה סדרת ניסויים פורצת דרך במערכת יירוט באמצעות לייזר. אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון
שר הביטחון גנץ בזירת הניסוי/משרד הביטחון, אגף דוברות והסברה

גורמים במשרד הביטחון תמהו על הכרזתו של ראש הממשלה נפתלי בנט לפני כחודשיים, לפיה צה"ל יתחיל להפעיל בעוד כשנה מערכת יירוט באמצעות לייזר. "מדובר בשיבוש של האמת ואף גרימת נזק כלכלי", קבעו גורמים, שהגדירו את אמירתו של בנט כ"ניסיון נואש וחסר בסיס לגרוף אהדה ותשומת לב ציבורית".

לדברי גורמים במשרד הביטחון, לייזר יבשתי אמור להיכנס לפעילות מבצעית בעוד כמה שנים אם לא יהיו עיכובים מיוחדים, ולייזר אווירי - בעוד כעשור. זאת ועוד, לטענתם אנשי ראש הממשלה לא פנו למשרד הביטחון ערב ההצהרות כדי לוודא את לוחות הזמנים העדכניים של הפרויקטים השונים.

צה"ל, משרד הביטחון והתעשיות הביטחוניות הישראליות נמצאים בשנים האחרונות על סף מהפכה בתחום הלייזר המוצק, שיהווה משלים למערכות ההגנה האקטיביות שיש כיום לחיל האוויר. הלייזר רב העוצמה ישמש כנשק אפקטיבי מבוסס אנרגיה וחשמל, כתחליף לחומר כימי שמפיץ רעל במרחב, ויפעל בשלב הראשון נגד איומים בטווח הקצר והבינוני כמו פצצות מרגמה, רחפנים, טילים נגד טנקים, רקטות וכלי טיס לא מאוישים. בעתיד, צפוי לפעול גם נגד טילים בליסטיים. כדי לנטרל מטרה נדרש דיוק והצבעת לייזר במשך כמה שניות על ראש הביות, חומר הנפץ ברקטה או על מערך ההיגוי, ואז האפקט יכול לבוא לידי ביטוי בפיצוץ, בשריפה או בחורים.

גנץ: מתקפים את מדיניות הפעלת הכוח

לצד ההכרזה על סדרת הניסויים המוצלחת, שר הביטחון שיתף כי הוא מקיים הערכות מצב לצורך תיקוף מדיניות הפעלת הכוח בגזרות השונות. זאת, על מנת לצמצם ככל הניתן את החיכוך מול פורעים פלסטינים ובעימותים בגדה המערבית. "אנחנו נמשיך את הפעילות הזו לאורך הימים הקרובים ונפעל ביום, בלילה ובחג - באחריות. אני מקיים היום הערכת מצב, ונחליט איך אנחנו נכנסים לחג ואיך אנחנו מתנהלים בחג עצמו. אני חושב שבסך הכל אנחנו עובדים מאוד יפה בכל הזירות, ביחד עם שב"כ ומשטרת ישראל, בירושלים ובמקומות אחרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully